Bra dag

Först, Tack för alla underbara kommentarer i förra inlägget!
Jag njuter fortfarande och dricker mitt morgonkaffe i lugn och ro.
Ja, det vill säga när jag kliver upp i tid=))

Idag är en bra dag! Jag är så glad, för igår fick jag en ny lägenhet.I samma område, helt
nyrenoverad och jag får välja färger & kakel! En utmaning blir det då det är en etta på 45 m2...
så nu kan man väl säga att jag är piskad att rensa på riktigt. Så skönt att det här är över då det är
något som hängt över mig det senaste året. Flytten ska gå i Maj så det är snabba ryck som vanligt
I helgen blir det inte speciellt mycket glamour om jag nu ska försöka dra
en parallel till bilden. Tjocka, varma kläder ska bäras, ståendes i skogen.
Rally i Sandviken står på schemat, ännu en (i mina ögon) kul grej.

Sol och värme / Kram Hannis

Ps. Anna.S, Eva, Nina, ett alldeles eget TACK till er som tar er tid att lämna kommentar hos mig.


17 kommentarer:

Kia sa...

Kul med en helt nyrenoverad lägenhet! 45 m2 är inte jätte stort men mindre att städa. :) Vår första lägenhet var på 39,5 m2, en 2:a med kokvrå och där bodde vi med 2 hundar och 2 katter. Inga problem alls!

Vad kul med rally! Jag gillar sånt. försöker gå på folkrace ibland och rally var 100 år sen jag var på. Ha så jätte kul!

Kram Kia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt att det löste sig med lägenheten. Och skorna får du lämna hemma, såvitt det inte blir galej på kvällen. Här toksnöar det nu, fy fabian. Och så fin header du gjort, supersnygg.
Kramar
AnnaMaria

Plupps krypin sa...

Grattis till lägenheten.
Rally är kul men oftast kallt så klä på dig varmt och njut!
Vilka snygga muggar/koppar du hittat.
Kram
Yvonne

Anna S sa...

Hej Hannis, grattis till lägenheten!
Låter bra att du får välja kakel och sånt själv. Och bra att du får vara kvar i området du bor i.

Ta inte i för mycket på rallyt så att du skadar dej. ;-) Vill ju att du ska vara hel. Det låter som en kul grej.

Kramar Anna S

Vardagskärlek sa...

Vad kul med rally, det har jag aldrig varit på:)

Ditt kök är kanonfint och väldigt personligt!

Vad kul med flytt...

Kram Johanna

Vintage House sa...

Men så roligt för dig att allt har löst sig...
Sist vi flyttade som var till huset så rensade vi ordentligt men har fortfarnade kartonger som står oupppackde på vinden efter 7 år...
härlig bild ....
kram
snadra

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej Hannis,
spännande med ny lägenhet! Och helt fräscht, det låter toppen. Kommer du att flytta tillbaka till din nuvarande när renoveringen är klar i den?
Gillar ditt kök hur mycket som helst! Ser så inbjudande ut med kanapén där :-)
Kram kram
Susanne

vardaxlyx sa...

Åhh jag tackar ödmjukast över din fina kommentar på min blogg!! Nu ska jag traska runt lite hos dig och jag gillar den redan hihi!
Kramkram

Mamma C sa...

Så skönt att allt fixat sig till slut.På rallyt får du ta med dig en termos med något varmt och gott i.
Ha en fin helg.
Kram Mamma C

Ellinor sa...

Grattis till nystart! Härligt att få välja allt själv!
Ha en go helg i skogen. Hoppas solen skiner på dig!
Kram
Ellinor

Tina sa...

Toppen med lägenheten!
Rally låter kul, det har jag ingen som helst erfarenhet av. Bara min egen bilkörning, har skrämt slag på en o annan genom tiderna...

ha en härlig helg, Hannis! KRAM

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här händer det grejer hela tiden...
Lycka till med flytten när det blir dags.
Kram
Marie

Karin sa...

Hej vännen! Önskar dig en riktigt härlig helg i skogarna i Sandviken. Låter spännande! Ses på tisdag!
Kram

Karin sa...

Hej vännen! Önskar dig en riktigt härlig helg i skogarna i Sandviken. Låter spännande! Ses på tisdag!
Kram

millandante sa...

Oh helt nyrenoverad... och sedan in med din ljuvliga inredning, det blir grejer det!! Gillar verkligen hur du går din inredningsväg! Det blev SÅ fint i köket!

Om nu inte 2012 började som du önskat, så verkar det vända nu:)

Stor varm kram och tack för att din blogg finns!!

Levindas Värld sa...

Va skönt att det är ordnat med flytten! Men 45 kvm lät ju inte så stort, men kul att du får välja å vraka utseendet själv :-) Och som sagt var, bra med flyttar är ju att man får rensa ordentligt!

Jasså du har varit i mina hemtrakter du, Sandviken :-) Där jobbar jag! Och har bott hela mitt liv, sen flyttade jag ca 2 mil bort, till mitt Valbo som jag nu kallar hemort :-)

Hoppas rallyt var skoj!!!

Önskar dig en skön och härlig söndag!

Pysselpalatset sa...

halloj, tröttnar du någonsin ur på kannapen så mååååste du ringa mig... Ler... vill bara ha... nu ska en sådan stå på översta plats på min önskelist.... kramen från en avundsjuk Jeanette