Hjärtan på tråd

I lördags så läste jag om pelargoner hos tre olika bloggare. Det blev en påminnelse
eller rättare sagt en spark i baken att ta tag i mina egna blommor. Först ut blev mina
Hjärtan på tråd. En bor nu i en kaffekopp med tillhörande fat och den andra i en såsskål.
 Det är något speciellt med den här blomman. Den går bara inte att
ta död på. Tro nu inte att jag avsiktligt försökt men den har varit 
helt bortglömd, och lever ändå. Perfekt för mig just nu.



Nu är det pellisarnas tur. Och just idag när solen skiner,fåglarna kvittrar
och jag är ledig känns det som en alldeles perfekt sätt att starta helgen på.

Fin helg till er/ Kram Hannis

10 kommentarer:

Anci sa...

Har du lika gröna fingrar som jag ? :)
Jag tror att jag har (du hör ju...) hjärtan på tråd jag med.

Ok, blomstervård i helgen !

Ha en härlig helg !

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har haft såna, men inte nu. Ev så vattnade jag ihjäl dom...
Låter roligt och greja med pellisar, allt med jord känns rätt nu. Jag ska ut och leta blåsippor idag.
Ha en toppenhelg
Solig kram
AnnaMaria

Anonym sa...

De där växer hos mig, oavsett tillsyn! Men de skräpar ner lite när de blommar!
Tack för dina värmande ord sist..de stärkte.

Trevlig helg/Tina

Eva i Helsingborg sa...

Har en sådan här hemma och den får vatten lite då och då men den är jättefin och får t o m små rosa blommor...Här i Skåne skiner solen och det är 10 plus...köpte 4 minipenséer i veckan...underbart...våren är påväg!!!

Kram/Eva i Helsingborg

annashusidingtuna sa...

Hej!
Låter som en toppenstart på din helg!
Kram Anna

Vintage House sa...

Gjorde mina för en vecka sedan se om de klarar sig....
Önskar dig en fantastiskt helg och hoppas på massa sol...
kram
sandra

katha´s kortmakeri sa...

Ja tur att de är både tåliga och helt underbara. Synd att jag inte är någon tradera vän annars hade skorna varit mina:)
Ha en fin helg!
Kram Katha

Levindas Värld sa...

Va säger du?! Ska man omöjligt kunna ha ihjäl hjärtan på tråd :-) Mina dör då hela tiden, har fått skaffa plastisar...haha! Vad gör jag då för galet fel som tar död på de riktiga?? Vattnar jag för mkt tro??

Jag har inga övervintrade pellisar det här året utan för skaffa nya. Såg att de finns i blombutikerna nu, så himla fiiina och man blir sugen :-)

Jag är ledig nu i helgen och ska bara njuta massor - solen skiner ju också!!! Underbart sätt att vakna på!


Ha en underbar helg!

Monkan sa...

Så gulligt med de två koppisarna brevid varandra :) och så fina bilder. Jag har en gles hjärtan på båge, kanske den ska få flytta ner i nån ledig kopp och burra ihop sig så där.

Mamma C sa...

Jättelänge sedan jag hade hjärtan på tråd här hemma. Men det är en riktig söt blomma. Den passade perfekt i koppen.
Kram Mamma C