Fjäderlampa

När jag såg lampor av strutsfjädrar blev jag helt galen. Vill ha-faktorn var på 100%
men eftersom att priset var som en halv månadshyra så var det bara att släppa det
fort som 17. Men inte i tanken. Fjädrar har jag i överflöd, limpistol har jag och några
överblivna skärmar finns i förrådet. Ska det vara så svårt att göra liknande själv??

Det här är alltså en testskärm som jag gjorde och en del trix var det som jag ska tänka 
på till nästa gång men det duger så länge. Burlesk sa min svåger, inte vet jag vad den ska 
kallas men den passar bredvid sängen, den obäddade eftersom att det är söndagsmys här.


Här faller snön för fullt och till och med jag är lycklig över det, mest för att jag 
stod och tittade på väninnas barn som byggde snöborg och snögubbar och kände 
hur vansinnigt lyckliga dom var över det efterlängtade vita. Att jag sen fick flera 
snöbollar i bakhuvudet är väl smällar man får bjuda på sista söndagen innan julafton.

Kram Hannis


24 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Bra karl (kvinna) reder sig själv...alltså är det något man vill ha och inte kan få det då gör man det själv! Skärmen är döcool!

Här har vi fått snö så det både räcker och blir över...ska bli spännande att ta sig med bilen till stan i morgon bitti=) Det är inte mycket vinterkörning man fått träna på i år.

Önskar dig en fin start på veckan, de sista dagarna fram till jul!
Kram,
Regina

Mira sa...

Så snygg! Nej faktiskt ... ursnygg!!!
Jag vill också göra en sån.
Kram!

Rigmor sa...

Den ser virkelig fin ud. Er det strudsefjer?

Lily sa...

Wow!Läcker!!!
Kram Lily

Ellinor sa...

Den är helt underbar!! Och sen är det ju så att egengjort känns så härligt!
Här har kommit typ 2 cm snö men vi rusade runt med pulkan i det som fanns. Och jag håller med. Genom barnen lär man sig uppskatta snö. Och så blir det ju så fint!
Ha en go vecka före jul. Och en skön ledighet även om den inte blir så lång!
Kram
Ellinor

Anna S sa...

Hej Hannis, väldigt snygg lampa du gjort! Man tjänar på att vara kreativ. :)

Jag gjorde en av vita påskfjädrar för många år sedan. Men inte med lim, utan satte fast dem med ståltrådsbitar på skärmen.

Lampfoten är särskilt snygg till fjädrarna tycker jag.Den ger lampan en viss tyngd.

Kram Anna S

Tina sa...

Det gäller att vara påhittig när plånboken säger stopp!
Jättefin, jag tänker på Charlestondans, pannband och långa cigarett munstycken...
Hur trött är jag inte idag då, svartvita filmer som bara poppar upp i skallen!

Kramen

millandante sa...

Du är bara så bra på att få till det så snyggt!!!!! Hade du inte sagt något så hade jag trott att du snart skulle bli vräkt då du släpat efter med hyran...:)

KRAM

Ett Vitare Hem sa...

Så himla läcker den blev!!
Ha en riktigt härlig måndag!
Kram/Lena

Inka sa...

Men HANNIS, så himla fin lampa. Jag blir heeeelt chockad. Där ser du då...varför köpa en ny som kostar så mycket när man kan göra en egen? I allafall du. Fy sjutton vad fint. Var har du fått tag på de vackra fjädrarna? Vad är det för fjädrar?

Du är helt suverän banne mig.

Kram Inka

Vintage House sa...

Hej
Helt fantastiskt underbar den blev och så läcker med den foten...
här har vi ingen snö men håller tummarna...
ha en härlig måndag
kram
sandra

Kia sa...

Vad gosig den såg ut! Duktig du och slapp ta halva hyran också.
Status här är inte bättre, låg på 39.9 igårkväll och starta dagen med 39. Känns som den här veckan kommer hamna i soffan.
Kram Kia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så läcker lampan blev, gillar mycket!! Lampfoten är superläcker och fjädrarna var verkligen pricken över!!

Här i stan så har vi tyvärr (till min dotters stora besvikelse) bara regn och ingen liggande snö!! Vi passerade Uppsala igår och såg att ni har lite snö. Gjorde ett premiäråk i slalombacken i helgen! Mysigt... vi hoppas på lite slalom i mellandagarna.
Ha det gott, kram Monica

Systrarna Karlsson sa...

Men åh så vacker lampan blev, som i en saga;)

Visst är det härligt med snön som fallit, till och med jag blir som barn på nytt och har tillsammans med barnen redan gjort snöänglar,(fast mamma har liiiite svårare att komma upp än jag hade förr i tiden)

Önskar dig en härlig dag

katrina - dot dot dash sa...

thanks for the lovely comment!! Loving the feathers, great post x

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Hannis!!

Men guu såå snygg den blev!! Kreativa kvinna ;)

Det är en häftig känsla när man lyckas skapa något man sett för dyra pengar..där sparade du en slant ;)

Hoppas att du får en lugn och mysig start på julveckan!! Kraam Sanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den är helt klart lite annorlunda, men jag är imponerad av din kreativitet. Jag har aldrig sett en fjäderlampa förut, men ska komma ihåg att jag såg den först hos dig.
Ha en mysig julvecka
Kramar
AnnaMaria
Och jo, vovven. Hon föddes med en kal fläck utan päls på huvudet, det är den dom sytt ihop.

Fröken Grön sa...

Men hur läckert var inte det där!?! (Känns som om jag skriver just den kommentaren ofta på den här bloggen, haha!) Masstillverka och sälj DYRT, säger jag!

Snö låter faktiskt riktigt mysigt. I Skåne är det plusgrader och grått. Som vanligt, med andra ord... Nog skulle det vara fint med lite vitt till jul.

Önskar dig en fin vecka fram till jul!
/Anna-Karin

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Hannis,
vad coolt det blev, och perfekt till den lampfoten!
Du är så kreativ och duktig, blir superinspirerad här inne jämt.
Ha en fin tisdag!
Kram kram
Susanne

en smula vitt sa...

Hej Hannis!
Såg själv en taklampa av strutsfjädrar i en tidning en gång och den var så himla snygg, men som sagt svindyr.
Din lampa blev ju helt fantastiskt fin. Skitläcker rent ut sagt.
Gillar färgen på fjädrarna.
Nu blev jag väldigt sugen plötsligt på att åka hem och börja limma...
Ha det gott!
Kram Petra/

Mamma C sa...

Jäklars så häftig den blev. Men du kan ju fixa och trixa till det mesta du får i dina händer.
Kram Mamma C

~ Eva ~ sa...

Helt enkelt...LÄCKER lampskärm!

Kramen från Eva

Hanna sa...

Såå snygg lampa. Men var hittar man så fina fjädrar?
Kram och God Jul!

Industri house sa...

Underbart fin lampa hannis! Här hos dig inspireras man alltid:) Ha det gott, kram jessica :))