Syr lite

Det var ett tag sen som jag släpade fram symaskinen. Men så hittade jag det här kantbandet 
från en hobbybutik och då blev jag sugen. Ihop med mina favorittyger tror jag att det kan bli
bra och framför allt en billig makeover. Så det ska jag göra i helgen är tanken än så länge...
Men först ska vi fira brorsonen som fyller tre år. Vet inte hur många som kommer
ihåg att jag för tre år sen skrev om oron och smärtan  för att vi inte visste hur det skulle
gå för den lilla nyfödda krabaten. Men idag kan man ju minst sagt säga att han är full
av liv, bus och den stora favoriten bilar! Så idag ska en stor röd brandbil kånkas till ön!

Kram Hannis

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Med tanke på hur snygga kläder du sydde kommer det här och bli så bra, görläckra band. Roligt med kalas idag, blir en lycklig kille när han öppnar ditt paket.
Ha en fin adventshelg
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Ha ett fint tre års kalas.
Kram
Hanna

Lily sa...

Läckra band, färger och material! Spännande att se vad du gör av det!

Känns inte som tre år sedan du skrev om den lille krabaten. Härligt att se honom öppna sitt paket :)

Kram Lily

Fröken Grön sa...

Härligt när livet segrar! Du får ge en extra kram till den lille mannen från oss här i "Blogglandia".

Kantbandet var verkligen läckert. Vill gärna se det färdiga resultatet sen!

Ha en riktigt fin första advent, Hannis!
/Anna-Karin

Vita små hjärtan sa...

Vad kul att vara lite duktig och sy och skapa!!!
Å mysigt med kalas!!!
Kram Agnetha

Tina sa...

Kantbandet ser ut som ett sådant jag brukar stå och smeka i butiken..snyggt!
Härligt med den lille killen, sånt gillar jag att höra!

Kram o ha en fin adventssöndag, KRAM

Mamma C sa...

Det var ett vackert kantband du hittat. Blir säkert superfint där du tänker sy fast det. Ha en riktig bra 1: a advent och ett superkul 3-års kalas
Kram Mamma C

STENLYCKA sa...

Önskar dig en underbar adventssöndag!
Ha den bästa dagen ♥
Kram Raina

Industri house sa...

Så härligt att höra att det gick så bra med den lille killen. Så mysigt att få gå på 3 års kalas, kan tänka mig hur lycklig han kommer bli för den fina paketen :)Ha det gott hannis på första advent! kram jessica.

Kia sa...

Kul med kalas! Det ska vi ha nästa helg.

Hur gick det med överkastet?

Kram Kia

Vintage House sa...

Hej
Vilket härligt band ska bli väldigt intressant att se vad som händer med det..
Men så härligt att den lilla killen är glad och livlig och att allt har gått bra...
ha en mysig första advent!
kram
sandra

Vit dröm sa...

Ska bli kul att se vad du hittar på och syr :)
Hoppas din söndag varit toppen!
Kram Anna