Så tog jag ett lyckoskutt!

Äntligen, äntligen är det klart med datum för flytten! Nästa vecka skriver
jag på kontraktet och flytten bli 21/5. Jag blev så glad att jag tog ett lyckoskutt.


Det har varit en oerhört jobbig tid, att inte veta om, när och hur.
Boende är så förknippat med trygghet så när man inte vet vart man
ska ta vägen så blir det aningen pirrigt men nu är det bara att köra.

Det blir mycket detaljbilder ett tag eftersom att det är vitslöst att dra igång  stora projekt bland flyttkartongerna. En del "måla möbler" återstår. Vill inte släpa med mig halvfärdiga projekt i flyttlasset så jag hoppas att ni står ut med det en period.

Och nu gäller det att tänka smart också.
Vad behöver jag ha kvar? Den slutgiltiga storleken blev 45 kvm (det visste dom inte heller tidigare)Förvaring? Sängstorlek? Soffa? Så nu ligger fokus på lyxproblem med andra ord=)) Ganska skönt inför långhelgen att kunna njuta av den typen av problem.

Vi "ses" under påsken!
Kram Hannis




29 kommentarer:

Anki sa...

Men vad skönt att det är klart nu! Ja du har en del att fixa med så det blir väl överväxel nu då, fniss...

Sköt om dig nu & kram hjärtat!

Anci sa...

Åh, vad skönt ! Det handlar verkligen om trygghet när det gäller boende. Min hem, min borg ?

Det blir så bra med detaljbilder :)

Kram
Anci

Mamma Elva sa...

Härligt att det är klart. Då kan du ju äntligen börja planera och fixa ordentligt. Usch, tycker att flytta är ett jäklans meck. Bästa är väl att man rensar och kan börja om i sin inredning.
Lycka till!
Kram Elin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Åh så skönt att ha ett datum!! Ovisshet är otroligt störande.

Önskar dig en skön Påsk! Vi skall för första gången på galet många år bli hemma i stan. Gubben jobbar massor och jag orkar inte att åka ut till landet som stått oanvänt sedan i höstas. Nä nu blir det6 middag, mys och bio hemma i stan istället.
Kram och Glad Påsk!
Monica

Nillis sa...

Vad skönt det löser sig. Jag känner igen dilemmat, hade det precis sådär i höstas. Svårt med nya boenden nu tycker jag. Skönt när du är på plats sedan. :-) Du kommer säkert få det superfint där med. kram

Systrarna Karlsson sa...

Så härligt att allt löst sig och att du nu bara har ljuvliga problem att lösa;) klart vi står ut med dina detaljbilder kan tänka mig att vila ögonen på dem var dag;)

Önskar dig en härlig dag och tackar för den snälla kommentaren hos oss.

Monkan sa...

Spännande! Flytta är ju inget som man gör titt som tätt och nytt boende kan ju innehålla en del okända faktorer, men spännande :) och så får man göra det bästa efter förutsättningarna. Fast det kan behövas lite kreativitet också, klarar du det? Hi, hi ;)

The sky is the limit! :) Av krympplast kan man väl göra precis vad man vill, inom gränsen för storleken på plastarket och att det blir nånting platt. Jag gjorde knappar men varför inte ett hängsmycke, nummerskylt, glasunderlägg, bokstav, liten tavla. Antingen köpa färdigmönstrad, eller naturell (finns i olika färger tror jag) rita/skriva och sen bränna. Och tänka på att det krymper. Till en tredjedels storlek står det, men jag tyckte det krympte mycket mer än så. Tänka på att allt krymper; storlek, mönster, hål.

Maria sa...

Spännande! Skönt att flytta vid denna årstid också, lättare på nåt vis :)

Lycka till!!

KRAM

Fröken Eila sa...

Ja, att leva i ovisshet är jobbigt! Skönt att det ordnar sig nu och kul att få börja inreda ett nytt hem.
Kramelikram

Tina sa...

