Kök klart

Nu är köket klart och allt på plats! Och jag är faktiskt lite kär. I att det
blev utrymme, att det känns mysigt och ombonat framför allt.
 Bordet som tidigare var rött fick jag av en vän och målade det i skoltavelfärg
Stolen på bilden nedan fick jag av en annan vän och målade den i samma färg.
Pallen med decoupage hade jag sen tidigare i förrådet.
Kanapén eller divanen, vad den nu kallas får vara kvar som den är.
Det är den andra soffan jag håller på att klär om=))
Ljuset i mitt lilla kök är helt fantastiskt! Det är sådär så att det nästan gör ont i ögonen 
när solen ligger på. Så jag surar lite över att dom på måndag ska börja plasta in huset...
Det betyder att renoveringen jag skrivit om tidigare börjar närma sig. Alltså kommer jag
att bli tvungen att flytta, men när är det ingen som vet än och vart vet dom inte heller.
Känns aningen snurrigt att vi inte ens kan få preliminära datum så man vet vad som gäller.

Ingen idé att haka upp sig på det utan jag kör på som vanligt och räknar med att det löser sig=))

Kram Hannis

31 kommentarer:

Pysselpalatset sa...

Sååå himla fint.... Detta är en riktig höjdare... kram j

Vintage House sa...

Wow det blir kanonsnyggt:)
vilket ljus......
Ha en fantastisk måndag
kram
sandra

Kia sa...

Vad mysigt det ser ut!
Vad hände med ditt snygga köksbord?

Igår var en toppen dag med mycket fart i backen och alla ben i behåll när kalaset var slut. : )

Ja, visst är det så. Har man inget att göra skaffar man sig.

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Anonym sa...

Ser faaaaaaaantastiskt ut...kanapén är underbar...och till det svarta...jätteläckert!

Kram och lycka till med den andra soffan!

Eva i Helsingborg sa...

Ser faaaaaaaantastiskt ut...kanapén är underbar...och till det svarta...jätteläckert!

Kram och lycka till med den andra soffan!

Glömde skriva mitt namn så här kommer kommentaren igen...förvirringen är total ;0)

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Men Hannis såå Otroligt fint de blev.. Kanapen är så så läcker!!! Verkligen fint alltihop.. ha en fin dag kram sussie

Vit dröm sa...

Nej vad tråkigt när man inte får besked... Ja visst går veckorna fort. Snyggt det blev i ditt kök!
Ha det toppen!
Kram Anna

Anci sa...

Fint är det och bra att du är kär och nöjd :)
Synd bara om du måste flytta på dig ett tag :(

Kramar
Anci

Karin sa...

Hej vännen,
såååå fint, gillar det jättemycket! Vilken härlig stämning i köket. Vad bra att du låter canapen behålla sin röda sammet, den ser så läcker ut! Hör av dig i veckan om lunch, kramis!

Sussi sa...

Så läckert i ditt kök! Där kan man bli sittandes länge...
Jobbigt att ni inte får besked om flytten, men din inställning är den enda rätta...det ordnar sig!
Kram
Sussi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så snyggt, vilken lyxig fin känsla det blev i köket. Du har verkligen hittat möbler som passar ihop, superbra blev det!
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Som ett litet kök under takåsarna i Paris! Verkligen härligt Hannis, jag förstår att du är nöjd.

Omfattande renoveringar är aldrig kul medan de pågår, men förhoppningsvis gagnar resultatet alla er som bor i huset. Klart det är en stressfaktor att inte veta vart man ska ta vägen så länge, men du har nog rätt inställning i att det alltid ordnar sig på något sätt.

Ha en fortsatt fin vecka!
/Anna-Karin

Nina sa...

Hejsan,
Jag brukar ofta vara här och få inspiration och jag blir aldrig besviken! :) Måste säga att det här är bland det snyggaste jag sett på nätet på mycket mycket länge. Vilken kul idé att helt dumpa det gamla invanda och göra ett bohemlyxkök, kanonfint!

Kram,
Nina

Mamma C sa...

