Hoppsan igen kan man säga...


Jag har en förmåga att ramla över saker som andra inte vill ha kvar. Som den här soffan
som nu är en ny favorit som kom hem i fredagskväll. Tung så att jag fortfarande har ont
i axlarna men fortfarande en favorit. Bilden är förstås tok-arrangerad! Var tvungen att kolla
om sånt jag tycker om passade ihop med den. Kan ju inte byta bort allt för en soffa typ...







Den är superskön att ligga i! Låg där och läste på söndagseftermiddagen,och 
somnade som en stock! Ett måste att den var bekväm eftersom att det här blir 
vardagsrumssoffan i nya lägenheten. Och den här ska få vara som den är. 

Jag har problem med bloggers nya upplägg...Helt plötsligt har min sidospalt ändrat
 storlek så därav kanske inlägget ser aningen konstigt ut. Har ni fått det att funka än?

Kram Hannis

Ps. Anna.S, måndagskram=))

22 kommentarer:

Ellinor sa...

Ja, Hannis, du är för härlig! På ett fantastiskt positivt sätt! En superfin soffa!! Men många hade nog tänkt att jag orkar inte släpa hem den nu när jag snart ska flytta... Du har en energi runt dig som säger, ingenting är omöjligt och det är härligt!
Ha en riktigt bra vecka!
Kram
Ellinor

Johanna Stålros sa...

Åhh vilken underbar skönhet...kan man inte byta bort allt för en soffa??? ;) Kram Johanna

Systrarna Karlsson sa...

Helt fantastisk soffa... Ser underbart skön ut också... Förstår inte det här med att bloggen ska ha ändrats, det har det inte gjort hos oss... inte än ialla fall men men det löser sig väl...

Önskar dig en härlig start på veckan
Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Helt underbar soffa och saker du tycker om passar alldeles utmärkt till den=) Jag önskar någon i min omgivning inte längre ville ha en sådan soffa, då skulle jag gärna förbarma mig...skulle du tröttna på soffan kanske du kan maila den till mig;-)

Ha en fantastisk måndag!
Kram,
Regina

Anna S sa...

Så bra att du kommer över saker gratis eller till en liten penning! Jag har också en förmåga att göra det, medan annat får kosta lite mer.
Bekväma måste soffor vara.

Måndagskram tillbaks! :-)

Kia sa...

Rolig du! Vart ska du ha allt? : )

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hi hi... en sådan ljuvlig skönhet har man alltid plats för!! Oavsett ett rum eller fem rum. Jätteläcker, tycker jag också. Skulle gärna byta bort min moderna tråkiga mot en tvilling.

Önskar dig en helskön vecka! Nu ska det väl snart vara dags för den riktiga våren.

Kram monica

Fröken Grön sa...

Ja, den där läckerbiten får du allt lova att inte klä om! SÅ FIN! Kan se dig framför mig, liggandes där och ta en tupplur hehe!

Jag har redan ratat Bloggers nya layout och ställt om den till det gamla gränssnittet. Enkelt fixat med en knapptryckning på "kugghjulet" på förstasidan. Jag är så konservativ och rädd för förändring...

Happy Monday!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du lyckas baske mig hitta superfina möbler jämt, den här soffan är så klassiskt snygg. Och jag tror dina saker passar som en smäck ihop med soffan.
Du har större bilder än mig, så jag har inte märkt skillnad i högerkanten.
Kramar
AnnaMaria

Änglarnas hus sa...

Men vilka vänner du har runt dig!! Blir såå avis på denna soffa..gudomlig! Den blir som en moodboard med favoritsakerna i och kring den..jag tycker dina saker gifter sig gott med soffan!! Hoppas den är skön också så den får stanna!!

jag håller på och lär mig blogger..har inte vant mig ännu!!

ha det gott! Kram kram sanne

Vintage House sa...

Läcker ! Turgumma
Tyvärr har jag inga kvar men kan höra av mig om jag trillar över
Kram

Fröken Eila sa...

Vilken skönhet! Fin precis som den är. Du tar alltid så fina bilder!
kram från mig!

Mamma C sa...

Jisses så snygg den var. Men skulle inte du flytta till något mindre?
Kram Mamma C

Anki sa...

Hoppsan ja...jäklar vilken snygging! Tänk att jag ramlar aldrig över såna, en sån skulle sitta fint hos mig *ler* Det kommer att bli snyggt med den i nya lyan!

Sköt om dig & kramen!

Lily sa...

Jättefint! Soffan är underbar..
Kram Lily

Fröken Fräken sa...

En helskön Hannissoffa skulle jag vilja säga. Och vilket fint skick den såg ut att vara med stoppning och allt. Dessutom, en bra soffa ska vara skön att somna i!

Monkan sa...

Vilken vacker soffa, rena drottningen ju. Kanske man kan bli lite, lite orolig för vad de små hjulen kan göra med parketten? Men... vet inte om jag tror dig att den skulle vara skön, med det där skelettansiktet och skorna, ser lite knöligt ut att ligga på ;)

Själv har jag fått hem en fåtölj som har bestämt att jag får göra om allt annat för att den ska trivas :) Man kan säga att den har... färg.

Inte helt säker på vad du menar med Bloggers nya "upplägg", om du menar gränssnittet för redigering? Jag har själv oönskat nu fått det ändrat hux flux, men det kan väl inte ha påverkat bloggens utseende? Men din sidospalt känns ju lite för smal, bloglovin-knappen får inte plats t.ex. Och så räcker inte bloggens totalbredd till för att använda bildstorleken "Extra stor" i liggande format, som du verkar ha använt på bilden som visar hela soffan i helfigur. Vad jag kan se så använder du en av de "nya" mallarna, ja jag vet, de är ju inte direkt nya längre, men en av de icke-gamla :) så du borde lätt kunna justera bredderna med "Justera bredder" (själv får jag ändra i HTML för jag kör gamla mallar). På Mall-sidan, klicka på Anpassa under miniatyren av din blogg, välj Justera bredder och dra i reglagen, sätt t.ex 240 på Sidofält och justera sen Hela bloggen så att den liggande bilden ryms, t.ex 970.

Nillis sa...

Men vad söt soffa! Som en liten pralin, förstår att du inte kunde låta bli då. (tröttnar du på den så kan jag ge den ett hem, hehe)

kram

Nillis sa...

Men vad söt soffa! Som en liten pralin, förstår att du inte kunde låta bli då. (tröttnar du på den så kan jag ge den ett hem, hehe)

kram

Nina sa...

Men hallå vilket fantastiskt fynd! Den är ju typ hur fin som helst.

Enkel stil sa...

Snyggt fynd!Du är en tokig tjej du! Jag är så glad att jag hittade hit för en tid sen. Jag blir alltid lika glad när jag kikar in här.
Lycka till med nya soffan och nya lägenheten!
Anita

mathilda sa...

Vart fick du tag i den awesoma soffan?:D kram!