Min lilla värld

Jag har en väldigt speciell bloggvän som också har blivit en vän utanför datorns värld.
Anki, som har bloggen Min lilla värld. Hon är en sån som jag kan ringa till och tjafsa
med, skälla med men också luta mig mot när det har varit tufft på olika sätt. Sen är 
hon en riktigt hejjare på att handarbeta! Kolla bara på dom här handledsvärmarna!!

Nu kommer jag säkert att få skäll för att jag kanske har satt på dom fel och 
faktiskt inte törs använda dom för att jag är rädd att dom ska bli förstörda...


För över ett år sen så fick jag vita raggsockor som jag fortfarande inte använt
utan har som prydnad. Jag är grymt imponerad av alla er som fixar det här med
handarbete. Själv är jag för otålig och istället så har jag köpt mig lite mer fjädrar
för snabbpyssel. Ni förstår att flera lampor är på gång va? Och en väska kanske.

Så här på årets sista dagar blir jag alltid lite sentimental men också väldigt tacksam.
Över att ha förmånen att ha fått uppleva ett år till, att familjen får vara med och att
jag lever mitt liv så bra jag kan. Att jag omger mig med saker som ger mig positiv energi,
som bloggandet & fotandet.För mig en stor frizon och som utan er vore jäkligt tråkigt!

Ett riktigt friskt,hejdundrande gott nytt år önskar jag er som tar er tid att kika in.
Kram Hannis

Ps. Jag kommer nog inte hinna uppdatera innan nyår, har blivit matansvarig för
nyårsmiddagen. Dom skulle bara veta vad dom gett sig in mina festvänner!

29 kommentarer:

Kia sa...

Gott Nytt År önskar jag dig Hannis!!
Hoppas nästa är blir toppen.
Kram Kia

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Jag blir också lite sentimental nu när året går mot sitt slut. Så fina handledsvärmare!!!

Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!

Kram Susanne

Hanna sa...

Vilka jätte fina handledsvärmare.
Kram
Hanna

Anna S sa...

Så fina handledsvärmare! Kan förstå dej att det är svårt att använda saker som är så fina, som man tycker så mycket om.

Det är fint med vänner som man kan "tjöta" om hur läget är och inte behöva censurera sej så mycket. Även dela de bra stunderna.

Önskar dej en fin Nyårsafton och resterande dagar av året.
Tack för dina kramar och kramar tillbaka till dej!
Jag är glad att du bloggar och visar allt fint! :)

(((( kramers )))) Anna S

Anki sa...

Hörru tokfia, vad gullego du är! Det är klart du ska använda dom, det finns ju fler *ler*

Så du ska kocka på nyår, det kommer att bli jättebra ska du se! Jag ska slita mig från grytorna för en gångs skull och sätta mig vid dukat bord...hoppas jag, man vet ju aldrig, haha!
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År hjärtat...ah jag skickar väl ett sms får vi se om det går fram!

Goa kramen till dig!

Vintage House sa...

De är underbara:)
så härligt att träffa vänner över bloggen jag har träffat två av mina närmaste vänner via bloggen:)
Då får jag önska dig ett Gott nytt år så syns vi nästa år:)
spännande.....
kram
sandra

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vilka fina handledsvärmare, klart du törs använda dem, försiktigt! Önskar dej ett gott nytt år! Visst ska man vara tacksam över dem och det man har. Jag blir också sentimental och sorgsen runt nyår. Min bror gick bort på nyårsafton för snart fyra år sedan så har skippat traditionellt nyårsfirande nu ett tag och bara njutit med närmaste familj och vänner.
Gott nytt år Hannis
kramen Marie

Stina sa...

Handledsvärmarna är jättefina, Anki är en hejare med stickorna :)

Oro dig inte för maten den fixar du lätt som en plätt.
Hoppas du får en trevlig nyårs kväll/natt med vännerna.

Gott Nytt År önskar jag dig.
Största kramen till goa Hannis /Stina

Vit dröm sa...

Men så otroligt fina handledsvärmare, förstår att du är rädd för att förstöra dom ;)

Det kommer gå super med maten ska du se ( i värsta fall får ni väl catera ;)

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR till dig!
Ha det toppen!!
Kramar Anna

Ellinor sa...

Dina nya värmare är som en dröm. Helt ljuvliga! Jag kikade in i nämnda blogg. Himmel så mysig och vad duktig hon är!
Hoppas du får ett riktigt fint nyår! Och lycka till med matplaneringen. Jag ska få sätta mig vid dukat bord utan att göra nåt. Underbart!!
Stor kram
Ellinor

millandante sa...

Men jisses... hela ditt inlägg gjorde mig sentimental nu... helt otroligt fina handledsvärmare och sååå vackra bilder och sedan dina ord på det... fina du, jag tror inte du kommer att få skäll för detta;) och skäll nu inte mer på denna begåvade vän...;)

Lycka till med maten!!!
Och GOTT NYTT ÅR önskar jag dig Hannis!!

Fröken Grön sa...

Jättehärliga handledsvärmare! Hon är händig, den där Anki. Kan tro att det värmer extra gott med tanke på er vänskap.

