Strut gjord

Nu går det undan! Snart julafton vilket är känns lite svårt att ta in. Julpyntet lyser 
med sin frånvaro hos mig men en snabbgjord strut på ett av dom sprayade 
hyacintglasen och en hyacint i det andra fick bli ett "jularrangemang" för stunden.
 Struten gjorde jag av ett gammalt bokomslag

  Köket har blivit min svart och vita plats där det svarta dominerar rätt mycket
 just nu, sovrummet börjar bli ett bohemisk kryp in och i vardagsrummet står 
pallsoffan och ser inbjudande ut. Olika stil i alla rum. Trivs med det just nu. 
Kan vara ett bevis på att jag nog är en ganska förvirrad person också=))

Kram Hannis

31 kommentarer:

Tina sa...

Förvirrat snyggt!
Enkelheten är det bästa, fint som attan!

KRAM

Lily sa...

Enkelt och mycket vackert!!
Här är det inte så mycket pynt i heller. Har kommit av mig detta året :-)

Om vi inte hörs innan vill jag passa på att önska dig en underbart God Jul
Kram Lily

Vintage House sa...

Kanonfint :)
ha en mysig kväll
kram
sandra

Fröken Fräken sa...

Oj, nu blev jag jättesugen på att både spraya (tyvärr inte väder för det..) och tillverka en lampskärm av fjädrar! Fast egentligen borde jag vila.. suck!

Anna S sa...

Hej Hannis, fint med lite enkelt pynt sådär. Här finns inte heller några lampgirlanger eller annat just för stunden. En vit stjärna och lite stearinljus får räcka.

Strutar överlag har väldigt fin form tycker jag.

Önskar dej en God Jul om du inte gör ett inlägg före! :)

millandante sa...

Enkelt och vilsamt... skönt i alla lägen:) Och snyggt! Jag hoppas att få till en sån känsla i sovrummet som snart ska få sig en makeover.

Jag önskar dig en mysig jul också Hannis!!

Varm kram

Anki sa...

Det enkla är det vackra vet du väl...å lampan, sååå fin! Enkelt är bra, det blir mindre att plocka bort sen och här börjar det bli kalt ska du veta, jäklar vad jag har rensat!
Hoppas du tyckte om "vantarna"...du vet, bättre sent än aldrig!

Goa kramen!

Mamma C sa...

Låter och är kanonsnyggt tycker jag.
Kram Mamma C

Industri house sa...

Så fiint du gjort!! Älskar dina svarta vaser, var har du köpt dom? Det var jul-pyntat precis i min smak :)) Ha det bäst hannis! kram jessica.

Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stina sa...

Hej vännen!

Inte är du förvirrad, kreativ är vad du är :)

Min inspiration och skaparlust är som bortblåst. Det krävdes en enorm viljestyrka för att jag skulle hinna få klänningen färdig i tid :)

Hoppas allt är bra med dig.
God Jul, Gott Nytt År och
största kramen till dig.

Dina sa...

Tak for inspirationen.

Anci sa...

Det är snyggt och fint !
Struten får högsta betyg.

Kram
Anci

Tina sa...

Hej igen snygging!

Önskar dig en underbart God Jul, kram Tina

Fröken Grön sa...

Muchos beautiful! För mig tog det sisådär 35 år att fatta att svart är en supersnygg inredningsfärg, men nu älskar jag den desto mer.

Passar på att önska dig en riktigt god jul, Hannis!
Kram på dig!

/Anna-Karin

Mira sa...

Söt strut! O ljusstaken brevid gillade jag verkligen!
Önskar dig en fin o skön julhelg, kramelikram!

Industri house sa...

Jag igen hannis! Jag ville bara önska dig en riktigt god jul!kram jessica.

Systrarna Karlsson sa...

Mycket förvirrat snyggt;) Stilrent och helt "hannisvackert" som vanligt.

Visst är det ok att tigga lite så här i juletider och det gav faktiskt utdelning en kvinna kom in på kafeet med en hel stor påse med knappar till oss. Hon hade ingen användning för dem och de hade bara legat i deras källare;) Gissa om vi blev lyckliga;)

Önskar dig en härlig dag

Mycket annat & lite betong sa...

Enkelt och fint, mer behövs inte!

Önskar dig en riktigt God Jul!
Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förvirrad är det sista ord jag skulle säga om dig, jag tycker du har en klar och fullständigt underbar stil i ditt hem. I like!
Önskar dig en mysig och
♥ GOD JUL ♥
Julkramar
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Struten är jättefin! Och inte behöver man så mycket pynt egentligen...
God Jul och Gott Nytt År!

Kram

Marie

Änglarnas hus sa...

God Jul

<3 Önskar jag dig och dina nära och kära! <3

Varma kramar ifrån Sanne!!

Anki sa...

Haha, ja den var värd allt smygande och pulsande i snön...som är väck idag, hmm...
Hoppas du oxå får en fin jul!

Goa kramen vännen!

Ellinor sa...

Ville bara titta in och önska dig en riktigt skön julledighet! Hoppas den bjuder på mycket gott av både sällskap och mat!
Stor kram
Ellinor

Loella sa...

Ha det så mysigt och njuuut!
Önskar dig och dina närmaste en riktigt ♥ GOD JUL ♥
Och ETT GOTT NYTT ÅR!!!!

Kramar från Loella

Loella sa...

Ha det så mysigt och njuuut!
Önskar dig och dina närmaste en riktigt ♥ GOD JUL ♥
Och ETT GOTT NYTT ÅR!!!!

Kramar från Loella

Loella sa...

Ha det så mysigt och njuuut!
Önskar dig och dina närmaste en riktigt ♥ GOD JUL ♥
Och ETT GOTT NYTT ÅR!!!!

Kramar från Loella

Karin sa...

Hej vännen, hoppas det gått bra på jobbet. Mina "lediga" dagar har varit allt annat än lediga, men efter lite oförutsedda grejer står nu canapen på plats. Gissa om det blev fint!! Jag är så nöjd.
Vad fint det blev med hyacint vaserna, ser ut att passa så fint på ditt köksbord.
Ha nu en riktigt mysig jul så ses vi nästa vecka!
Kram Karin

tre nyanser av vitt sa...

God jul till dej vännen!
Kram Marie

Lily sa...

Önskar dig en fröjdefull God Jul!
Kramar Lily

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Hannis,
Önskar dig en underbar jul!

Kram Monica

Nu skall jag sätta mig ner och njuta av Kalle..