Som jag sa, du får det alltid att bli så jäkla snyggt. Ha en fin vecka.
Kram Mamma C

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
vilket läckert kök du skapat!! Skön känsla.... och ljuset är ljuvligt.

Här så är nu hela familjen totaldäckade! Antar att det är influensa - vi är så galet sjuka!

Ha det gott kram Monica

vardaxlyx sa...

Hej! vilken UNDERBAR blogg du har!! Vilken tur att jag hittade hit =)
KRAM i massor!!!!

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Men så himla fint!!! Känn dig jättenöjd!
Kram Agnetha

Tina sa...

Supersnyggt!
Å ljuset är alldeles fantastiskt..

Alla hjärtankram till dig!

STENLYCKA sa...

En stor varm Allahjärtans-kram till dig!
Önskar att din dag kommer att fyllas med kärlek, glädje och många geléhjärtan!
Raina

tinajo sa...

Ser jättefint ut, förstår att du är nöjd! :-)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev jättefint! Förstår att du är kär...
Kram
Marie

Industri house sa...

Supercharmigt!!! Så fint det blev med lite olika möbler ihop, kanapen gillar jag mycket, mycket kan jag säga :)Ha en riktigt fin alla hjärtans dag hannis! Kram jessica.

Miras Maräng sa...

Vad fint det är och kommer bli, spännande! Önskar dig en fin alla hjärtans dag! Kram!

Anna S sa...

En sån fin köks"salong".
(Första ordet som kom upp för mej var köksbudoir, men det är nog inte godkänt av ordlistan).

Snyggt med svart färg på bordet och stolen. Allt passar så fint ihop, även med kanapén.

Ha en fin dag och hoppas solen skiner på dej. Kramar Anna S

annashusidingtuna sa...

Hej!
Förstår så väl att du är nöjd!!!
Ha en bra alla hjärtansdag!
Kram Anna

Mycket annat & lite betong sa...

Tjusigt kök! Mysigt med det röda. Och det är ett härligt ljus!

Trevlig Alla Hjärtans dags kväll!
Agneta

Fröken Fräken sa...

Charmant! Och jag får lust att göra mig av med min kökssoffa till förmån för ett elegantare och luftigare möblemang. Och vad bra att jag ser att det går att måla möbler med skoltavelfärg, det har jag med på projektlistan!

Anki sa...

Lycklig??...hmm det bubblar över, hihi!
Jäklar vad snyggt hörru, lite så jag bli avis...älskar den divanen, eller vad det nu kallas!

Sköt om dig hjärtat!
Kram!

Levindas Värld sa...

Det ser sannerligen ljust och härligt ut i ditt kök! Och vilket annorlunda, personligt kök du skapat med dina unika möbler :-)

Tänk va härligt att få slänga sig i kanapén efter en måltid när magen är proppmätt, och mumsa vindruvor...hahah! Det var den bilden jag fick i huvudet: jag liggandes på en kanapé, proppmätt medan någon matar mig med mumsiga vindruvor :-) Sån där kunglig lyx på nåt vis!

Låter väldigt trist och jobbigt att behöva flytta när de ska renovera huset... Hoppas det inte är under en alltför lång tid?

Hoppas du njutit av en fin Alla Hjärtans Dag iaf!

Systrarna Karlsson sa...

åh så otroligt vackert... helt underbart. Förstår att du är kär i det köket det hade jag också varit. Älskar bordet...

Önskar dig en härlig kväll

Monkan sa...

En gång kollade jag på en lägenhet som var till salu, där hade de soffa i köket och det var det värsta jag sett. Ja alltså, soffan i den där lägenheten var av helt annat slag... och dörren till köket var söndersparkad... Det var långt före home stageingens tidevarv ;) och jag har för mig att säljaren hade gått i obs-klass i högstadiet så han var väl inte den mest ordentliga, och han har nog inte blivit nån bloggare heller :)

Men det här är ju nåt helt annat, hur underbart som helst! Ditt mysiga kök, med soffa/canapé/divan, där skulle man vilja sitta och fika, länge, med bordet dukat med några av dina fina koppar.