Fikon

Hur skönt är det inte med långledighet? I det här hemmet slog vi nog rekord
i avkoppling igår. Det enda jag gjorde förutom att kolla på film (4 stycken) &
äta godis (troligast 1 kg) var att fota fikonen jag hade hemma. 

Jag och min syster som kom hem i Torsdags bestämde oss för att göra en 
ommöblering på långfredagsmorgon. Inget avancerat utan vi bar helt enkelt in 
tv:n i sovrummet och placerade den vid fotändan av sängen. In med godisskålar 
och påskmust. Sen låg vi där och gjorde bara avbrott för promenad med hunden 
och hämta mera godis. 

Idag ska vi vara lite mera ambitiösa och baka bullar.
Hoppas att ni har en fin påsk.

Kram Hannis

Ps: Tack för att ni alla är så gulliga och står ut med virrvarret hos mig för tillfället!
Ps2. Anna.S, en riktigt stor påskkram till dig!

23 kommentarer:

Tina sa...

He he, det låter gött det!
Jag nallade på godiset de små påskkärringarna skulle få, stod där o skämdes i dörren senare..
Det tittade lite konstigt på mig för jag var alldeles vit av spckeldamm, tänkte inte på det.
Utklädd som utklädd..

Stor kram mitt i all påskyra!

Anci sa...

Härligt att ni har det bra ! Glad Påsk !

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter väldigt skönt det där, man ska unna sig såna dagar.
Glad Påsk och kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Åh så härligt mysigt ni har det!
Önskar dig en riktigt fin påskafton!!
Kram/Lena

Systrarna Karlsson sa...

Låter som en underbar dag. Härligt med avkoppling;)

Ha nu en härlig fortsatt ledighet

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det låter som en perfekt slappardag, det är synd att det är för få av sådana, men jag tror vi lyckades någorlunda igår, maken och jag=)

Kul att det blivit klart med flytten, då kan man planera lite mer konkret.

Vilket snyggt halsband du visar, är det Kalevala?

Äggstommen köpte jag på Panduro, sen använde jag ett omslagspapper med kinesiska tecken som jag sparat sen 1800 kallt på hösten;-)

Önskar dig en riktigt skön och avkopplande påskhelg. GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

millandante sa...

Jag läser virrvarr men uppfattar ett lugn i både bilder och där i sängen med godiset:) Jisses så vackra bilder jag fick njuta ikapp av nu!
Grattis till lägenheten och en visshet till slut!!!

Och jag läser att du färgat håret och anar en betydligt mörkare hårfärg, du verkar klä i allt!!

Go varm påskkram du sköna höna:)

Johanna Stålros sa...

Att du bara orkade ta så vackra foton efter en så slitig dag;) Påskkram till dig!

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Här har det inte varit många knop heller under ledigheten, det behövs ibland. Underbara kort!
Ha en skön och underbar påsk!
Kram Marie

Vita-hjärtan sa...

Underbart!!! Film och godis.. jag tror jag snor ditt upplägg rakt av idag! :)
Glad påsk på dig!
Kram Evelina

Industri house sa...

Va du är duktig på att ta vackra foton:) Så fina färger! Det låter riktigt gott med en massa godis!jag vet själv hur det är ..har man väl börjat äta så har man svårt att sluta!Ha den finaste påsken!kramkram jessica:)

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Glad påsk vännen!
Här är en till som smällt i sig massor av godis. Idag så består dagens stora insats i att baka bröd. Åsså ska det bli pizzabak ikväll. Mannen jobbar hela dygnet så skruttan ocj jag skrotar runt. Men snart ska vi träffa kompisar.

Kram och Glad påsk!

Anna S sa...

Det låter som ni har det bra!
Tack för påskkram och en likadan tillbaka till dej. :-)

Fin fortsättning!

Kia sa...

Ni överansträngde er väl inte?? : )

Ha en toppen påsk!
KRam Kia

Lily sa...

Jag har också ätit en massa godis, åt så jag fick ont i magen..

Glad Påsk ♥
Kram Lily

Ellinor sa...

Wow, det kallar jag verklig avkoppling!
Först, ett stort grattis till att äntligen veta vad som gäller med boendet. Och jag håller med dig. Hemmet är tryggheten och när det känns lite osäkert, ja, då känner man inget lugn. Så grattis!
Sen vill jag önska dig en fortsatt avkopplande och härlig påsk! Påsken är rätt skön och kravlös tycker jag. Bara att njuta!
Kram
Ellinor

Tina sa...

Hej du glada!
Det var väldigt trixigt att få till spacklet till en början, men sen så lossnade det i skallen och det gick som en dans. Tänkte som sagt först ha det så men vid tanke på att lille R busen skulle komma och kasta runt sina saker, så får de nog bli målade..vill ju inte spackla om igen!

kramkram

Nyanser av vitt sa...

Hej vännen,
Tittar in för att önska dig en mysig påskdag.
Kram Agneta

Kia sa...

Du får starta med 1 min och öka 15 sek/vecka. Du kan ju inte vara sämre än en 8 och 13 åring! ; )
8000 för en tvåa är lite saftigt!

Ha det toppen!
Kram Kia

Mamma C sa...

Låter hur skönt som helst. Här har ätit godis, så jag drömt mardrömmar om saltaråttor och rallybilar. Skönt att det äntligen är slut. Sett på Niceville och både skrattat och bölat när jag såg den.
Ha en fortsatt fin och skön Påsk.
Kram Mamma C

Änglarnas hus sa...

haha..ni är väl för härliga!! låter som om ni har haft det toppen!!

ha en skön fortsättning på Påskhelgen nu!!

Kraam Sanne

KNORKAN sa...

Det låter jättegott med bullar. Jag njuter också av lång ledigheten. Kram Knorkan

Nillis sa...

Lät som en underbar dag :-) Glad Påsk och kramar