Spraya ett par skor kanske...

Jag gillar kläder och skor som inredning. Gärna lite mer glamourösa än dom jag har 
på mig till vardags klockan 05 på morgonen.När jag och väninnan stod på loppis hade hennes dotter bordet bredvid.Dom här pjucken med spår efter smutsiga fötter hade hon till salu. Jag högg dom direkt, inte för att vingla runt i på stan utan för att göra om förstås. Före rosa och smutsiga...

 Efter...

 Nästan som ett par skor i zink!

 Jag sparade det trasiga på klackarna för att få den slitna looken, hehe.
Och benen från soffan är nu borta. Det var inte direkt några sockersöta
haranger jag fick ur mig medans jag skruvade men det gick till slut. 

Ny vecka, nya möjligheter, lite lagom måndagskäck sådär.
Kram Hannis

34 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara!! Jag är svag för glamorösa skor. Kan dock inte gå i såna..Köpte ett par i silver som ögongodis..
Ha en härlig vecka
Måndagskram Lily

Tina sa...

Lovely, din skaparglädje har ingen gräns!
Jag är lite kass på klackskor, har ju en längd som räcker ändå..men att ha på hyllan är inte dumt!

Ha en bra start på veckan, Hannis!

Vit dröm sa...

Det är bara du som kan komma på en sådan sak, jag älskart!!
Ha en bra dag!
Kram Anna

Mamma Elva sa...

Häftigt! Att jag aldrig tänkt på det! Spraya skorna såklart!!
Ha en fin dag!
//Elin

Nyman sa...

Det blev ju verkligen supersnyggt :D

Kia sa...

Mycket bättre grå än rosa!!

Kan avslöja att jag fick fusklappar med hem om blommornas namn annars hade jag inte haft koll! Ska bara försöka spara dom så jag kan fortsätta verka världsvan i blomsterträsket. : )

Jaha idag kliver jag upp på 2 minuter!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Vita små hjärtan sa...

Hur snyggt som helst!!!!! Toppenidé!
Ha en fin måndag.
Kram Agnetha

Levindas Värld sa...

Haha vem får en sån idé om inte du :) Det var det läckraste, va snygga de blev!!

Jag tycker också om klackisar men går väl inte sådär jättebekvämt i såna så det blir mest att jag kikar på dem i affären bara :)

Ha en fin start på veckan!

Maria sa...

Berätta hur du gjorde! Har likadana i turkos men de var fasiken snyggare i grått!

Nillis sa...

Snygga skor! Jag har allt pillat på dom i butik, de fanns på Bianco skor. Men alldeles för höga klackar för mig att stappla omkring i ;-) Smart idé att ha dom som prydnad. kram

Fröken Eila sa...

Men vilken förvandling! Blev ju jättesnygga och du tar alltid så fina bilder!

Fin måndag!
kram

Fiffiga Systrar sa...

Vilka läckra skor!! Skor med klackar är alltid drömobjekt... det är ju sååå snyggt! Men, som sagt... inte det bästa att knata runt i så alldeles för ofta får de bara stå på hyllan. Då är det bra om de är sådär snygga som dina blev... :-)

Ha en lagom käck måndag!

Kram Emelie och Elin

Pysselpalatset sa...

Så fräckt och härligt tilltag... skona är ju ljuvliga.... kram j

KNORKAN sa...

Tack, vad glad jag blir. Måste säga att skorna blev riktigt fina! Kram Knorkan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så snyggt så snyggt, bara och ha dom stående är urläckert.
Kramar
AnnaMaria

Anna S sa...

Å, fint! Smart att spraya så att de ser ut som zink!
Kommer säkert passa in väldigt bra hos dej.
Man får vara Måndagskäck på måndagar. ;-) Och Tisdagskäck på tisdagar. Men aldrig blanda ihop de två. ;-)

Kramar Anna S

Vintage House sa...

Hej
så läckra skor har alltid velat gå i läckra högklackade skor men klara inte mer än 5 min, men som du säger kanon som inredningsdetalj
kram
sandra

Fröken Fräken sa...

En typisk Hannis idé måste jag säga! :-) Måste säga att jag nog är mer zink än rosa, hur jag än försökt gilla rosa...

Hanna sa...

Snyggt.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Systrarna Karlsson sa...

Men vilken härlig idé och så vackert det blev...

Önskar dig en härlig ljuvlig kväll

Mamma C sa...

Men gud så smart och dom blev hur coola som helst nu.
Kram Mamma C

Anci sa...

Jag kan inte glömma dina skor :) Så fina de blev och vilken kul idé.

Kram
Anci

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Du är så påhittig! Skitsnyggt blev det!

Jag såg i Leva bo att man numera kan köpa snygga tassben till sängar. Kanske du kan använda de vackra soffbenen så på något sätt?

Ha en fin fin dag!

Kram Anna-Lena♥

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Dom blev ju jätteläckra!
Kram
Marie

tinajo sa...

Vad läckert det blev! :-)

Anki sa...

Snygga som tusan, sååå mycket bättre än rosa...en färg jag absolut kan leva utan, hihi!

Ha det gott hjärtat!
Kramisen!

Anki sa...

Haha, annars kan ju du ta ett par dar å komma hit och hjälpa mig...behöver all hjälp jag kan få!
Det här driver mig fan till vansinne och jag har bara börjat på den ena, hmm...när ger jag upp tror du?!

Ha det!
Kram!

Anki sa...

Eller hur??!..Men vill du skicka nåt kan du ju alltid skicka den där fina stolen/fåtöljen, du har väl inte plats för den sen när du flyttar iaf?!...här finns det svängrum vet du, fniss!

Kram!

Industri house sa...

Hannis du är helt fantastisk på att finna fina lösningar på allt du gör!! Tänk om man bara kunde få lite av din energi och pyssellust :) Superläckra blev iallafall skorna :) Ha det bäst!kramkram jessica.

millandante sa...

Haha... var så inne på dina fötter och ben att jag trodde det var dem du tagit bort från soffan;) Men skruvat bort... nä, där någonstans förstod jag:)
Bara du Hannis som kommer på denna geniala sprayidé!! Så fina!!!

Kram kram du goa

Fröken Grön sa...

Makalösa Hannis, vilka härliga idéer du kommer med! Skorna ser fantastiska ut, fast det tyckte jag om den rosa bilden också, hehe!

Må så gott!
/Anna-Karin

kat @ dot dot dash sa...

what a fabulous transformation. love the grey!
x kat

Fröken Pyssel sa...

så vackra foton! jag har gjort precis samma sak med ett par rosa skor :-D

Beate - http://mittkreativegen.blogspot.com/ sa...

Herlig :D

//Beate