Pysselbok

Jag är en list-människa, "att göra" listor skriver jag lite överallt, på väg till jobbet
som en påminnelse i mobilen, eller på en lös lapp när jag får nån idé på bussen.
Sen för jag över dom i en bok, den gamla boken var full så jag köpte mig en ny.
Men den var jag förstås tvungen att kladda lite på den innan den används...
Med lim, löv och sen decoupagelim över det så blev det en ny bok.
Jag trodde att löven skulle gå sönder men än så länge håller dom faktiskt.

Lite lagom snabbpyssel när det inte riktigt finns tid för dom större projekten.
Hoppas att ni haft en bra helg!

Kram Hannis

15 kommentarer:

Vit dröm sa...

Och ett fint snabbpyssel :)
Ha en härlig dag Hannis!
Kramar Anna

Ellinor sa...

Ah, underbart att höra att det finns fler listnördar där ute. Älskar listor. Ger ett inre lugn på nåt sätt!
Tack för alltid lika värmande ord!
En fin vecka önskar jag dig också.
Kram
Ellinor

Vitt hus med svarta knutar sa...

Snabbpyssel det gillar vi...ibland är det viktigt att se snabba resultat!!! Fin anteckningsbok...gillade äppellyktorna också och bilderna på din syster är fantastiskt vackra.

Önskar dig en fin start på nya veckan!
Kram,
Regina

Systrarna Karlsson sa...

Åh visst är det ett måste att ha en pysselbok;) en bok där idéer får plats stora som små...

Jättevacker boken blev hoppas den nu blir fylld med massa härliga ideér;)

Önskar dig en härlig dag

Vintage House sa...

Hej
Så vackra bilder och härlig idé med boken.
jag gjorde så innan men nu glömmer jag bara av att skriva ner...
kram
sandra

Kia sa...

Lagom lätt!

Kan säga att klädkammaren inte är speciellt stor. Knappt 2 meter djup och 2,64 meter bred med snedtak hela vägen. Men den ska fylla flera behov och den räcker till.

Ha en toppen vecka.
KRam Kia

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ett fint litet snabbpyssel... jag ser fram emot att få klart nuvarande köksprojekt, så att jag bara kan småpyssla. Har en lång lista med saker som jag har lust att fixa med...

Helgen har varit lång och skön (2 extra semesterdagar)... önskar dig en fin vecka
Kram Monica

Anki sa...

Haha, ja du din toka, mig lurade du rejält med dom där idéböckerna...Jag skrev ner allt...kladdade med stödord...och begrep nada när jag skulle läsa! Det är illa när man inte vet själv vad man skrivit *fniss*...nu äre slut på nattkladdandet!
Jättefin bok har du gjort iaf, å du har ju ideér som ingen annan så den där fyller du snabbt!

Kraaaam!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Det är sånt där som kallas turbopyssel!! Sånt gillar jag.
Ha en bra måndag.
Kram Anna

Fröken Grön sa...

Fin bok du har gjort!
Jag har också en liten anteckningsbok till hands i hanväskan, men den är inte alls lika vacker som din. Mest som orenskrivet klotter. Praktiskt är det, i allafall.

Önskar dig en fin måndagkväll!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är också list-människa, bra sätt och hålla koll tycker jag. Men jag har ingen bok, däremot fula post-it lappar överallt.
Jättefint med löven.
Varm kram
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Tänk så fint med ett par små enkla löv....
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Tina sa...

Jag kan inte fungera utan mina anteckningsböcker, de håller ordning på mig! Jag har snart avverkat min med fjärilen på du vet, de var tyvärr slut på Söstrene Grene...
Fin bok du har gjort, får väl hitta på ett eget omslag på mina från Gekås!

KRAM o ha det gott

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag brukar också lista allt jag ska göra, men har hittills använt lappar, som bara far omkring överallt :)
Jag kanske skulle ta en bok jag också!
Kram
Marie

Anci sa...

Fint snabbpyssel !
Jag är såå glad för din kommentar :) Jag ska visa resten när den andra sidan är klar.

Kramar
Anci