Latmasken är nästan klar...


Stolen den omedgörliga, "på väg till soptippen" är inte riktigt klar men nästan.

Vad är då kvar? Nubba dit typ 100 nubb och klä in fjädringen under.
Så det är inte så farligt=))
 Det började med att jag skulle göra ett foder av gamla jutesäckar jag hade
 liggandes. När det var fixat så tänkte jag att det kunde vara kul med en 
kontrast så det fick vara kvar.Men sitsen får vara i vitt linne ett tag i alla fall.

Den duger som den är så länge så får jag se sen.
 Jag orkade inte styla så ni får ta bilderna för vad det är för stunden. 

Jag släppte alla "borde/måste/ska" i helgen och fokuserade istället på att njuta. Bestämde sig för att ta en paus från allt och tillbringade istället min helg med mysiga middagar och lika mysiga energigivande människor. Och skämde bort mig själv med frukost i sängen, fika med bok och chokladpraliner också i sängen. 
Det behövdes! Jag har sovit mycket och fått lite mera energi igen.

Hoppas att ni har njutit av er helg / Kram Hannis

Ps. Radavståndet har jag inte fått ordning på en så texten ser lite konstig ut...

22 kommentarer:

Anonym sa...

Gahh sa snyggt! Du kan du..
Allt passade perfekt tillsammans, stolens romantiska stil och det ruffiga jutetyget.

Ha en bra dag Tina

Så Vitt Jag Vet sa...

Ljuvlig blir är din stol... Nu är du ju så gott som klar !
Grattis!
Kraam
Sanne

Beas sa...

Den stolen verkar ha "hängt lite över" dig, så jag förstår om du längtar efter att bli klar snart. :-)

Fin blir den.

Mamma Elva sa...

Åh, vad snygg den är!
Kram Elin

Vita små hjärtan sa...

Å den blev ju toppenfin!!!!
Ha en fin måndag!
Kram Agnetha

Vintage House sa...

hEJ
Det låter som du gjorde helt rätt och massa måste unna sig det ibland för att må bättre..Stolen blir kanon
ha en fin måndag vännen...
kram
sandra

Nillis sa...

Blev superfint! Du är så duktig med ditt pyssel. Jag såg strutsfjädrar i en butik i lördags, och blev sugen på att göra en sådan fin lampskärm som du har gjort. Var det struts? Och hur många gick åt ungefär? kram

Anna S sa...

Hej Hannis, det blev verkligen snyggt! Hela stolen känns harmonisk.
Min Farfar hade en sån stol med trasig stoppning. Du har inte köpt den från Stockholm nyligen, eller på Blocket?

Kramar

Industri house sa...

Jag bara säger:WOW!!! så snygg stolen blev :) Jag förstår att det ligger många timmar bakom det fina resultatet! Jag är själv sugen på att klä om en liknande stol vi har här hemma, men jag vet inte riktigt om jag kommer få börjat någon gång..Hannis plåtäggen du frågade om har jag fått i present utav Ingrid, som har både affären och bloggen Atmosphere, även om det är några år sedan så tror jag hon kan ha kvar! Ha det bäst! Kram jessica

Kia sa...

Blev ju bra det där! : )
Skönt med en oplanerad helg och bara vara.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Systrarna Karlsson sa...

Åh åh åh åh åh åh åååååååh så vacker. Blir lite knäsvag av dess närvaro. Den är verkligen ljuvlig vilket bra jobb du gjort.

Härligt med en "tahandomsigsjälv"-helg det behöver vi all lite då och då

Ta hand om dig

pysseltanten sa...

Men...GAAAAH...så jäkla snygg den blev! Skitsnyggt med det vita vs juteväven...
Haha...skrattade gott åt din kommentar...ja..jag ääälskar oxå att vältra mej...guuben klagar ofta på att jag TROTS mina 105 e över på hans sida...haha...Så lät det minsann inte när vi var nygifta...;))
Ha det gott, du goa..
Kraam Git

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev! Du kan börja köpa gamla möbler, klä om och sälja dyrt. Så snyggt du blandat det ruffa mot det vita, kanonläckert. Låter som en bra helg, så gott du haft det.
varm kram
AnnaMaria

Anci sa...

Den är så fin !! En stol som verkligen har fått en make-over !

Kram
Anci

Anci sa...

Jag glömde en sak :) En sån där helg vill/ska jag också ordna till för mig.Du gjorde så rätt !!

Kram
Anci

Mitt hem är min borg sa...

Men ooo så fin den blev.. Jätte häftigt med säckväven på ryggen, fin kontrast..
Va härligt att du har tankat energi i helgen.. Man måste tänka på sig själv..

Kram!

Mamma C sa...

Så skönt du har haft det. Stolen ser toppenfin ut.
Kram mamma C

studio karin sa...

Gud så vackert! Får jag tipsa om en tävling som kanske passar dig/läsarna inne hos mig? Annars ta bort detta : )

http://studiokarin.blogspot.se/2012/03/tavling-vinn-en-rossy-lampa.html

mvh Karin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs!!
Super duper läckert!! Vet att det är tufft att få till det. Men du ser ut att ha gjort ett kanonjobb! Jag har ju experimenterat lite med att klä om. Mina alster står där hemma med lite knölar och skavanker... men hemma hos mig finns inte mycket som är perfekt so what!!

Min helg var som vanligt alldeles för kort... men har just nu en resa till solen framför nosen, så jag klagar inte!!

Ha det gott, kram Monica

Hanna sa...

Men så fina möbler du hittar! Jag vill också hitta såna och göra om. Du är så pysslig, skicka lite energi till mej tack. Kram på dej

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Hannis
Jag vet inte hur man får blommorna så fina när dom torkat, när jag har försökt har det definitivt inte sett ut som Mias. Ska fråga henne när vi ses.
Kramar
AnnaMaria

tinajo sa...

Superfint, vad duktig du är! :-)