Fjäderskål

Nya året har startat. Och mitt startade på pysselfronten med att en liten skål
fick en makeover. Bara för att få stå i sovrummsfönstret,för tillfället för smycken.



Det är några som undrat vart jag hittar fjädrarna. Dom finns i vanliga pysselaffärer.
Limmet är vanligt lim i limpistol, enbart för att det torkar snabbt.

Hur har ni haft det över nyår? Några nya sprakande löften inför 2012? 
Jag har lovat mig själv att fortsätta göra saker jag tycker är kul, som jag mår bra av 
och trivs med. Utan att tänka på prestation! Sånt finns det tillräckligt av ändå i livet.

Kram Hannis

18 kommentarer:

Mira sa...

Vad fin skålen blev, tänkte precis fråga vart du hade köpt fjädrarna ... men så hade du ju skrivit det. Tack!
Bra nyårstankar du har! Vi ska vara snälla mot oss själva!

Kram

Så Vitt Jag Vet sa...

Hej och GottNytt År till dej ! Din fjäderskål blev ju så
otoligt charmig ! Det så att det riktigt kliar i fingrarna att pröva ..
Ha det bra!
Kraam
Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Inga nyårslöften här, men ditt var bra. Fin skål, inte bara bilar du är bra på, du skulle jobba som designer ju.
Kramar
AnnaMaria

katha´s kortmakeri sa...

Vilken fin skål och dina bilder är lika underbara som vanligt.
Ha en bra dag!
Kram Katha

Loella sa...

Hej Hannis!

God fortsättning på det nya året och tack söta för dina hälsningar och positiva ord till mig gällande mitt nya jobb...Det känns fantastiskt bra och jag är Happy! :)

Din skål blev alldeles underbar vännen....

Kramen Loellan

rustik charm sa...

Hej Hannis!

God fortsättning på det nya året:) Vilken ljuvlig skål du pysslat ihop. Fjädrarna är verkligen helt underbara.

Här har jag inte satt några löften, svårt att hålla dom:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Anna S sa...

Sån fin skål!Passar ju jättefint till pärlhalsbandet.

Gott nytt år på dej! Bra löften du gav dej själv. Jag har inga direkta löften men har tänkt i banorna att vara snäll mot mej själv och komma ut på promenader.

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!
Nu tror jag minsann att du har gått och fått PIPPI på fjädrar, hi hi...

Toppenfint är det! Njuter av dina fina pyssel.

Hoppas nyårsfirande var bra och att maten var toppen!

Önskar dig ett fantastiskt 2012!

Mitt löfte är att försöka att leva med så få krav som möjligt och att göra så mycket roligt som möjligt!!
Stor kram Monica

Tina sa...

Jag har också fått dille på fjädrar!
Lika bra o ladda inför påsken..
Snyggt!

kram

en smula vitt sa...

Underbar skål! Ut och köpa fjädrar tror jag minsann...

Väldigt bra nyårslöften! Det skulle fler tänka på...
Inte minst jag själv som ofta tänker på andra i första hand och glömmer bort mina egna behov...
Ut och ha mer kul i livet, alltså!

Ha det gott!
Kram Petra/

Anci sa...

Du kan du !

Bilderna är också fantastiska.

Kram
Anci

Vintage House sa...

Fantastiska bilder och vackert arrangemang...
Se verkligen fram emot att få följa ditt 2012....
ha en mysig kväll
krma
sandra

Mamma C sa...

Jädrars så cool det blev. Jag har ju massa fjädrar som ligger och skräpar. Få se om jag testar.
Kram Mamma C

Systrarna Karlsson sa...

Åh så vackert;)

Önskar dig en underbar kväll

Ellinor sa...

Dina bilder är ju alltid så fina. Du lyckas verkligen få till ett magiskt ljus!
Och varför inte en skål av fjädrar!! Läckert!
Inga nyårslöften här. Brukar inte kunna hålla dem... Men jag gillade ditt!
Ha det så gott i helgen!
Kram
Ellinor

Himlavit sa...

Hejsan, vilken rolig ide med fjädrarna. Lampan från tidigare bild blev ju super snygg, även skålan så klart men jag är lite ute efter någon rolig lampskärm så kanske skulle ge mig på en i fjäder =D Tack för tipset.

Önskar en fin dag och en god fortsättning
Kram Tessan

Lily sa...

Så vacker skål, passar fint med pärlorna där..Du tar underbara foton!
Ha det gott
Kram Lily

Inka sa...

Ljuvligt vacker skål Hannis. Du är så duktig. Ja, flera vackra lampor vill jag se, hi hi.

Trevlig fortsättning på det nya året.

Kram Inka