Pannkakor och chokladsås

När hemmet invaderas av brorsbarnen så kan man väl säga att jag frångår rutinerna 
en aning och det får bli lite som det vill. Som att käka pannkaka med händerna.
 Hälla på socker själva (i lagom mängd förstås)
 Käka glass och chokladsås i sängen framför tv:n.
Min lilla kråka som har blivit så stor. Snart 7 år och sa: Men snälla, 
kan du inte fota dig själv istället? Du fotar alltid oss!! Lätt att glömma
hur frustrerande det kan bli med en kamera som klickar hela tiden=))

 Små bilar utställda på den tillfälliga tv-bänken, närmare 20 st tror jag.
Helgen har gått rasande fort! Känns ibland som att två dagar ledigt bara
blinkar förbi.Men hann med att färga om en klänning i te. Var skeptiskt till 
om det skulle funka men det gjorde det. Det ska ni få se nästa gång. 

Nu, jobba. Härliga valborg till er /Kram Hannis

16 kommentarer:

Tina sa...

Också uppe med tuppen? Eller kanske redan på språng..
Pannkaka som är så gott, kan tro att du blev poppis!

kram o härlig Valborg till dig med

Ellinor sa...

Det låter som att din helg blev som du önskade!
Ha en riktigt skön valborg och i morgon är du ledig igen hoppas jag!
Kram
Ellinor

Kia sa...

Gott med pannkaka! Men jag föredrar grädde och sylt på mina. : ) Eller färska blåbär är inte fel det heller.

HA en toppen dag!
Kram Kia

Barn och Pyssel sa...

Hej!

Full fart är det så fort man är ledig... Det är så mycke man ska hinna på våren...

Ha en underbar dag

Kram

Nillis sa...

Hihi du låter som en perfekt barnvakt. :-) Klänning färgad i te lät spännande värre. Hoppas du får en lika härlig Valborg, kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilka goa trollungar du passat, du fick bra bilder på dom. Och färga kläder i te gjorde vi på teatern när dom skulle se äldre ut, superbra trix.
Och tack fina du för grattishälsningen.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Läser dagens rubrik och vill bara skrika JA TACK!
Du måste vara världens bästa faster, Hannis!

Önskar dig en fin Valborg! (Spring lite i biblioteksbacken för mig också, och se om du kan hitta en sån där rolig kaninformad gasballong som de sålde när man var liten!)

Kram!
/Anna-Karin

Anna S sa...

Låter som ni haft en mysig helg ihop. Klart man ska äta pannkakor med händerna om det tillåts. :-)
Trevlig Valborg till dej med!

STENLYCKA sa...

Tittar in som hastigast och önskar dig en fin Valborg och en underbar början på blomstermånaden Maj!
Kram Raina

Industri house sa...

Visst går ledigheterna fort!I rasande fart.. Underbara bilder du visar! Man blev riktigt glad när man såg dom :) Härligt att äta pannkakor med händerna :)Ha en härlig valborgsmässoafton Hannis! Stor kram jessica.

MammaElva sa...

Vad mysigt det ser ut. Och pannkakor som är så gott :)
Ja, visst går helgerna snabbt. Även om jag är mammaledig och ja, ledig jämt, så är ju helgerna med gubben såklart bäst. Och alldeles för korta.

Fin valborg på dig! //Elin

Vintage House sa...

Ni verkar haft det toppen och så gott med ledighet:)
kram
sandra

Anonym sa...

Ja helgerna kan gå otroligt snabbt ibland. Knappt man hinner att blinka innan det är söndag igen. Härliga bilder från en toppenhelg. Ha en fin Valborg
Kram Mamma C

Systrarna Karlsson sa...

Visst går helgerna rasande fort, men oj vad vi njuter;) Härliga bilder du tagit som vanligt lyckas du fånga det där lilla extra.

Önskar dig en härlig start (eller fortsättning) på arbetsveckan;)

KRam

Änglarnas hus sa...

Hallojsan hannis!!

Men såå mysigt ni verkar ha haft det!! Klart du ska skämma bort de små juvelerna lite..det är ju det som är det bästa med lånebarn.
Har saknat mina små Elvor nu när jag varit sjuk såå idag blev det en tripp in till dem..gooos!!

ha en fin start på "kortveckan"
Kram kram ifrån Sanne

Hajan sa...

Skönt att se,även jag äter ibland pannkakan med händerna.När de kallnat strör jag lite socker på ocg rullar ihop den till mitt kaffe
mycket gott och kladdigt men det finns ju servetter