Ännu en liten bok

Ja, ähum...helgen, den efterlängtade kom och gick lika snabbt som jag blinkar!
Datorkrasch, förkylning och allmän irritation var hur den blev sammanfattat.
Bilder på canapén är knäppta men eftersom att jag nu bloggar från jobbdatorn
så får det bli bilder på den senaste anteckningsboken som hamnat i samlingen.

Ännu en av mina besattheter, fina anteckningsböcker.

Och en söt liten fågel som var ommöjlig att motstå faktiskt


Förbaskat vad beroende jag blivit av dator. Allt finns & görs där, musik, bilder,
blogglista, betala räkningar, mail m.m.  Tack och lov så lyckades jag tömma den på
viktiga saker innan den gav upp helt. Lite irriterande att inse att jag blivit så beroende
av dator att jag faktiskt slösar energi på att reta upp mig flera timmar över den....

Hur har ni haft det i helgen?
Kram Hannis




11 kommentarer:

Vintage House sa...

Ja man är verkligen irriterad när datorn lägger av tänk att man är så beroende.....
Låte inte som en toppenhelg men hoppas du känner dig bättre...
Härliga bilder.....
ha en vacker dag och krya på dig
kram
sandra

Systrarna Karlsson sa...

Åh visst är det irriterande när det tekniska lägger ned och så en förkylning på det så förstår jag irritationen. HOppas du mår bättre nu och att irritationen lagt sig lite;)

Önskar dig en bättre måndag än vad helgen varit.

Vit dröm sa...

Fy vad tråkigt med datorn :( Har haft en mysig helg med mycket vin på lördagen och en mindre rolig söndag (pga av vinet då...)
Hoppas din vecka blir toppen!
Kram Anna

Kia sa...

Det är inte bara datorn som folk är beroende av. Ta bara mobilen!! Att man alltid ska vara nåbar.
Jag fick min första mobil när jag var 18 tror jag. Idag ska de ha en redan på dagis, typ. Men i lågstadiet har nästan alla vilket jag inte förstår?? Man lämnar dom där och hämtar på samma ställe. Är det något finns det faktiskt telefon på skolan. Plus att föräldrarna köper iphones till småungarna. Vad ska de med det till?? Då kan de surfa runt hur som helst utan att man har koll på vilka sidor de är inne på. M försöker att hon ska ha en och hon blir 14 i år men det kan hon glömma!! Hon får skaffa en när hon kan betala månadskostnaden själv.

Helgen var bra! : )
Kram Kia

Anki sa...

Men vännen, vilken skithelg du haft! Ja du vet, det är ju lustigt hur allt kommer på en gång! Helt sjukt hur man blir beroende av grejer!
Förkylning här med och nackspärr...tackar vi för!
Nu kryar vi på oss hjärtat!
Fina bilder fixar du iaf *ler*

Kram till dig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Helgen försvann i en blink här också, och förkyld börjar jag bli. Men datorn funkar, fy fabian för datorer som lägger av! Utan dator blir det besvärligt.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Jodå, helgen har varit bra förutom kylan dårå.
Nog är man beroende av datorn. precis som du säger så har man och gör man allt på den.
Kram Mamma C

Tina sa...

Ibland hopar sig problemen..datorn har en benägenhet att irritera särskilt mycket när den krånglar.
Fin pippi, hör några som kvittrar utanför just nu!

KRAM

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Visst blir man irriterad av om inte fungerar som det ska.
Jag tappade ju bort alla mina bilder sen ett år tillbaks.
typ hela bloggtidens bilder men men nu har jag inte gjort nått åt det utom fortsätter som det är.

Vilken söt liten bok.
Kan förstå att du ite kunde låta bli ;)

Ha en fin Tisdag!

Kram

Nyanser av vitt sa...

Ja fungerar inte datorn är man halv...hemskt egentligen. Vackra bilder
Kram Agneta

Anna S sa...

Hej Hannis. Mm, datorkrasch är ingen höjdare på en skala. Jag tycker det finns så mycket fint att titta på i bloggar och annat. Det blir tomt om man inte har möjligheten för att datorn inte vill vara med längre.

Men visst är det lite "hemskt" att man är så beroende och blir så irriterad när det inte funkar.

Jag hade en fin helg. Lördagen var jag hemma och sen på söndagen var det loppis där jag fyndade lite saker. :-) Bland annat en som-ny jacka för 40 spänn.

Hoppas datastrulet ordnar sej för dej så att du kan surfa hemma igen.

Kramar Anna S