Klär om en stol...

Vissa projekt tar längre tid än vad jag tror. Som den här stolen. Jag bestämde
mig för att göra det ordentligt och det visade sig vara lite jobb på den här fina.

 Här har jag börjat klä av, vet ni hur många spikar det sitter på en gammal möbel?
Jag har inte räknat dom men det känns som hundra!

Fjädringen var trasig och där hade gjorden/banden släppt. När jag kom till den delen att fjädringen
var helt öppen och inga band fanns kvar så började jag fundera på vad jag höll på med...


All gammal klädsel borttagen, fjädringen fixad. Så nu börjar det roliga. 

Måla och klä om återstår.
Fortsättning följer med andra ord. 

Det är en liten utmaning att ge sig in i dom där projekten som man egentligen inte vet något om. 
Har inte en aning om vad som är rätt eller fel när man klär om en möbel men jag kan ju alltid lära 
mig något nytt när  jag ändå håller på känns det som. Proffs lär jag inte bli men kul är det!

Vet inte riktigt vad som händer med blogger just nu men jag försökte göra om min mall och det 
gick inte. Kommentarsfälten har blivit jättekonstiga hos en del och hos vissa kommer jag inte in.
Någon som vet vad det beror på?

Kram Hannis

Ps. Anna, S och Eva, Tack för att ni kikar in!!

27 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Läcker stol, det där! Och du är så läckert orädd som ger dig i kast med möbelrenovering, bara så där! Tvivlar inte på att resultatet kommer att bli hur bra som helst; det ska bli jättekul att få se nya bilder framöver!

Önskar dig en fin söndag!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har plockat pyttespikar ur gamla möbler, känns som man aldrig ska bli klar. Vilket bra jobb du gjort som fixat både fjädring och få bort tyget. Jag är helt säker på att jag kommer bli grön av avund när du är klar.
Solig kram
AnnaMaria

my white mess sa...

Det brukar ju alltid bli mer än vad man tror. Men det kommer bli hur snyggt som helst.
Finfin söndag till dig
kram Malin

The Rosegarden in Malevik sa...

OJ,,,,,,,de där var inget dåligt jobb :)
Byt Webbläsare till Chrome eller Opera
å missa nu inte.......

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.......
redan 80 fina bloggar med......
de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Stina sa...

Hej vännen!
Vad du fixar och donar, du är så duktig.
Jag är inte ett dugg avundsjuk på ditt jobb. Har själv klätt om ett par stycken och det var inte alls skoj :)

Hoppas det är bra med dig...jag kan ju inte skryta med att jag är på hugget när det gäller bloggande, eller att lämna kommentarer men jag läser din blogg med stort intresse :)

Lycka till med flytten, det ska bli spännande att se hur du inreder den nya lägenheten.

Största kramen till dig / Stina.

Nillis sa...

Hej. Den blir vit, så roligt! Kommer bli urtjusigt. :-) Lycka till! Jag tycker också att blogger är konstig, jag kan inte heller alltid kommentera, och så går det inte centrera rubriker hos mig längre? Den knappen är puts väck. Ha en fin söndag, kram

Vit dröm sa...

Men wow vilket jobb! Men är helt hundra på att det kommer bli toppen när du är färdig! Kämpa på :)
Ha en bra dag!
Kram Anna

Tina sa...

Vilket underbart projekt!
Att pilla och greja kan vara riktigt kul, den kommer att bli kanonfin!!
(Du vet det där vi pratade om sist, det är över nu...)

Kram min fina fina vän!

Rosor och Spetsar sa...

Hej Hannis, har kikat runt på dina vackra foton, de är så mjuka och varma.Spännade projekt du håller på med, ska bli kula att se vad du väljer för klädsel till den fina fotöljen. och vilken vacker stol du loppat också. Gillar kanapen i köket, det ser inbjudande ut att sätta sig där o ta en fika.
Lycka till med flytten.
Kram
Annelie

Kia sa...

Oj, har man inget att göra så skaffar man sig! : )
Men den kommer säkert bli jätte fin.
Ha en skön söndag!
Kram Kia

Vintage House sa...

Vilket jobb själv hade jag blivit galen har inget tålamod....
Kommer att bli så snygg.
ha en härlig söndagskväll
kram
sandra

Anna S sa...

Så fint! Det såg/ser ut som ett riktigt projekt för en händig.
Jag gör också så ibland, chansar och bär det så bär det.

Tror att stolen blir jättefin när den är klar!

Kram till dej och hoppas veckan blir en bra en.

Änglarnas hus sa...

