Brandskadad pall fixad

Den här pallen har alltid stått hos mormor och morfar. Jag har trott att det svarta
knögliga på benen har varit något material som satt utanpå träet. Det visade sig
vara skador efter en brand på en restaurang här i Uppsala.Den hette Rullan och 
brann 1946. Min morfars pappa räddade den här pallen och nu har jag den här. 
På dom här pallarna som stod innanför dörren satt man och väntade på sitt bord.

Före..inget fel på den men passar inte riktigt här

 Efter...I vissas ögon värre än innan, i mina ögon en skatt!
En skatt med minnen dessutom.


 Träet under är nästan oskadat.
Helt galet med tanke på hur bränt & smält fanéren var

Det är något med trasigt tyg som får igång mig. Jag vill att det ska vara så.
Operfekt, slitet och fläckigt.

Kram Hannis


24 kommentarer:

Nillis sa...

Snyggt! Passar väldigt bra ihop med de andra sakerna. Hemma hos mig skulle det bara bli lustigt. Men håller med dig, snyggt med det operfekta. Såå fint med fjädern och böckerna på. Du har verkligen ögat för inredning. kram Pernilla

Änglarnas hus sa...

Underbar är bara förnamnet!! såå härligt den blev! Operfekt gillas...Det är som med människor tycker jag de perfekta är inte lika intressanta som de med lita skavanker..mer historia och livsöden bakom..

Kram kram Sanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jo jag har också känt känslan när jag sett bilder på avklädda stolar, soffor och fåtöljer, skrapat, slitet och avskavt trä.....

Gillar din pall, med en historia bakom dessutom...

Ha det gott!
Kram,
Regina

Tina sa...

Tänkt så många kurrande magar som suttit på den!
Jag visslar tillbaka..
Kul namn också, den restaurangen hade jag säkert besökt om jag varit med på den tiden!

Kramen

Johanna Stålros sa...

Åhh så snyggt det blev efter några handtag;) Passar fint in där hos dig. Kramar

Anki sa...

Supersnygg, slitet vill jag ha...funderar på att göra mig av med järnsängen för att införskaffa en gammal sliten soffa ist!
Då gör det ju inget om katterna drar en repa heller, fniss...

Ha det hjärtat!
Kram!

Kia sa...

Ja,alla har vi våra läggningar. : )

Ska den vara så eller tänker du klä om den?

Ha en toppen kväll!
KRam Kia

Ellinor sa...

Hur snyggt som helst! Och jag är säker på att den passar perfekt hos dig!
Kram
Ellinor

Hajan sa...

Tänk om den gamla Pallen kunde berätta alla historier som den hört
från De so suttit på den,häftiogt tycker jag

Nyanser av vitt sa...

Fint Hannis. Det operfekta kan stå sig gott i konkurrens mot det perfekta.
Kram Agneta

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej och wow - så häftig pall!

kanske man skall börja elda/bränna sina projekt..?

Vilken underbar historia pallen har. Häftigt!

Ha det gott!
Kram monica

Vit dröm sa...

Supersnyggt tycker jag, och den passar ju jättebra hos dig!
Kram Anna

Industri house sa...

Snyggt!!Mycket snyggt! Jag håller med, så fint med patina :) Genast så mycket charmigare på en gång med lite skönhetsfläckar här och där: )Ha en härlig dag hannis!kram jessica

Mamma C sa...

DEn blev perfekt hos dig nu efter makovern.
Kram Mamma C

Systrarna Karlsson sa...

Men så vackert. Härlig historia om pallen och den själv är ju helt ljuvlig och mycket vackrare nu än innan;)

Önskar dig en skön kväll
Kram

Tina sa...

Lycka till med kontraktet!

Ha en fin helg du också, kramen bananen

Frøken Anker sa...

Der er ikke noget, som ting med en historie eller et minde. Det er det, der giver et hyggeligt og personligt hjem.

Hav en dejlig dag
Birgitte

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det gjorde du bra som "klädde av den", så himla fint när bara fodertyget är kvar. Och sen har ju din pall en spännande historia också.
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Tack Hannis. Ha en fin dag.
Kram Agneta

Anna S sa...

Den blev fin, väldigt speciell!
Plus "Hannis-ig" och passar perfekt in hemma hos dej. Kul med historien också, trots att det brann.
Ha det så gott! Kram.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att ha en sak med den historien! Det är sånt som jag gillar... och tänk att den klarade sig så bra ändå!
Kram
Marie

KNORKAN sa...

Vilken skatt och roligt att det finns en historia bakom den. Kram Knorkan

Liten Bod sa...

Så mycket vackert du fixat! Jag har inte bloggat på länga, så jag fick gå tillbaka ända till konservburkskrukorna för att känna igen mig :) Hoppas du ska trivas i den nya lägenheten. Kram Tina

tinajo sa...

Jättefint och personligt! :-)