Väldig röra och det enklaste först

Nu kommer en hemsk men sann bild...Så här ser det ut i vardagsrummet just nu!
Och det här är alltså en av sofforna som behöver göras i ordning, det här är ett projekt
som kommer att ta tid. Den ska bli vit är tanken, både i trä och klädsel. I vanliga fall hade
jag nog inte gjort det med tanke på åldern på den men det är så mycket skador på den 
så det är ett måste, den här skänktes bort mot avhämtning. Tror att den kan få nytt liv.
 Sen till det enklaste, sekretären. Inte mycket jobb på den inte. Min syster
har målat den tidigare och haft den hos sig. Men nu är den här 
 Anledningen till att ni inte ser mer runt om den är kaoset=)) 
Känns som att det räcker med en sån bild idag
 Bytte knoppar på den, snabbfix med andra ord.
 Och sen lite tillfälligt piff


Min mormor skrattar åt mig så att hon nästan kissar på sig. Hon tycker att
jag är helt galen och jag är benägen att hålla med. Jag får snabba infall och då
kör jag på bara. Sen att jag får hoppa och knuffa mig fram bland möblerna ett 
tag är ju faktiskt självförvållat. Så nu är det dags att rensa igen och använda mig
av blocket och tradera, för det som inte används ska inte vara kvar.

Hoppas att ni har har en bra helg/ Kram Hannis

20 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej ! Känner igen mej.. Min familj ser med fasa på då jag kommer farandes me något nytt/ gammalt... Nu har det en tid varit lugnt... Har gått och suktatat efter ett mini klaffbord som jag såg hä om dagen..
Lycka till med dina projekt.. Följer med !
Kraam
Sanne

Kia sa...

Lycka till med soffan, blir nog snyggt när den är på plats!

Ha en skön söndag.
Kram Kia

Vit dröm sa...

Vet att du kommer lyckas med soffan, bara att försöka hitta orken och lusten att ta tag i den:)
Ha en skön söndag min vän!
Kram Anna

Tina sa...

Ja, jag är ju likadan så här sitter jag med porslin som når mig över
huvudet..
Så fin sekretär, det här kommer att bli toppen när du blir färdig!

KRAM till dig

Anna S sa...

Tror att soffan kommer bli jättefin som vit.
Snyggt med sekretären med alla smycken och parfymflaskor på.
Att andra skrattar.. ja har varit med om det också. ;-) Men det viktigaste är ju att man själv trivs. Det är ju kul att ändra om , göra nytt och renovera.

Kram till dej från Anna S

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sekretären är jättefin och soffan kommer bli det. Det är en så fin soffa, och när du pysslat om den tror jag din mormor kommer bli förvånad.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Världen vore allt bra mycket fattigare utan snabba infall.
You go, girl!
Kram!
/Anna-Karin

Ninja sa...

Ha, ha, ha....jag känner igen mig jag kliver också runt bland en massa möbler just nu :)

Vintage House sa...

Hej
ska bli så kul att få se soffan din:)
ja du här ändras om hela tide:)
kanonfint på sekretären....
ha en mysig kväll
kram
sandra

Mamma C sa...

Den där soffan kommer helt makalöst fin när du är färdig med den. Som allt annat du sätter klorna i.
Ha en bra sönadadskväll.
Kram Mamma C

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jamen hur ska man göra då??? Det finns ju liksom ingen stans att ställa sakerna under tiden man håller på...Vi ska fixa till vår säng, en kontinental, dvs typ fyra madrasser, varav två 180x200x20 var gör man av dem??? Jag började så smått igår att plocka ut allt annat ur sovrummet, så nu snubblar vi över saker och möbler i hallen på övervåningen=D

Ha en fin kväll och en fin start på den nya veckan!
Kram,
Regina

Tidsmästarinnan sa...

wohoooo, you go Hannis!
Den soffan kommer bli SOM EN DRÖM i dina händer. Kör på bara :-)
Väldigt fin piffning på nya sekretären också!
Nu blir jag inspirerad som vanligt.
Kram kram!
Susanne

Levindas Värld sa...

Åh den där soffan ska det bli väldigt spännande att se sen! Tror du kommer göra ett riktigt kanonjobb med den :-)

Jadu, ibland far man ju runt som en tornado här hemma och flyttar och grejar överallt och sen ser det ut därefter också...haha!

Här ska det också rensas igen, planerar också en framtida loppisförsäljning. Tur man inte blir alltför fäst vid alla grejer utan bara så pass att man kan göra sig av med dem efter ett tag :-)

Vilken fin sekretär du fått tag på! Vackert med alla smycken på!

Jag har också gjort en hel del fynd i helgen faktiskt som jag måste visa framöver!


Ha det fint!

Systrarna Karlsson sa...

Ha ha ha helt ljuvligt. Älskar hur du stylat sekretären nästan så jag är sugen att plocka ut min från sonens rum och använda den själv igen;)

Ser fram emot att se hur soffan blir.

Önskar dig en ljuvlig vecka

Ellinor sa...

Kaos bor granne med gud eller vad är det man brukar säga? Din sekretär är i alla fall helt underbar visst är det härligt att vara omgiven av kreativa projekt!:)
Ha det så gott i veckan!
Kram
Ellinor

. sa...

Vilka fina knoppar! Det är sådana små detaljer som kan göra allt :D Fin måndag

Ett Vitare Hem sa...

haha min mormor skrattade åt mig och mina impulsiva galenheter o Tror soffan kan bli jättefin!
Ha en riktigt fin måndag!
Kram/Lena

rustik charm sa...

Spännande att få se soffan sen:)Jättefin sekretär.
Må gott.
Kram Kristina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det brukar vara snabba puckar hos dig... Och soffan blir nog jättefina när du fått fixa till den, på Hannis vis...
kram
Marie

Monkan sa...

Ja den soffan är verkligen värd att fixa, fast lätt blir det nog inte. Men det är väl inte meningen heller :) Och sekretären fiffigt fixad, och både den och "tillbehören" är nog nöjda med samarbetet :)