En låda

I en helt vanlig, snabbt ihopsnickrad låda av spillvirke fick jag hem en massa 
glasburkar. Eftersom att jag inte kunde kasta den så blev den istället målad och 
vänd upp och ner. Så nu agerar den avställningsplats i sovrummet för stunden.

Olivträdet som övervintrade i sovrummet förra året får göra det i år också.
Lite märkligt att det klarade av att övervintras där med tanke på värmen.
 Igår var jag iväg och fotade julsaker på uppdrag av en butik. Till och med jag fick lite
julkänsla av det och blev sugen. Men med tanke på hur lite jag är hemma för tillfället
får det vara. Men mysigt var det att gnola på lite julsånger och njuta av glittret ett tag.
Hoppas att ni haft en bra helg full av julpyssel och adventsmys! 

Kram Hannis

Ps. Anna.S, du gör mig så glad med dina spår!

14 kommentarer:

Tina sa...

Ibland kan man få tillräckligt av pyntet när man ser dem i butikerna..
Så kände jag i helgen, då var det roligare på loppisar!
Snygg låda, bra att kunna använda prylar till både det ena o det andra!

Kram o ha en fin vecka

annashusidingtuna sa...

Hej!
Du är då en mästare på att komma på nya användningsområden för saker, sånt gillar jag! Gillar även ditt förra inlägg om att klä böckerna med tyg, snyggt!
Jag hade några gamla böcker som fick lite färg på sig för några år sedan och som nu får agera blomställning himla praktiskt att få upp blommorna lite högre.
Ha en bra måndag.
Kram kam Anna

Vit dröm sa...

Vad kul med fotouppdrag!
Hoppas du får en bra start på veckan!
Kram Anna

Kia sa...

Hej!
Ny vecka nya möjligheter. Jag försöker återhämta mig efter en helg ute i blåsten, rätt trött!
Fint du fick det med lådan.

Ha en toppen vecka.
Kram Kia

Vintage House sa...

Hej
Blev kanonfin och vacker kudde....
kram
sandra

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det blev jättesnyggt med lådan, och pläden ovanpå...
Kram
Marie

Anna S sa...

:) Hej,förstår dej att du har nog med julpyntet som är i affärerna. Jag känner lite likadant även om det nog kommer upp en stjärna här innan Julafton i alla fall.

Jag är själv rädd att "ta ut" julen så att man storknar av den framåt Lucia eller så. :p

Verkar som det är många som light-pyntar i år. Inte så mycket röda eller grälla färger vad jag har sett.

Snygg och ruff låda! Smart att kunna bygga en sådär för att ta hem saker man hittar.

Kram Anna S

Fröken Grön sa...

Det är så roligt att du får riktiga fotouppdrag, Hannis!
Finns det någon hemsida där man kan kika på bilderna?

Lådan är hur cool som helst. Funkar ju jättebra som litet avlastningsbord.

Ha en fin vecka!
/Anna-Karin

Industri house sa...

Lådan passade perfekt där i hörnan :) Håller med dig om att det var förvånande att olivträdet klarat sig så fint i värmen..jag lyckas aldrig klara några växter några långa stunder! det är därför som jag alltid har det så tomt i mina fönster :)Ha det gott i veckan hannis! kram jessica.

Mamma C sa...

Blev toppenfin avlastningsyta du gjort på spillvirke. Vårt olivträd tappade alla blad när det åkte in i garaget.
Kram mamma C

millandante sa...

Det är du som ska få till det så snyggt!!!
Och så roligt med ett fotouppdrag!:)

Stor kram till dig!

Monkan sa...

Klart man inte kan kasta :) särskilt inte när lådan är fin på det där charmigt slitna sättet.

Haft böcker under möbler när du målat??? Man frågar sig, Varför. Böcker? Under när man målar? Hur de nu än såg ut efter den behandlingen... så blev de i alla fall väldigt klädda med tyg.

Inka sa...

Hej, Hannis!

ja, det var ju en smart idé. Väldigt enkelt och vackert blev det. Vad duktig du är.

Ha det så gott


Kram Inka

pysseltanten sa...

Superfint med lådan! O kudden o väskan(?) e ju såå fina...
Här julfixas det för fullt HELA TIDEN, haha...kan lixom inte hålla mej...:)
Imorrn har vi pysselkväll på jobb...då blir det till att pynta o greja där...:))
Kraaam Git