Gamla lampskärmar

Ibland undrar jag vad det är som gör att man faller för olika saker från gång till gång.
Som dom här gamla lampskärmarna som är så trasiga och sköra att dom knappt går
att ta på. När jag såg dom på loppisen för en guldpeng så var det klart att jag blev kär!
 Och spegeln för en femma hörde till på något sätt...
Så nu finns dom här till ingen nytta utan bara som prydnad.

Tre dagars ledighet står på schemat. Där jag bara planerat pyssel och målande.
Och Disney on ice, tema prinsessor och hjältar. Är kanske inte så fascinerad av
just det men det ska bli kul att få se en lyrisk brorsdotter som är i prinsessefasen .
Och vem vet, kanske blir inspirerad och gör om hemmet till ett sagoslott på kuppen=))

Ha en riktigt fin helg ni som kikar in/ Kram Hannis

Ps. Anna.S, din kram får du på en egen plats. Är glad för alla dina fina ord!

26 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Så klart de är till nytta är ju så skira och vackra att se på och då gör de nytta för själen.

Önskar dig en fin dag.
Kram Katha

annashusidingtuna sa...

Hej!
De är helt uuuuunderbara, förstår din förälskelse mycket väl!!!
Ha en bra helg.
Kram Anna

Fröken Grön sa...

Jag kan lätt identifiera mig i det där med kärlek till saker som ingen annan vill ha, -tycker du har gjort finfina fynd!

Får också passa på att erkänna att jag är en riktig sucker för konståkningsshower... (Skada från mitt aupair-år i USA.) Tror du kommer bli glatt överraskad! =)

Ha det fint i helgen!
/Anna-Karin

Levindas Värld sa...

Hihi jag ibland faller man bara för nåt sådär pangbom! Utan att kanske egentligen veta varför eller vad man ska med grejen till. Man vet bara att man måste ha den!

Jag tycker du gjorde ett bra köp! Lampskärmarna är väldigt skira och vackra, sådär romantiska och lagom shabby!

Åh nu blev jag sugen på loppis!! Tänkte åka på loppis i helgen spännande, spännande :-)

Ha deg fint!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tror aldrig man helt växer ur prinsessfasen, den kommer kika fram när du väl är där. Fint och bara ha lampskärmarna liggande, ibland är det sånt oväntat som blir så snyggt.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Lily sa...

Vackra att se på..

Ha en underbar ledighet
Kram Lily

Vardagskärlek sa...

Underbara små lampskärmar, ljuvliga!

ha en fin ledighet:)

Kram Johanna

Nyanser av vitt sa...

Så fina Hannis.
Ha en fin helg.
Kram Agneta

amelie sa...

Så fin blogg, jag återkommer absolut hit!
Hälsningar Amelie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
jag förstår precis varför du föll för lampskärmarna - de är ju bara helt underbara... och vet du igår torsdag så var jag och kikade på Prinsessor och hjältar!!

Kanske var vi där samtidigt utan att veta det??

Kram Monica

Systrarna Karlsson sa...

Vad vackra de var. Förstår att du föll för dem;)

Åh prinsess-fasen låter härligt

Önskar dig en härlig ledighet.

Vit dröm sa...

Hej Hannis! Visst kan du göra brödet när du kör Gi, det innehåller knappt några kolhydrater så det funkar super :)
Lchf är lite striktare än gi, här kan du läsa mer http://www.kostdoktorn.se/lchf/

Ha en fin lördag!!
Massa kramar Anna

Tina sa...

Så fina stommar, har inte sett några sådana tidigare!
Jag är så inne på färg, så Disney figurerna skulle vara något för mig.
Härligt att kunna få drömma sig in i sagans värld, ha så skoj!

KRAM o trevlig helg till dig

Mamma C sa...

Ljuvliga små saker du hittat för lite gulpengar. Ha en skön och bra helg.
Kram Mamma C

Vintage House sa...

Tycker de är fantastiskt vackra och skulle behöva något liknande hemma har inga lampor alla när vi tar bort adventljusstakarna.....
ha en mysig helg och hoppas on ice var bra....
kram
sandra

Hanna sa...

Ha en fortsatt fin helg!
Kram
Hanna

Anna S sa...

Hej Hanns, jag tycker som du där; gamla slitna saker kan ha en väldig charm. Lampskärmarna ser jättefina ut! Har nog aldrig sett några så slitna, som ändå är så fina och välbehållna på sitt eget sätt.

Det är synd att många verkar ha lite samma smak för gamla saker som mej. Så att det är fler än jag som jagar fynd på loppis. ;-)

Tack för din kram, blir glad. Kram tillbaka till dej. Och hoppas att du har det bra på din ledighet!

Anki sa...

Nä vilka fina, så du har kommit igång med loppandet nu?!
Japp, köpa bräder ska jag iaf...ideérna är många vet du, men sen om det bli nåt vete katten, hihi!

Kraaam!

Industri house sa...

Håller med dig hannis, visst är det konstigt att man fastnar för vissa saker ibland, så starkt att man bara måste ta med dom hem,fast dom knappt ibland hänger ihop!Ändå tycker man dom är det finaste man sett,medans andra bara skulle vilja slänga dom på studs!Men visst är det väl tur att vi alla tycker olika:))Jag gillar lampskärmarna MYCKET! Stor kram jessica.´

Vita små hjärtan sa...

Läckert att bara ha som prydnad!!
Ha en fortsatt trevlig helg.
Kram Agnetha

Kia sa...

God fortsättning på 2012!
Hoppas du hade ett ta nyår och starten varit bra. Jag ger inga nyårslöften men brukar ha mål för året och att lära mig/prova något nytt under året. Behöver inte vara någon jätte grej bara nått jag inte gjort förut. : )

Disney on ice går vi alltid på. Har blivit tradition. Första gången nu i år dom vi inte gjort det då vi inte varit hemma. Annars är det över 10 år som jag gått, även innan jag fick barn. : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Helt underbart. Prydnad och vackert för ögat. Och din fjäderskål var ju sagolik.
Må så gott från Maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Man måste få ha lite ögonfröjd också... :) inte bra nyttiga saker.
Kram
Marie

Monkan sa...

Ursöta. Såna man köper och tänker att man kan fixa till, men sen inte nänns göra det för att de är charmiga som de är :)

Apropå handarbete, inget nyårslöfte om virkning? ;)

Mina finaste sa...

Det räcker med att något är fint och gör en glad för att det ska vara till nytta :D Och dessa var tjusiga! Kram och god fortsättning på nya året

Fröken Fräken sa...

Klart att du blev kär i dem, det skulle jag också ha blivit! Fast just nu är det synnerligen torftigt på loppisarna här i stan. Blir det inte vår snart så att folk börjar städa ur därhemma? :-D