Kan absolut tänka mig dig i ett kök. Fotografera inte för mycket bara, så att maten hinner kallna! ;-)

Passar på att önska dig ett riktigt gott nytt år, Hannis.
Tack för all härlig inspiration du bjudit på under 2011. Jag ser redan fram emot att se vad du tänker hitta på under 2012!

Kram!
/Anna-Karin

En smula vitt sa...

Fina bilder på fina handledsvärmare. Väldigt stämningsfullt.
Nyfiken på dina nya projekt med fjädrarna...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kram Petra/

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Anki är otrolig på och sticka och pyssla, jag har en ljuvlig sjal som denna kreativa kvinna gjort. Dina handledsvärmare är dom finaste jag sett, så fint med det svarta möter spets.
Tack för att du är en fin bloggvän Hannis och ett riktigt
GOTT NYTT ÅR
Varm kram
AnnaMaria

Tina sa...

Bloggen du nämner är ny för mig, får kolla..
Handledsvärmare skulle jag behöva nu, så kallt o stå o fräsa ute!

Kram o Gott Nytt År på dig!

Anci sa...

Handledsvärmarna är underbara, så söta.
Du är fantastisk med det du gör !!

Gott Nytt Fantatiskt År !!
& Kramar
Anci

Loella sa...

Gud så fina bilder du skapar!
Gott nytt till dig också min vän, och tack för stöttning och lyckönskningar, känns så bra och har stor framtidstro på 2012!

Kramis Loellan

Vita små hjärtan sa...

Ja men hon är ju fantastisk den kvinnan att handarbeta! Så fina!!!!! Vad härligt att hitta en sån vän!
Gott nytt år goa bloggvän!
Kram Agnetha

Fröken Fräken sa...

Ljuvliga!
Tänk, jag har också blivit matansvarig för nyårsmiddagen, hur gick det till egentligen? Nåja, jag ska göra smörgåstårta och då gör man ju allt dagen innan så det blir lugnt värre på själva nyårsafton.

Mamma C sa...

Så fina dom var. Då får man önska dig ett gott nytt år nu då.
Kram mamma C

Industri house sa...

Hej hannis! Så fina tankevärda ord du skriver..Så sant att man får vara tacksam för varje ny dag man får. Jag har aldrig skrivit om det i min blogg, men jag har själv blivit opererad för cancer i halsen i 2 omgångar, så det där med att man ska vara tacksam för det man har, och omge sig med positiv energi det är viktigt det! Tack för att ni goa bloggvänner finns:) Jag önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Massor med kramar jessica:)

Lilla Blanka sa...

Hej goa Hannis!

Tack för all inspiration, du har så mycket bra idéer! ♥

Kram och Gott Nytt År!!!
Mia
PS Såå fina handledsvärmare...♥

Mira sa...

Dom handledsvärmarna var ju skitfiiiina!

Önskar dig ett Gott och Fint Nytt 2012! Mer pysslande för min del om jag får önska, och bloggarna ska få inspirera mer! Du är en stor inspirationskälla, ska du veta!

Kramelikram!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!
Så vackra handledvärmare. Min lilla tjej skulle genast kräva att jag sydde på spets på hennes om hon såg dessa.. hi hi..

Jag önskar ditt ett hej dundrande slut och ett fantastiskt Gott Nytt År!!

Stor kram från Monica

PS. Lycka till med maten!!

Systrarna Karlsson sa...

VIlka ljuvliga handledsvärmare. Så vackra så jag förstår att du knappt vågar använda dem.

Ett riktigt gott nytt år önskar vi även dig ett år vi hoppas få uppleva tillsammans med dig och din underbara blogg.

Lycka till med matlagningen det kommer säkert gå bra.

STENLYCKA sa...

Stor Varm Nyårskram till dig! Tack för alla vackra inlägg under året och alla rara hälsningar.
Önskar dig all lycka under 2012!
Raina

Rosor och Spetsar sa...

Hej Hannis , kikar in för att önska dig Ett Riktigt Gott Nytt År fyllt av det du önskar.
Fjäderlampan är urhärlig , såg också en sån där dyr fjäderlamskärm men klippte ut bilden o la i att göra/ide pärmen - men du, var hittar du de stora fina fjärdarna?
Dina pulsvärmare är så fina och romantiska
Lycka till med festmaten
Kramis
Annelie

tinajo sa...

Vilka fina gåvor! Hoppas du hade en fin nyårsafton och att 2012 startar på bästa sätt! :-)

pysseltanten sa...

Halloj goa Hannis...
Visst är det härligt att ha fått en så fin bloggvän...som blivit vän "på riktigt"...Anki e ju bara såå go...O en hejare på att handarbeta...Jag har oxå ett par superfina vita raggsockor med fin kant, som jag använt FLITIGT kan jag säga...:))
Man har väl kommit till en punkt i livet, när man liksom skalat bort det där som inte är så viktigt längre...Att njuta i livet...att leva HÄR o NU...
Ett riktigt fint o GOTT NYTT ÅR önskar jag dej, fina Hannis...
Kraam Git