Godis minsann

Det är inte ofta det kommer recept på den här bloggen men när det gäller 
godis gör jag ett undantag. Vit choklad, nougat och polkagrisar ihoprört 
och alldeles galet onyttigt, smarrigt och helt enligt "frosseri-regler".

Smält 100 g vit choklad och 250 g nougat i vattenbad.

Krossa en påse polkagrisar och rör ner i den smälta chokladen

 Häll smeten i en form och låt stelna i kylskåp.

 Bryt eller skär i bitar.
Sen är det bara att njuta!

Snabbt, enkelt och funkar på ett fat i sängen framför tv:n.

Jag har inte bara käkat godis även om man nu kan tro det. och fixat till en brandskadad pall....Mer om det nästa gång=))

Kram Hannis

17 kommentarer:

my white mess sa...

Wow, så underbart gott!!
Hur skall jag nu kunna gå ner de där kilono, ha, ha?
Ha en fin dag!
Kram Malin

Anonym sa...

Låter underbart, snabbt och gott! Godisgris och kakmonster som jag är detta rena drömmen..
Ha en go söndag/måndag
Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu när jag inte trodde jag skulle få ner en enda bit till, kommer detta recept!! Ser väldigt gott ut.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Ha en rikigt fin sista påskdag!
Kram/Lena

Mina finaste... sa...

Gud vad gott det ser ut! Påskledigheten går mot sitt slut men jag njuter det sista. Hoppas att du också har det fint :D Kram

Mamma Elva sa...

Låter farligt gott!
Ha en fortsatt fin vecka :)
//Elin

Nillis sa...

Mums! Det lät väldigt smarrigt :-) Perfekt vid teven kan jag tro ;-) hihi , kram

tinajo sa...

Lägg aaaaav, vad gott det där såg ut! Måste testa..! :-)

Kia sa...

Nu får du stå Plankan en timme för att kompensera ditt godis! ; )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Hajan sa...

Det måste jaag prova, så enkelt och gott,det är bara det att jag lovat mig själv att inte äta så mycket godis.Kram från mig

Vintage House sa...

smarrigt värre:)
kram
sandra

Tina sa...

Mumsfillibabba!
Jag letade just i lådor o skåp men nu var godiset slut här hemma. Kanske lika bra det..

KRAAM

Mamma C sa...

Låter supergott, får man ta och prova.
Kram Mamma C

Anna S sa...

Ett godis jag aldrig hört talas om,
men det ser smarrigt ut!
Ska bli kul att se vad du gjort med pallen med. Inte dåligt att fixa till något som är brännskadat.

Kram

Fröken Eila sa...

Ser himla gott!

Kram

Kia sa...

Bra jobbat!! Bara köra vidare så kanske det känns bättre sen. : )

Jag odla potatis i hink förra året och det funka bra så prova! Jag ska snart sätta ner nya i år.

Ha en toppen vecka!
Kram kia

Systrarna Karlsson sa...

Kan bara säga mums;)