Arbete pågår...

Man kan väl säga att jag startat. Så mellan kvällsmöten på jobbet och det
vanliga arbetandet på dagtid så tänker jag inredning och längtar hem en del.


Jag trivs bäst i det kreativa kaoset. 
Just nu orkar jag inte bry mig om det perfekta eller att prestera, jag lägger inte 
energi på att stressa över att jag snart får dricka kaffe ur vinglas om jag inte diskar.
Jag målar, käkar kakor, drar spik och är glad över det som är, typ så är det nu.
Ganska skönt med andra ord.

Kram Hannis

Ps. Anna.S, stor kram!


24 kommentarer:

Beas sa...

Så MÅSTE man tänka om man inte ska bli helt sönderstressad i perioder.

Jättebra inställning tycker jag.

Kram Bea

Pysselpalatset sa...

Tycks mig som Du lever för dagen i dagen och nuet... Är inte det just det som alla försöker, men få lyckas med.... Och när kaffekopparna är slut... Så kanske meningen är att du ska gå över till lite bubbel.... bara för att.... Ler... Njut av livet min vän.... stor kram Jeanette

Nyanser av vitt sa...

Underbar inställning Hannis.
Ha en fin dag.
Kram Agneta

Kia sa...

Lev livet helt enkelt!

Ha en toppen dag!
KRam Kia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra inställning, diska kan du göra sen. Ser ut och vara jättefint tyg under det röda, ska bli roligt och se hur der blir.
Kramar
AnnaMaria

Nillis sa...

Mysigt det lät! Pyssla, äta kakor och dricka kaffe, mysigt. Får jag bo med dig? Fniss ;-) Ha en fin dag, kramis

Mamma Elva sa...

Låter härlig och lite vardagslyxigt kanske att dricka kaffe ur vinglas :)

Kram elin

Anna S sa...

Låter härligt Hannis! Jag trivs också bäst i kreativt kaos. Det blir mycket positiv energi att ladda av det. Och att dricka kaffe ur vinglas går säkert det med. :-)

Stor kram tillbaks till dej!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det låter härligt! Diska kan man göra sen... Det finns pappmuggar :)
och engångartiklar...
Kram
Marie

Fröken Eila sa...

Det låter härligt det, precis min inställning...lev din dröm!

Ha en fin tisdag!
kram

lotta sa...

Det låter klokt, jag tror vi vuxna ska bli bättre på att göra saker vi vill för stunden och inte hitta massa problem!! Kram Lotta

Eldrid sa...

Kreativt kaos er super bra!!
hehe...
Herlige du, jeg blir inspirert og s glad av å vere her inne!!
:)

Tina sa...

Låter som en underbar tillvaro, när mannen reser imorgon blir det nog popcorn till middag..
Soffprojektet ser spännande ut, du är så duktig!

kramelikram hela da'n

Mamma C sa...

Låter toppen tycker jag.
Kram Mamma C

Systrarna Karlsson sa...

Härligt hannis;) kreativt kaos är det bästa kaoset

Önskar en ljuvlig onsdag

Ellinor sa...

Tack för dina alltid lika uppmuntrande ord!
Jag tror att du tänker helt rätt. Jag fastnar lätt i stresscirklar i huvudet och då är det så skönt att bara släppa allt och komma ur stresskänslan. Inställningen man har till saker och ting är ju ofta så avgörande för hur man mår!!
Lycka till med din ljuvliga möbel och hoppas att solen skiner på dig (när du har möjlighet att njuta av den...)
Kram
Ellinor

Mina finaste... sa...

Det kan nästan vara befriande att ibland tvingas tänka så. Kram på dig

Mitt hem är min borg sa...

Va härligt det låter!! Jag blir helt lugn när jag läser.....
Vilket kul projekt du har påbörjat, jag vill oxå.. Har två emma fotäljer som står och väntar.. Ge gärna mig lite av din kreativitet.. =)

Kram på dig!

Anki sa...

Jag LÄSER och sliter mitt hår, haha...å förbannar mig själv varje gång jag köper en teknisk pryl...ja det vet du ju! Trodde jag skulle få lite hjälp av Linda men det verkar som jag får fixa själv...du hörde ju hur hon gör?!
Jaja, jag ringer väl om det kör ihop sig, fniss...får vi kursa på tel!

Du det ser fint ut det där, soffan...tror inte du kommer ångra dig å gör du det så sätt den på tåget!
Du är underbar hjärtat!

Goa kramen!

Fröken Grön sa...

En befriande härlig inställning, Hannis! Nu skäms jag redan mindre över våra högar med disk som står i köket. Jag skulle mycket hellre dra spik! Får nog se om jag inte kan hitta något litet projekt jag också.

Ha det härligt!
/Anna-Karin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kreativt kaos är underbart, det föder bara än mer kreativitet=) Spännande att få se soffan helt avklädd, jag tror det blir jättefint!

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

Industri house sa...

Härligt att ta dagen lite som den kommer, och göra som man vill:) Så det blev lite nya soffprojekt till slut! Ska bli spännande att se på det fina resultatet sedan :) Ha det bäst! Kramkram jessica.

Hanna sa...

så skall man tänka.
Ha en fin eftermiddag!
Kram
Hanna

pysseltanten sa...

Tycker jag du gör heelt rätt i...Skit i disken...den finns ju kvar när du får lust?!..Carpe diem...haha...
Kram till dej du goa...
//Git