Så blev jag kär igen

På en loppis mötte jag den här. Och kär blev jag förstås. När jag gick fram så tänkte jag att prislappen
 inte kommer att passa men ibland har man tur så för en billig peng fick den följa med hem. Ingen vill ha 
sånt sa dom... Den ska sparas tills jag är på plats i det nya hemmet, så får jag se vad jag gör med den då.
 Att den står som den gör nu är för att jag hade en fotografering igår.
Så jag har alltså inte tyg på golvet jämt, även om det skulle vara lite fint.

Är lite förvånad över att jag börjat falla för den här typen av möbler igen. Det var en 
stor favorit hos mig för en del år sen och nu är jag tillbaka där igen av någon anledning.

Märkligt det där med hur smaken skiftar och hur olika saker man faller för i perioder. 

Hoppas att ni har haft en bra helg.
Kram Hannis

27 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Förstår att du föll för den.. Här i Finland skulle du nog få betala en bra slant för en sådan stol...
Ha en bra dag!
Kraam
Sanne

Vita små hjärtan sa...

Å jag tror jag oxå blev kär, så här lite på håll.... :)
Ha en fin måndag vännen!
Kram Agnetha

Vintage House sa...

Fantastiskt vacker...
Ja det är roligt hur man hittar tillbaka till saker igen ....
ha en fin måndag
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Nu är jag åter på benen och på jobbet! Hela familjen har varit däckade i influensa... Stolen är verkligen ljuvlig. Färgen är superläcker. Byt bara tyget, spara färgen ..

Kram monica

Nillis sa...

Åh vad fin! Jag är lite skadad så tänker mig den i vitt direkt, haha! Kul hitta möbler på loppis, det lyckas sällan jag med. Möjligen en snirklig stol nångång. Ha en fin dag, kram

Beas sa...

Verkligen vacker!!!

Eva i Helsingborg sa...

Vaaaa...vem skulle inte vilja ha en sån...det är ju en underbar stol...jag bara älskar...

Kramar från mig!

Ellinor sa...

Den är ju helt underbar. Och i fint skick med ljuvligt tyg. Ser inte ut att behöva ändras alls!
Här skiner solen från blå himmel och jag hoppas att du har det på samma sätt!
Kram
Ellinor

tinajo sa...

Ja, det går i vågor det man tycker om - men furu, DET är jag 99% säker på att jag aldrig kommer uppskatta..! :-D

Lisa.L sa...

oj så underbart vacker stol :D tycker den e jätte fin som den e nu :D toppen fynd ! kram

Systrarna Karlsson sa...

Bedårande är nog det rätta ordet för denna stol. Ljuvligt underbar. Härligt att allt löst sig med boendet med.

Ha en härlig dag

Lily sa...

Vacker, förstår dig precis :-)
Jättefint du har i ditt kök!
Kramis

en smula vitt sa...

Hej Hannis!
Förstår att du föll för stolen. Den är jättecharmig.
Stort grattis också till lägenheten!!!
Det är alltid jobbigt att flytta men fördelen är ju att man får rensa lite...
Vi fick köra tre vändor till tippen innan vi flyttade i somras och ändå var det saker kvar som vi sedan gjorde oss av med. Hm!

Ha det gott!
Kram Petra/

Vit dröm sa...

Vadå ingen som vill ha en sån? Kära nån jag skulle då huggt den :) Är övertygad om att du kommer göra den hur fin som helst!
Ha en skön måndag!
Kram Anna

Anna S sa...

Härlig stol! Träfärgen ser så lagom och bra ut. Jag har någon liknande trästol (med karmar) som jag ärvt efter min farmor. Den står uppe på vinden men jag är lite sugen på att ta ner den och ta av tyget.

Fina snirkliga mönster på din stol med!
Hoppas du får en go' fortsatt vecka!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ingen vill ha sånt! Där hade du tur, jag vill ha sånt, hade jag varit där före dig hade den varit såld. Precis den stilen jag gillar också, superfin stol! Grattis till ett toppenfynd.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Lovely, lovely!
Och så vansinnigt fiffigt att skapa en fotostudio hemma med hjälp av lite draperat tyg. Snyggt!
Må så gott!
/Anna-Karin

Fröken Fräken sa...

Underbar!! Ingen som vill ha sådana här möbler? Herregud, jag skulle kasta mig över en sådan skönhet direkt :-D

Nyanser av vitt sa...

En mycket vacker möbel vännen. Ibland ska man ha tur...
Kram Agneta

Kia sa...

Kul att den även passa till priset!

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Tina sa...

Den hade jag inte heller kunnat motstå, such a beauty!

Ha en fin dag!

Nyanser av vitt sa...

Tack söta Hannis :O)
ha en fin tisdag.
Kram Agneta

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis!

Det var länge sen jag kommenterade hos dig men idag var det dags tyckte jag, hihi :)

Underbar stol! ♥

Jag gillar slottskänslan i den :)

Kram och ha en jättefin dag!
Mia

Anki sa...

Jag vill oxå haaaa..förstår att du blev kär! Så det är på G nu med flytten, det kommer att bli skitbra ska du se...liite trångt kanske när jag och "barna" kommer å ska baka, haha!
Ah det gick ju här!

Gooa kramen!

Mamma C sa...

Gillar sådana möbler mer och mer. Ångrar att jag inte gjorde det tidigare. Min farmor hade massa fina gamla möbler. Som jag sa nej till när hon gick bort.
Kram Mamma C

Levindas Värld sa...

Vilken underbar stol! Jag gillar verkligen formen på den och alla vackra detaljer! Så himla roligt när man hittar sånt där vackert för sån billig peng, det är ett riktigt fynd det :-)

Industri house sa...

Hej Hannis! Jag förstår att du inte kunde motstå att inhandla en sådan sköning :) Supersnygg var den!! Ha en fin kväll, kram jessica.