Blus på väggen

Ja, tema kök fortsätter hos mig. Mest för att jag ska bli klar på en plats i taget!
Ibland blir jag nästan knäpp på mig själv och min förmåga att gasa på med nya 
projekt innan jag är färdig med det pågående. Som tur är så vet jag att ni förstår
grejen till fullo! Hur som så har jag hängt upp en sidenblus med gammelmormors
pälsboa ovanpå. Tillsammans med insekter, Picasso & Frida Kahlo som jag gillar.




Jag gillar att ha kläder hänga lite överallt och det funkar med mitt tema "inred med textilier"
Så jag är nöjd och blusen finns ju lättillgänglig om jag vill använda den dessutom.

Hur har ni det nu när det börjar närma sig julafton? Stressat, färdigt eller tar det som det kommer? 
Jag åker bort och behöver inte tänka på något praktiskt, ja förutom att vara chaufför åt familjen 
förstås. Känns som en av de lättare uppgifterna runt jul hamnade på mig så jag klagar inte=))

Må gott /Kram Hannis

25 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Så fint och härligt!
Visst är det vackert att låta kläderna hänga framme och som du säger så är det praktiskt med. ;)

Ha en fin Lucia kväll!

Kram

ps... det där med Julstressen har jag gett upp för i år. ;)

Fröken Grön sa...

Jag är som du, fixar lite här och där samtidigt. Projekten "föder" varandra, liksom. För tillfället har jag inga på gång alls, mer än att julgran ska införskaffas och kläs till helgen.

Gillar ditt tema med kläder som inredningsdetalj. Jag har en vacker yukata (japansk morgonrock) som enbart hänger som ögongodis på en krok i sovrummet. Tvätthögen på golvet kan jag nog dock inte räkna som inredning...

Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram från Skåneland.
/Anna-Karin

Anna S sa...

Så fint det blev med tavlorna och blusen, boan. Jag tycker det är kul att ta lite vad man har i gömmorna och hänga upp.

Julstress.. har egentligen inget att stressa upp mej för. Ska bara göra en julklapp i år och ge bort tre stycken.

Börjar stressa då och då men kommer på att det är onödigt.
Rätt som det är är julen över och det brukar ju bli rätt OK.

Ha en fin vecka! Kramers

Malin's Hus sa...

Hej hej hallå. vilken fin fin blogg jag hittade här, KUL! NU ska jag kika vidare!

ha en go kväll o kram till dig i massa!!!!!!!!!!!!!!!!


M A L I N

pysseltanten sa...

Halloj vännen...
Så snyggt det blev med blusen på väggen....Älskar textilier...
Har tänkt att jag ska VÄGRA julstressa i år...har ännu bara köpt tre julklappar...men jag HINNER....Tänker ge mej ut o mysa i nästa vecka...för nog e det nåt visst med att vara ute sådär dagarna innan?...
Önskar dej en fortsatt MYSIG Lucia...
Kraam Git

Tina sa...

Men den där fina på väggen tar du väl ner o använder ibland? Ser så härlig ut..
Nä, jag pysslar här o där o ingen stress har belägrat kroppen ännu...

KRAM

Kia sa...

Jag brukar inte stressa över lag och klar är jag väl inte men jag tar det som det kommer! : )

Jag hade faktiskt krusat håret för 3 år sen när vi skulle på julbord med jobbet. Jag har spikrakt hår och då blir det lite volym på det och inte jätte tokigt. Hade det lite uppsatt, annars hade jag nog sett ut som ett troll. : )

Kram Kia

Vit dröm sa...

Jag får nog erkänna att lite småstressad känner jag mig inför julafton, har endast köpt en julklapp än så länge.. men det ska nog gå ;)
Kram Anna

Mina finaste sa...

Hihi, så är det precis...att man aldrig kan bestämma sig för vilka tidningar man ska slänga så högen bara växer :D

Jag är inte så stressad för julen men det är nog mest för att jag redan haft turen att hitta de flesta klappar och gjort det mesta av min del i julmatsfixandet. Frid önskar jag alla som käpar för att få tiden att räcka till.

Kram

Ett Vitare Hem sa...

Jag är också hopplös med att dra igång nsäta projekt innan det första är klart ;o)
Näe jag är klar med alla julklappar och det mesta som ska förberedas så ingen stress här inte ;o)
Ha en finfin onsdag eftermiddag!
Kram/Lena

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Nu har jag läst ikapp mig lite hos dig idag. Varit lite dålig på besök sista tiden. Vad fint du gjort med tavlor och textil. Så du har också en gammal boa. Och vilken fyndig och snygg ljusdekoration enkel och fin. Nej jag stressas inte....har inte köpt en ända julklapp ännu. Men tar det lugnt. Ha de gott kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har en fin tavelvägg, en intressant samling. Snyggt med boan och blusen.
Kramar
AnnaMaria

Loella sa...

Vilken fin blus och likaså stollan...Jag inreder också med kläder, och tycker det mjukar upp mitt hem med en mjuk och feminin touch..Har faktiskt köpt en blus som jag kan ha, och använder någon gång då och då, men köpte den för att jag såg vilken fin inredningspotenial den hade :)

Kram till dig fina!
Loellan

Änglarnas hus sa...

hallojsan Hannis!!

Såå fint du har arrangerat det med bilder i de svarta ramarna..och sen blusen med boan som pricken över i:et där bredvid!!

Här kommer julen som den kommer så att säga ..det som hinns med hinns med..de andra struntar jag i.. Myyyser en massa iallafall!!

Ha det gott!! Kramis Sanne

Eldrid sa...

Herligt! Du er og forblir en kreativ sjel:)
Trives så godt her inne!
Jeg vet ikke om jeg er stressa for jul, men det er alltid noe man kan gjøre..hehe..
Her går det i julesnop..mmums,
håppas du får en fantastisk jul firande med dina!
masse glede!
:)klem
Eldrid

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig blus och boa... Jag hittade också min gamla boa för ett tag sedan. Nu ligger den i soffan :))
Kram
MArie

STENLYCKA sa...

Vill bara som hastigast titta in och
önskar dig en mysig kväll och en skön fjärde advent!
Kram Raina

Mira sa...

Fint med goa pälsen också! Himla smart den där tejpen, o kunna sätta fast bilder lätt o smidigt!
Ha en fin helg! Kram!

Skogsfrun... sa...

vilken underbar pälsboa... det påminner mig om att jag har en liknande! Alldels ypperlig nu på vintern (?), trots att det inte är mycket till vinter... :D

Fin lördag!

Kram pernilla

Enkel stil sa...

Klart att det vackra ska hänga framme. Kanske inte i köket, men gärna i sovrummet eller hallen. Men en snygg outfit har du på väggen.
/Anita

Fröken Fräken sa...

Mycket stiligt och poetiskt! Jag såg en fin morgonrock i något sidenliknande på Indiska som jag allt hade bra lust att köpa bara för att hänga på väggen!

Monkan sa...

Vad fint du hängt tavlorna och extra personligt med blusen brevid. Ljusdekorationen var nätt och fin, och arrangemanget känns rätt brandsäkert, det är det första jag tänker på när jag sätter fram ljus.

millandante sa...

Riktigt fint!!!

Och det lät som en bra deal att vara chaufför:)

KRAM

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Tittar in och önskar dig en fin 4'e advent samt en fin julvecka. Här har nu också kommit snö vilket gläder mig..:)
Många vinterkramar från Maria ♥

Mamma C sa...

Mycket vackert blev det. Här sressas det inte längre. Det blir alltid bra ändå till sist.
Kram Mamma C