Ljuspåse

Som en paus i det lite större projektet med soffan gjorde jag lite snabbpyssel.
Såg papperspåsar som man kan använda till ljuspåsar hos Panduro och med lite lim 
och annat papper så gick det fort att göra. Nu kan man ju göra en massa olika med 
dom här, klippa mönster,limma pärlor m.m men jag tog den snabba varianten.

 Färdig!

 Jag ställde en bakform med ett ljus i för att det skulle bli lite tyngd.
 Ska bli kul att se hur den ser ut i mörker när ljuset är tänt.
Har inte hunnit testa det än.



Nu, två liter kaffe för att vakna till liv! 
Kram Hannis

19 kommentarer:

Vit dröm sa...

Samma här med kaffet kan jag säga! Å fryser så in i den så sitter med dubbla tröjor -ge mig vår!! :)
Vilken fin ljuspåse, hoppas den är minst lika fin när den lyser också!
Ha en toppendag!
Kram Anna

Anci sa...

Snyggt och väldigt piffigt !

Kram
Anci

Tina sa...

Kaffet behöver jag inte men väl snytpapper...blä för förkylningar!
Fin påse, den lyste säkert fint i mörkret!

KRAM

Kia sa...

Fina men är de brandsäkra??

Ha en toppen dag!
Kraaam

Vintage House sa...

Vackert vackert vännen, kul med lite småpyssel i det stora...
kram
sandra

Miras Maräng sa...

Den kommer nog lysa jättemysigt, men är pappret specialbehandlat? Verkar som en brandfara annars....
Jag tror jag har en exakt likadan sekretär här hemma! Gillar den, och skönt att kunna stänga igen den när man vill gömma lite prylar.
Kram!

Systrarna Karlsson sa...

Ser jätte fint ut;) mycket bra pyssel.

Önskar dig en skön dag

Vardagskärlek sa...

Pyssel är kul! Angående J:et på min fotovägg så köpte jag det på In my House webbutik:)

Ha en fin onsdag!

Kram Johanna

Systrarna Hjertén sa...

Ser ut att kunna bli kanonsnyggt!

/Frida

Mamma C sa...

Förr drack jag mängder med kaffe. Nu blir det högst 2 koppar om dagen. Blir npg tjusigt när mörket kommer och du får tända din ljuspåse.
Kram Mamma C

millandante sa...

Du både stor- och småpysslar så det inspirerar!!
Ler när jag läser att din mormor skrattar...:) Skrattar och faschineras kan jag tänka, precis som vi andra:)

KRAM

tinajo sa...

Fint pyssel! :-)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra pyssel, klistra och klart. Blir säkert jättefint sken genom påsen. Idag är jag ledig, då går det åt lite kaffe här också.
Ha en mysig dag
Kramar
AnnaMaria

Anna S sa...

Kaffe Ja tack! ;-)
Fin idé med ljuspåse! Ger säkert ett stämningsfullt sken när andra lampor är släckta.

Kram till dej

Vita små hjärtan sa...

Vad jättefint!!!!!! Kul idé!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Fröken Fräken sa...

Vilka härliga fynd du gjort i inlägget nedan! Det är på något vis med skräck och förtjusning man tar tag i större projekt både att det ska bli så kul att börja grotta ned sig i "projektet" och samtidigt att man tänker att hur ska man orka..
Fina ljuspåsar! Är de alltså behandlade på något sätt så att det inte börjar brinna mer än vad man har tänkt liksom...

Fröken Grön sa...

Det finns så himla mycket fina papper att pyssla med nuförtiden!

Det där med att tillverka en ljuspåse var en ny variant, - det ser jätteläckert ut! (Men nog klokt att ställa ljuset i en liten glaskopp för säkerhets skull...)

Ha en fortsatt fin helg!
/Anna-Karin

Industri house sa...

Snyggt som alltid!!Ha det gott hannis, kram jessica.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
fin ljuspåse och vilket spännande projekt du har på gång! - Soffan. Superläcker.

Kul att se alla dina projekt. Här är det stiltje just nu.

Ha det gott, Kram Monica