Jag önskar att jag kunde säga att jag varit kreativ de senaste dagarna,
men det har jag inte. Istället har jag packat och skickat paket. Jag har
packat sånt jag inte behöver ha framme (eller en del är väl mera sanning)
Tvättat handdukar, rensat linneskåp och tråkgöra, suckar stort över sånt!!
Inget att gnälla över utan bara det som tillhör en helt vanlig flyttvardag.

Jag lägger ut annonser, ska stå på loppis på söndag och börjar se slutet på det självorsakade kaoset.Något jag däremot gjort som kan intressera er är att jag genom ett hål i divan (röda sammets) börjat fundera på om den inte ska få kläs av ändå?

Om något är halvtrasigt och luktar lite konstigt så borde det få en ny skepnad,även om jag kanske kan ses som en möbleskurk som tar bort gammal fin sammet.
Eller vad tycker ni? =))

Kram till er som vill ha en / Hannis


14 kommentarer:

Nillis sa...

Klart du kan klä om den, perfekt då du är så duktig på att göra om gamla saker. Flytt är hemskt, lider med dig. Vart är loppisen tro? Budade på din virkade filt men blev överbjuden, attans! ;-) kram Pernilla

Tina sa...

Du är bra på logistik du!
Det är skönt att ha koll på läget, då kan man ju koppla av efteråt helt ostört..

kram till dig

Vit dröm sa...

Låter jobbigt med allt packande och fixande så klart du får sucka då ;)
Klart du ska klä om möbeln, är säker på att den kommer bli så fin!
Kram Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ryck av tyget direkt, har tanken väl kommit så blir det alltid så.
Och så kan du matcha den med din fina stol också.
Kramar
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Vad du grejar och står i! Härligt när allt tråk är gjort!
Kram Agnetha

Fröken Fräken sa...

Ibland kan ju flyttande och rensande frigra en hel massa kreativitet, så pysslet kommer nog! Det låter som att du redan har bestämt dig för att klä om divanen, när du har börjat tänka de tankarna...?

Fröken Grön sa...

Jag får nog säga att jag räknar in packa och rensa ur skåp som ganska kreativa sysselsättningar ändå. Kanske inte så konstnärliga sådana, men det kräver ändå sin kvinna att få styr på flyttkaoset. Du är klok som passar på att rensa nu, - du kommer att tacka dig själv sedan.

Passar på att önska dig en skön helg!
Kram!

/Anna-Karin

Anki sa...

Jag vill...ha en kram menar jag, fniss...sötöra!
Ja du vet ju vad vi sa, slit bort skiten...du kommer inte att ångra dig! Å stolen får gärna flytta hem till mig, sååå snygg den är...du kan du!

Ja jag ringer väl till veckan när paketet landar i lådan, jag behöver säker all hjälp jag kan få!

Kram till dig hjärtat!

Kia sa...

Kör bara!! : )

Önskar dig en toppen helg!
Kram Kia

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

ja det låter verkligen som "tråkgöra" men tänk så skönt sen när du bara har med dig det du verkligen vill ha med!

Stolen blev ljuvlig (förra inlägget) så det är verkligen inte skurkaktigt att försköna..om du frågar mig ;)

Varmkramen!! // Sanne

Lily sa...

Jag tycker man känner sig mycket nöjd när man gjort "tråkgörat", sedan kan man ta itu med roliga och kreativa :-) Även om jag gillar sammet tycker att du ska klä om, se vad som "luktar konstigt"..Kommer att bli ännu underbarare i dina händer. Stolen är WOW!
Ha en go helg
Kram Lily

Mitt hem är min borg sa...

Jag tycker absolut att du ska klä om den om du inte tycker den känns helt fräsch.. Du kommer göra det galant!

Kram på dig!

Systrarna Karlsson sa...

Åh tar gärna en kram;) Klart du kan klä om det som luktar illa, och du som är så duktig kommer göra det hur bra som helst.

Hoppas allt flyttstök börjar ordna till sig snart och lycka till med försäljningen på söndag

Nyanser av vitt sa...

Vad duktig du är Hannis. Klä om den :O)
Kram Agneta