Tygbok

Vi hade ju en urmysig pysselkväll på jobbet. Jag hade bland annat släpat med mig tyg och
böcker som jag tidigare haft under möbler när jag målat så dom var rätt slitna och fläckiga.
 Limmade in dom i tyg och tog lite snöre plus band så blev dom som nya.
Har världens mest opraktiska fönster, stora vilket är bra förstås men fula!
Så tanken är att bygga lite stilleben på fönsterbrädorna för mysa till det lite.


Och någonstans ska man ju börja så får vi se hur det slutar tänker jag för tillfället.

Så var det fredag igen! Härlig dag tycker jag. 
Kram Hannis

17 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej.. snyggt det där blev med gamla böcker omklädda i tyg.. ja jag önskar förstås att jag hade stoooooora fönster och stoooora fönsterbrädor:) önskar dej en skön helg.. kram..Pia

Vit dröm sa...

Titta vad fint det blev! Är helt säker på att du kommer fixa det fint i dina fönster!
Ha en skön fredag och härlg helg!
Kram Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Böcker kan man göra mycket fint med och att klä in dem i tyg blev ju väldigt fint. Stora fönster kan ju vara knepiga om man inte kör den traditionella varianten med gardiner och stora blommor...kanske kan du hänga något i fönstret...eller sätta upp ett extra hyllplan??? Du kommer säkert på något kreativt=)

Häftigt med tejpen i förra inlägget, jag ska kolla in det där lite mer.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blev en jättefin bok med tyget på, och stora fönster, det tycker jag låter fint. Så härligt när ljuset flödar in, fast just nu är det inte så mycket flödande. Kanske idag, ser att himlen är ganska blå.
Ha en toppenhelg
Kramar
AnnaMaria

Mira sa...

Hej! Vad fint att klä in böcker i tyg, fina bilder du tagit också! Då myser vi på för fullt i helgen så kanske snön kommer snart!

Systrarna Karlsson sa...

Så snyggt det blev:) och som vanligt är du helt magiskt med dina bilder;)

Önskar dig en härlig helg

Vita små hjärtan sa...

Vad fint! Jag har sett det någonstans och blev sugen på det. Å nu när jag ser dina bilder så måste jag nog fixa till några böcker!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Vintage House sa...

Hej
Fantastiskt vackert stilleben och läcker idé med tyget....
massa mys till dig...
kram
sandra

Anci sa...

Det blev jättebra ! Snyggt och enkelt.

Kram
Anci

Nyanser av vitt sa...

Vad fiffig du är. Jättesnyggt! Ha en fin helg.
Kram Agneta

Anna S sa...

Så fint med boken och stillebenet.
Det ser liksom proffsigt ut när du klätt in med tyg.

Smart idé att lägga böcker under saker som ska målas med.

Hoppas att du har en fin helg!
Kram Anna S

Mamma C sa...

Kommer nog kunna piffa till det superfint i dina fönster med så fina böcker.
Kram mamma C

Anette sa...

Så roligt med en pysselkväll! och fint blev det ju också med böckerna=)
Kramar från Nettan

Inka sa...

Hej Hannis!

Nå men de dära blev ju riktigt snyggt Hannis. Tänk vilken skillnad det blev. Vad för sorts tyg använde du.
Men...jag vill också ha stoooora fönsterbrädor.

Ha en trevlig avslutning på veckan.


Kram Inka

Rosor och Spetsar sa...

Snyggt och så kul att pyssla tillsammans ett gäng.
Ser fram emot att se dina färdig stilleben.
Här har vi firat Ellens 15-års dag och även hunnit med att se stadens lucia krönas i kyrkan med vacker sång och musik - tänk så många duktiga ungdomar det finns
Ha nu en riktigt fin decembervecka
Kram
Annelie

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Så fint det blev att klä in böckerna med tyg!! En ide jag helt klart lägger på lager...

Hoppas du får en fin vecka!
Kram monica

Anonym sa...

Vackert stilleben!
Jättefint att klä in böcker i tyg!
Kram Lily