Så det kan gå...

Jag har varit på äventyr...ett äventyr som resulterade i en stor soffa från slutet av 1800,
en kanapé i röd sammet,en till lite mindre soffa + en sekretär. Hoppsan! Allt för 200:-!!

                                                            Bilderna har egentligen inte ett dugg med rubriken att göra idag.



Och mitt i allt det här, den bubblande lyckan över fynden så insåg jag att det här
är det jag trivs med. Skapa ordning på ett ställe och kaos på ett annat. Jag behöver
väl inte tala om att det just nu är väldigt, väldigt trångt i min lilla lägenhet men att jag tror
att det kommer att bli kul. Mycket jobb med möblerna men så vill jag ha det, utmaningar.
Väldigt mycket bohem kommer det att bli känns det som! Bilder kommer i helgen.

Och jag ber om ursäkt ifall det är så att jag missat någon av er bloggisar, det har varit lite rörigt
i mitt liv ett tag. Minst sagt. Nu har det lugnat ner sig, energin är tillbaka och framför allt glädjen
 har kommit igen vilket är avgörande för att jag ska vilja göra något överhuvudtaget.

Passar på att önska er som kikar förbi en trevlig helg/Kram Hannis





19 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Grattis till dina fina fynd! Ska verkligen bli roligt att se bilder, - på beskrivningen låter det som ett helt perfekt inslag i din nya bohemiska stil!

Hoppas du får ett fint avslut på jobbveckan. Kram!
/Anna-Karin

Nellie sa...

Vilken fynddag!!! Ska bli roligt att se fynden och deras makeovers sedan. Ha det bra!

Miras Maräng sa...

Du, det var superduperfynd må jag säga!!!! 200 kr! Ojoj, blir kul att se fynden sen. Jag har "fyndat" lampskärmar idag! Dyra i jämförelse med dina möbler ... men kul!

Karin sa...

Åh, det låter spännande med möblerna! Ska bli kul att höra om det imorron, ses på lunchen!
Kram o natti!

Barn och Pyssel sa...

Hej!
Vilka fynd.
Ha en trevlig helg
Kram

Anci sa...

Va ? Det är inte möjligt !! Men vad kul ! Hoppas du visar oss snart.

Kom hit när du vill, du är välkommen när som. Du har en fantastisk blogg och du gläder mig med kommentarer.

Kramar
Anci

Vintage House sa...

Vilka fynd du har fått hem ska bi kul att se dem....
ha nu en härlig helg!!
kram
sandra

Anna S sa...

Hej Hannis, grattis till soffa, canapé , sekretär och allt. Låter som riktiga fynd.

Ska bli spännande att se vad du gör med dem! Gissar att det blir lite brun/beige aktiga färger, eller något som drar åt lila eller "smutsrosa". ;-)

Ha en fin helg! :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kanapé är en häftig möbel, och sällan man ser att dom säljs. Du har gjort riktigt fina fynd!!
Jag gillar din nya stil jättemycket.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Systrarna Karlsson sa...

Men åh vad spännande;) ser fram emot kommande inlägg då. (som alltid)

Ha en skön dag

Vita Hemligheter sa...

Oj, du verkar verkligen gjort en massa fina fynd, det blir spännande att se:)
Nu har du chansen at vinna en av mina Tegelpannor hos mig!
Kram Emma

Kia sa...

Det var en bra summa. Hoppas du får till det med alla möbler nu. : )

Ha en toppen fredag!
Kram Kia

Hanna sa...

Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Mamma C sa...

Men jisses så mycket grejer för bara 200:-
Det ska bli kul att få se dina fynd när du möblerat klart.
Ha en bra helg.
Kram Mamma C

Vita små hjärtan sa...

Ja det är ju bara att gratulera till såna fynd!!!!!Härligt!
Ha en fin helg vännen.
Kram Agnetha

Ellinor sa...

Vad härligt att glädjen har vänt åter!! Dina ord lät så härliga!!
Ska bli spännande att se alla dina fynd!
Ha det riktigt gott i helgen!
Kram
Ellinor

Hanna sa...

Blir lite full i skratt när jag läser ditt inlägg. Vi har ju ett gansak stort hus, men är många fem bern så vi är sju personer och just nu så har jag hittat en ny matsalsgrupp som maken var och hämtade hem i helgen så den gamla som jag skall göra mig av med står i mitt lille syrum, min mamma skrattade när jag sa det. Hur får du plats med den där. Så här är också trångt och fullt av möbler.
Kram
Hanna

tinajo sa...

Roligt att fynda - och ha en fortsatt fin helg! :-)

Tina sa...

Jag kände din hand, Hannis..den gav mig styrka.
Dina fynd får mig att längta till livet utan tragiska händelser, ett liv som vanligt med upptäckarlusta och fynd. Så skönt att höra att du är på g igen...hoppas jag också är det snart.

Stor kram till dig från mig