Jag tycker att du verkar vara riktigt duktig på detta..för att inte säga tålmodig!! Kommer bli såå fint..jag ser att du har valt att måla den i ljust grått...nice ;)

Ha nu en riktigt mysig söndagskväll!! Kram sanne

Mamma C sa...

Åhh, jisses vilket jobb. Men du kommer att sluta med bravur även med denna pjäs.
Jag bytte inte webbläsare, för det ska man inte behöva bli tvingad till tycker jag. Men jag tömde cacheminnet och en så länge verkar det fungera bra hos mig.
Kram Mamma C

Tidsmästarinnan sa...

Hej Hannis vad modig du är! Det kommer att bli kanoners det där! Och som du skriver, man lär sig ju massor längs vägen.
Kram vännen!
Susanne

Mitt hem är min borg sa...

Gud va duktig du är.. Fixar med fjädringen och allt. Den kommer säkert bli super fin.. Spännande å få se slutresultatet..

Kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag vet inte om jag någonsin skulle våga mig på att klä om en sådan möbel, tycker det ser invecklat ut. Men jag är säker på att du klarar det bra och att resultatet kommer att se fantastiskt ut=)

Ha det gott!
Kram,
Regina

millandante sa...

Åh vilket arbete du gör! Så imponerande, och känner jag dig rätt så kommer den bli såå fin!

Ja blogger krånglar när det gäller att kommentera för mig också... jag återkommer när/om jag har några råd att ge... lite tjatigt är det...

Varm kram du fina bloggvän

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jo, tack, mycket spikar är det! Vi klädde om en hel soffgrupp för några år sedan... Ja jisse, jag tror vi hittar spikar ännu...
Kram
Marie

Kia sa...

Nä, du har inte missat något. : )
Det var inte så mycket att se mest oväntat!

Kram

Anci sa...

Jag blir glad av såna här inlägg !! Stolen kommer ju att bli så fin så. Jag väntar ivrigt på del 2 !

Kram
Anci

Anki sa...

Haha ja leta på du, det kanske funkar med en död grävling för det ligger det i diket här hos mig!
Men hjärtat vad har du gett dig in på?...guuuud så fin den kommer att bli när du är klar...avis så in i förbann--, fniss!
Du är helt otrolig att fixa du!
Det strular med blogger hos mig med, kommer inte in hos vissa!

Ha en fin dag vännen!
Kram Anki

en smula vitt sa...

Oj, vilket jätteprojekt du gett dig in på! Jobbigt när det blir mer arbete än man tänkt sig från början men jag är säker på att du kan förvandla den gamla stolen till nå´t alldeles extra.
Som med allt annat du sätter tänderna i.
Nyfiken och spänd på hur slutresultatet kommer att se ut...

Ha det gott så länge!
Kram Petra/

Livet på Vestergård sa...

Vilken vacker stol.Den kan vara värd att lägga lite jobb på. Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet.
Kram Kicki

Nyanser av vitt sa...

Jag har gått en kurs i tapetsering och fick börja om från början med att trä sadelgjorden :O)Kul men tar tid. Kommer att bli "skitsnyggt".
Tack söta för kommentaren om äggen
Kram Agneta

Lev Vackert sa...

Lördagen den 19/5 från kl 12.00 Blir det äntligen av!
Vår första bloggträff i Lev Vackert Huset!
Nu är det verkligen dags, att träffas, skratta, luncha, fika och bara njuta av livet och trevligt sällskap- Japp, det är ju en bloggträff som jag talar om så klart! Jag och Ingela har velat haft en i flera år men inte riktigt fått tummen ur (usch gillar inte det uttrycket egentligen, men ni hajar vad jag menar.) Föranmälan ska göras till vitromantik@gmail.com samt en förskottsbetalnings ska göras i samband med anmälan. Detta så att vi kan bjuda på god lunch kycklingssallad, kaffe/te, dryck och kaka. Kostnad 135:-
Vi håller stängt för oss på övervåningen av huset så att vi till en början kan lära känna varandra där och ha lite lotteri och liknande. Vi kommer också kort presentera hur det gick till när vi förverkligade vår dröm om böckerna och butiken. Sen är det givetvis fritt att röra sig i butiken. För er som kanske vill sova kvar finns bra möjligheter bara ett stenkast bort. Se under Fliken Om Kristinehamn på vår hemsida www.levvackert.se

Industri house sa...

Jösses! va mycket spik det var..Kan tänka mig att det är ruskigt mycket jobb som ligger bakom, men jag vet att den kommer bli kanonsnygg när den blir färdig :) Du visar väl den sedan hoppas jag :) Kram jessica.