Ljusdekoration

 Jag väl inte direkt känd för att vara en julmänniska men eftersom att jag tror på 
att njuta av livet och framför allt myset så tycker jag att det är härligt att se hur 
det pysslas med lussekattsbak och förberedelser inför advent och julhelgen.
Och lite inspirerad blir jag av det på kuppen.Själv har jag gjort en snabbvariant på 
lite julfix, en ljusdekoration av grenar,kottar, fattigmansjulkulor och ett vitt band.

                                                           

Jag har verkligen varit en urusel bloggvän under den senaste veckan.
Tillbringar kvällarna med att läsa meck-böcker...ja, ni läste rätt. Bilmotorer, oljebyten, filter,
däckjustering och serviceintervaller står på schemat eftersom att det är en del av det jag ska 
kunna på mitt nya jobb så pluggas det febrilt. Hur mycket som fastnar det är en annan femma! 
Helgen närmar sig och då tänker jag släppa allt och roa mig med att måla,sy, pyssla och blogga
och hälsa på hos er! Då ska jag njuta en stund med kaffe,pepparkakor,tända ljus och julmusik.

Passar på att önska er som kikar in en trevlig helg/ Kram Hannis


19 kommentarer:

Ellinor sa...

Hmmm, ja, det låter ju som att du har ganska trevliga kvällar. Jag hoppas att din helg blir precis så mysig som du önskar!!
Ljuvliga bilder som alltid! Gillade verkligen den lilla kransen runt ljuset. Urfin!
Kram
Ellinor

Lantliv i Norregård sa...

Vackert:))

Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
Det behövs inte mycket och vackert!
lycka till med mekandet;)
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skulle ha behövt dig här imorse, är ledig och skulle köra gubben till jobbet. Då hade handbromsen frusit fast #¤¤f*"!!, är bra och veta vad man ska göra då.
Ha det bra och lycka till med mekandet
Kramar
AnnaMaria

Rosor och Spetsar sa...

Det behövs inte så mycket för att det ska bli vackert och juligt.
Hjälp vad det låter svårt med motorer och all det andra du pluggar på - Lycka till med det.
Kram
Annelie

Kia sa...

Lycka till med pluggandet! : )

Kram Kia

Vit dröm sa...

Hoppas pluggandet sätter sig ;)
Trevlig helg till dig också!
Kram Anna

Tina sa...

Gillar dina enkla vackra dekorationer, enkelt är det bästa!

Kram, mecka på min vän o trevlig helg!

Anna S sa...

Vad fint med ljusen, silvret och sakerna från naturen..! Jag är en väldig icke-färgs människa oftast så det är såna färger jag inreder med mest.

Trodde först du menade att du spenderar kvällarna med Beck-böcker.
Bra att man kan läsa sej till saker sådär, även i böcker och inte bara på nätet.

Hoppas att du får ett fint slut på veckan!
Kram Anna S

Fröken Fräken sa...

Ja, jag är sjukt imponerad över att du kan hålla dig vaken när du läser om såant! Jag är så dålig på att försöka lära mig sådant som jag är ointresserad av..
Känner mig lite trött på den här julhetsen också - jag vill bara ha ljusbrickor, en gran och lediga dagar, sedan räcker det bra tycker jag.

Nyanser av vitt sa...

Jättefint Hannis. Ha en fin helg och lägg bort tekniken ett tag och pyssla lite :O)
Kram Agneta

Mamma C sa...

Tycker du har lyckats superbra med ditt arrangemang. Det du läser skulle jag fatta nada av.
Kram Mamma C

tinajo sa...

Enkelt och superfint! :-)

Industri house sa...

Fint som alltid hannis! Och lycka till med mekandet, det låter riktigt spännande :)) Ha det bäst, kram jessica.

katrina - dot dot dash sa...

Such simple details, the the white and nature theme for christmas this year. look forward to seeing more x

Mira sa...

Samma här faktiskt, är ingen julfanatiker. Det viktiga är att man myser, njuter och samlar nära o kära o har det fint tillsammans. Fina bilder o julfix du gjort!

STENLYCKA sa...

Lusselkramar på dig ♥
Raina

Anki sa...

Hej på dig mekanikern!
Det är inget pysslande här heller, går trögt men vad f-n jul blir det ju ändå, haha!
Ska fösöka skicka ditt paket i veckan, det har ju blivit bortglömt i all röra, men nu hoppas jag det lugnar ner sig!

Sköt om dig nu vännen!
Kraaam!

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
jag har också varit usel på att ta mig tid att skriva några rader... så blir det ibland!

Här hemma har min variant av jul smugit sig in.. den är ganska diskret, men en julgran ska in snart och den skall få spraka av allt möjligt!!

Ha det gott , kram

PS. Lycka till med insupandet av kunskap!!