Tjoho, så himla gött för dig!
Det är alltid skönt med besked, så man kan gå vidare..
Dina bilder oavsett flyttkartonger eller inte, är alltid lika fina. Det där kortet du har, har jag som plansch hi hi..

KRAMELIKRAM hela da´n

Anki sa...

Jag veeet, det kommer att bli skitbra...jag menar, jag får ju plats med all skit jag har...även sängen, haha!

Kram igen!

Stina sa...

Så du har äntligen fått ett flyttdatum....så skönt det måste kännas. Nu är det bara packa och rensa som gäller :)

Här rensas det också friskt men har lite svårt att skiljas från vissa saker. Men jag blundar och stoppar i påsar som åker vidare till bl.a Röda korset.

Önskar dig en härlig påskhelg!

Ps. Jag läser fortfarande din blogg även om jag själv är en urusel bloggare. Vet inte hur många inlägg jag har påbörjat men inte avslutat.

Största kramen till dig!
Stina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så skönt att ha fått ett datum. Förstår att det är jobbigt att sväva i ovisshet... Och hemmet är ju ens fasta punkt i tillvaron
Kram
Marie

Anna S sa...

Vad skönt att du snart får veta var du ska bo. Förstår vad du menar med hemmet som trygghet. Det är ju verkligen så.

Kram på dej och hoppas du får en fin påsk!

Vintage House sa...

Så skönt att det är klart och du kan nu slappa av och fokusera på att flytta :)
Vackra bilder ....
Glad påsk
Önskar jag dig
Kram
Sandra

Kia sa...

Men var det bara tillfälligt medans de fixar din lägenhet eller har jag missuppfattat det hela? : )

Har du tagit tid?

Ha en toppen påsk!
KRam Kia

Mamma C sa...

Det är ju toppen att allt är klappat och klart, så slipper det ligga och gnaga i bakhuvudet. Du får visa sådana här bilder hur mycket som helst, för dom är så vackra.
Kram Mamma C

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken lättnad, nu kan du planera mycket bättre. Och du är så bra på och rensa så din flytt kommer gå fint. Om vi inte hörs före påskafton säger jag Glad Påsk.
Stor påskkram
AnnaMaria

Barn och Pyssel sa...

Hej!

vad sknt att allt är klart.

Glad Påsk

Kram

Industri house sa...

Så härligt för dig att allt löst sig och du fått ett definitivt inflyttnings-datum. Vill önska dig en riktigt härlig påsk! Kram på dig/jessica:)

Kia sa...

Tack detsamma!
Bra där. Alltid bra att dra in nån annan också. : )

Kram

Fröken Fräken sa...

Underbart att det löst sig! Själv är jag ju en stark anhängare av Mitt hem är min borg, så att inte vet exkat var man skulle ta vägen vore jättejobbigt.
Njut av påsk och ledighet!

Ett Vitare Hem sa...

Vad skönt att det är klart med lägenheten!
Önskar dig en riktigt fin påskhelg!
Kram/Lena

Mycket annat & lite betong sa...

Så skönt att veta! Nu kan du sätta igång att planera.

Ha en skön påsk!
Agneta

Hanna sa...

så bra för dig att veta hur det blir.
Glad påsk!
Kram
Hanna

Änglarnas hus sa...

Härligt Hannis att det är fixat och klart nu..Då kan du njuta av Påsken och planera för ditt nya hem..Grattis!!

ha en riktigt härlig Påskhelg nu!!

Kram kram//Sanne

Vita små hjärtan sa...

Lycka till med flytten! Då har du lite att stå i!
Glad Påsk på dig vännen!
Kram Agnetha

Bodil Brink Morse sa...

Grattis till lägen heten.
Vilka fina detalj bilder.
Ha en fin påsk.
Kram från andra sidan plurret.

Enkel stil sa...

Grattis till nya lägenheten!

Anita