Juldagen och solen.

Juldagen är en sån där dag där jag gör ingenting. Bara njuter! Nu är njutning för
mig att pyssla och påbörja projekt så jag fick ett ryck och började slita ut allt från 
sovrummet, mitt i det så kom solen fram. Då åkte kameran fram en stund förstås.
 Det kändes inte som en vinterdag.Solen,plusgrader och öppen balkongdörr.


Sen slutade jag mitt i ommöbleringen och började njuta av annat. Som soffhäng,
godis, bok och några filmer. Så resten tar jag nog kanske tag i under dagen idag.

Jag hade en fantastisk julafton med precis det jag vill ha, familjen och god mat.
Vi har slutat med julklappar förutom till barnen och istället lagt fokus på att umgås.
Alla tar med sig något till julbordet och vi slipper stressen inför julen. Skönt tycker jag.

Hoppas att ni har och har haft sköna juldagar!
Kram Hannis

Ps. Anna.S, kram och en god fortsättning till dig!

20 kommentarer:

Mira sa...

Vårkänslor mer än vintertid nu känns det som! Vilka vackra bilder det blev! Kram och fortsätt njut!

Nyanser av vitt sa...

Då var det dags vännen....nyårsutlottning hos mig. Ha en fin annandag jul.
Kram Agneta

my white mess sa...

Härligt med kameralek!
Finfina bilder!
Strutslampan var helt underbar!
Kram Malin

Mamma C sa...

Ja,, nu har stormen mojnat och vi har +8 grader. Önskar dig en god fortsättning.
Kram Mamma C

Nyanser av vitt sa...

Tack detsamma Hannis. Kul att du är med i min nyårsutlottning.
Sköt om dig
Kram Agneta

tinajo sa...

Låter som att du har det bra, detsamma gäller här. Nu inväntar vi svågern med familj för fortsatt trevlig tid. :-)

Vintage House sa...

Så vackra bilder och nu är det verkligen lata dagar.....
ha det så härligt
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är vår över dina bilder, solen kan lura oss. Jättevackra bilder!
Idag ska vi på stora julkalaset hos svärmor, jag blir mätt när jag tänker på det.
Önskar dig god fortsättning
Kramar
AnnaMaria

Fröken Fräken sa...

Helt klart vårkänsla! Faktiskt plusgrader här med, men kanske inte nog för att ha balkongdörren öppen. Tyvärr ligger jag mest här i soffan fortfarande och snyter mig och hostar..

Kia sa...

En skön dag helt enkelt! Jag tog min första promenad igår på en vecka. Var skönt men lite snurrigt. : )

Kram Kia

Anna sa...

Verklig vårkänsla!
Vilken härlig blogg! Glad att jag hittat hit!

God fortsättning

Vit dröm sa...

Ja visst är det väl toppen att bara få njuta av julen och slippa all stress! Ha en fin dag!
Kramar Anna

Stina sa...

Så fina bilder, men det är det ju alltid inne hos dig :)

Sol, blåst, snöfritt och 6 grader varmt här...och jag som älskar vintern och snö i massor.

Ha en fin dag och God fortsättning.
Kram Stina.

Enkel stil sa...

Låter som ni haft en skön och lugn julhelg. Solen lyser lite här hos oss idag.
God fortsättning på dig också!

Anita

rustik charm sa...

Låter som en skön jul:)Här blev det mest julklappar till sonen. Hans första jul:)
Ljuvliga bilder du bjuder på.
Kram Kristina

Tina sa...

Solen har lurat mig ordentligt idag, kändes redan som mars månad.
Farligt men så skönt...10 grader varmt, sol och inte en vindpust!

kramkram

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Ja det känns som vårdagar istället för mitt i vintern, skumt! Det låter som du haft en härlig jul precis som det ska vara. För mig har det varit den lugnast julen på länge, bara umgåtts med alla barn och de närmaste. Inte stressat eller rusat runt och grejat, så skönt!
Må så gott
Kram Marie

Hanna sa...

Ha en fin fortsättning!
Kram
Hanna

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Så läckert och vilka underbara färger.

Önskar dig ett gott slut på 2011.
Må så gott kram Maria

Systrarna Karlsson sa...

Förstår att kameran åkte fram när sådana vackra fotografier kunde fotas;) Som vanligt njuter man i fulla drag av de vackra fotna;)

Önskar dig en god fortsättning