En liten sjal har landat

Eftersom att jag sitter mycket på Tradera nu med egna auktioner så kan jag ju 
inte låta bli att kika runt efter lite fynd själv. Så när jag halkade in på en auktion 
om den här fina sjalen med tillhörande torghandskar blev jag väldigt,väldigt kär.
34:- senare var det mitt...



Jag klär mig mest i svart och även om jag tycker att spetsar och volanger
är oerhört fint så är det inte riktigt jag när det gäller kläder. Men kontraster
gillar jag så till skinnjacka och converse blir sjal och torghandskar perfekt!

Nu, på med målarbrallor!

Härlig söndag till er/ Kram Hannis

20 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår din kärlek..
Kontraster gillar jag också :-)
Ha en fin söndag
Kram Lily

Anonym sa...

Jag förstår din kärlek..
Kontraster gillar jag också :-)
Ha en fin söndag
Kram Lily

Lantliv i Norregård sa...

Superfint, vilket fynd:))

Kram ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Snyggt, jag gillar den pudriga färgen. Och kontraster i klädvalet är jättefint.
Ha en mysig söndag med målandet
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Ser jättefin ut och som du säger kan det bli kanonsnyggt till gympaskor och skinnpaj.
Ha en fin målarsöndag.
Kram Mamma C

Nillis sa...

Åh vad fint! Förstår du blev kär i dom. Kontraster är fint! Ha en fin söndag. kram

Vit dröm sa...

Men vilket kap! Tror det passar dig toppen!
ha en bra dag i målarbrallorna ;)
Kramar Anna

Tina sa...

Vilket fynd!
Ser ut att passa dig toppen, bra färg till svart också.

KRAAM

Tina sa...

Vilket fynd!
Ser ut att passa dig toppen, bra färg till svart också.

KRAAM

Anna S sa...

Vilka fynd du gjort! De handskarna och sjalen hade jag inte heller sagt nej till. :-) Så skira och fina.

Hoppas du haft en skön helg!
Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket fynd du gjort, verkligen fin sjal och torgvantar och visst är det fint med kontraster, tufft och romantiskt ihop...YES!

Ha en fin fin kväll!
Kram,
Regina

Fröken Grön sa...

Det där var onekligen ett fynd som heter duga!
Håller med dig om att det är kul med kontraster; tufft och mjukt blir en fin kombination.

Målarbrallor låter som en lovande söndagsklädsel. Vad är det nu för kul projekt du har på gång?

Må så gott! Kram!
/Anna-Karin

Fröken Eila sa...

Jättefin sjal, blir snyggt till skinnjackan det!

Kram

Tidsmästarinnan sa...

Grattis till fyndet Hannis! Superfint. Kontraster är toppen.

Hihi, nej det skulle ju vara helt omänskligt att inte kika runt lite på Tradera när du själv har annonser!

Kram på dig vännen
Susanne

Systrarna Karlsson sa...

Men åh vad vackert. Tänk ändå vad tradera är bra;) Kan tänka mig att det blir snygga kontraster;)

Önskar dig en härlig start på veckan

Industri house sa...

Jättefina fynd! Jag är precis likadan, jag klär mig nästan bara i svart jämt, men det är ju det jag trivs med mest :) Men visst är det snyggt då med lite kontraster till. Ha en härlig dag hannis!kram jessica.

Tina sa...

Fasiken så skönt det är här inne alltså. Det som snurrar i skallen om snickeriet just nu förstår du, det gillar jag!

KRAAM o ha en fin tisdag också

Gårdsromantik sa...

Vilket fantastiskt fynd!

Kika in till mig och vinn en matta från Nyblom & Kollén!

...(\(\..♥../)/)
..( '.')....('.' )
o(_")").(“(“_)o
”˜˜”*°•. ˜”*°••°GLAD PÅSK!!!

Maud

Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Monkan sa...

Fina fynd du gjort och 34 kr var ju verkligen ett kap, och de passar nog både till skinnjacka och andra jackor. En kombo som man däremot ska passa sig för är luddig mohairsjal till ulljacka... Jag har ägnat 20-30 minuter åt att rolla bort ludd från min jacka, suck. Nu får de sjalarna vänta på varmare tider så får de jobba ihop med nån jeansjacka sen.

Du minns både rätt och fel :) Jag har klätt en skokartong med tyg men inte gjort någon beskrivning, och så har jag klätt med papper, och visat beskrivning. Jag har lagt till länkar i inlägget nu, passade på när jag skulle lägga in lite detaljer om att klä pärmarna, kom jag på att jag glömt det när jag såg din fråga om kartonger.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Halloj!
Så vackra .. och kan du tänka dig att här är en till som mest går i svart, hi hi Min sambo brukar ofta säga - ta den där glada färgen du brukar använda, när jag någon gång funderar över vad jag skall slänga på mig.

Jag har precis kommit hem efter att ha firat födelsedag på Teneriffa. Var skönt med sol och värme. Och när jag kikar in hos dig så ser jag att du minsann inte legat på latsidan. Så många spännande projekt stora och små som pågår hemma hos dig!

Ha det gott, kram Monica