Nya muggar

Jag har börjat falla för saker som jag inte ens sett tidigare...som dom här muggarna.
Två stycken köpte jag, och kaffoman som jag är så är betyget 10 när det gäller just
att sörpla kaffe ur dom. Sen passar dom på köksbordet (som nu är klart) om jag ska 
vara riktigt, riktigt fåfäng. Och det kan man ju få unna sig att vara ibland tycker jag.
 Jag håller nu på med att måla en stol, sen är jag äntligen klar i köket!

Soffan som jag håller på att klä om har visat sig vara en rysare! Den som klätt
den innan måste ha haft en förkärlek för häftpistol. Det tar liksom aldrig slut på
stift när jag sitter där och pillar. Men eftersom att jag bestämt mig för att göra det
här med tålamod så är det bara att fortsätta. Men morrar gör jag förstås en stund=))
Hoppas på att kunna måla den i veckan och sen klä den, i vitt linne tänkte jag.

Kram Hannis

10 kommentarer:

Kia sa...

Så det röda tyget fick inte vara kvar!? Det är bara att kämpa på o vips har du tagit dig igenom det.

Ha det toppen!
Kram Kia

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vad kul att allt börja falla på plats. Det blir säkert jättefint. Kanapen i förra inlägget är underbart fin. Jag är svag för den där röda färgen. Jag har massor av mattor här hemma i den färgen, såna där orientaliska :)
Ha de gott
Kram Marie

Hanna sa...

Här har det hänt mycket sedan jag tittade in sist.Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Nyanser av vitt sa...

Fina muggar Hannis och ett plus för att de var "goa" att dricka ur också :O)
Kram Agneta

Anna S sa...

Kul att unna sej själv lite nya saker!
Låter jobbigt med alla de där häftklamrorna! Jag har också suttit och plockat ur såna en gång.
Låter bra att du är envis!

Vintage House sa...

Hej
härliga koppar du har hittat och lite nytt ibland är aldrig fel...
det ska bli intressant och se den klar, all lycka till.
kram
sandra

Tina sa...

Det var ju en asiatisk touche på dem, så fint!
Jaha, då kanske jag också skulle våga göra om min stol!

kramkram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det där med en miljon häftklamrar känner jag igen, man blir less efter ett tag på och pilla/bända loss dom. Jättefina muggar.
Kramar
AnnaMaria

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

kärlek... så fina muggar, tycker mig känna igen mönstret från våra espressomuggar.

lycka till med soffan, låter som att den kommer bli s--t-snygg, rent ut sagt.

ha en fin vecka!

kram

HjärtatsVitaHem sa...

Vilka fina muggar! :)

Ha det bra!
Kram Jenny