Nytt köksbord

Vid det här laget behöver jag inte förklara för er vad som händer här när jag får en idé.
Men nymålade väggar krävde ett nytt köksbord, tanken var att använda vitmålade 
 symaskinsundereden som så fint står i förrådet. Men dom var olika höga så det fick
bli benbockar från det stora varuhuset istället, och plankor till skivan förstås...
 Och när man rensar så hittar man saker som aldrig är använda, 
vita ljusstakar är ett exempel på vad som fanns i skåpen.

 Stolarna har inte kommit på plats än, för dom har jag inte hittat. På loppis alltså, 
för eftersom att jag är lite väl snabb i tanke & handling ibland så har jag redan 
sålt både kökssoffa och stolar  (jag visslar som att det inte har hänt just nu )
Finns värre problem här i livet än att inte ha någonstans att sitta...
Och eftersom att jag fortfarande inte har bestämt mig för om jag ska ha det här 
eller inte så har jag ingen brådska. Ni märker att jag börjar bli mig själv igen va??

Nu, packa för att åka på två dagars utbildning /konferens.
Hoppas att ni har det bra och inte är lika förvirrade som jag är.

Kram Hannis

Ps. Anna,S, din alldeles egen kram kommer här=))

29 kommentarer:

Helena Dovier sa...

Kanonsnyggt köksbord och jättefina ljusstakar!

Kram från Helena

Tina sa...

Superduper snyggt!
Jag kikade på de där benen när jag gjorde inspirationsrummet, du vet.
Nu har jag nästan lust att byta mina gamla, när jag ser ditt snygga bord!

kram o ha det gott hela veckan lång!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket läckert bord!! Och jag ser framför mig exakt vilka stolar som skulle passa=) Ljusstakarna är jättefina...likaså bilderna i förra inlägget....

Ha en fin start på veckan!
Kram,
Regina

Hagbacken sa...

Hahaha du e rolig, du :)Snyggt!

Kram på dig <3

Ellinor sa...

Ja, du är för härlig! Och som du säger, det finns värre problem här i världen än att inte har några stolar. Och sen har du ju dessutom nöjet framför dig att LETA efter nya stolar.
Hur som helst, ditt bord ser helfint ut!
Ha två trevliga dagar på konferens! Hoppas du får med dig mycket nytt och känner dig laddad!
Kram
Ellinor

annashusidingtuna sa...

Hej!
JA, du man får ngt i huvudet och det är inte det lättaste att slå bort iden, vet hur det kan vara...
Det där med stolar är väl ändå en världslig sak som karlsson skulle ha sagt...
Ha nu en bra start på veckan med utbildning och allt.
Kram kram Anna

Vintage House sa...

Hej
Ett sådant läcker bord:)
Vad kul att du börjat hitta tillbaka till dig själv.
Ska bli så kul och se vad för stolar du har tänkt dig..
ha en bra utb.
kram
sandra

Anna S sa...

Hej Hannis, bordet blev verkligen ursnyggt! Jag skulle lätt kunna tänka mej att ha det här hemma. ;-)

Fint med nymålade väggar och ljusstakarna med. Jag har också några såna gjutjärns-ljusstakar i gömmorna.

Kommer bli kanonfint med loppis stolar till där sen med!
Bygga själv är en bra sak, man får det som man vill ha det.

Tack för kram, kram tillbaks till dej! Hoppas du får det bra på konferensen.

Systrarna Karlsson sa...

Verkligen ett snyggt bord och som vanligt bjuder du på de mest inspirerande bilder, vem behöver inredningstidningar när din blogg finns;)

Önskar dig en ljuvlig måndag

Fröken Grön sa...

Snyggt, sa Bull! (OBS! Uppsala-referens!)
De där bockarna var verkligen inte så pjåkiga, har missat dem på "Varuhuset".
Stolar är väl en världslig sak, - nu har du ju ett trevligt projekt till att ta dig an!

Ha det gott på jobbresa!
Kram!
/Anna-Karin

Fröken Fräken sa...

Nänä, det är bara härligt när du får sådana idéer! :-D Önskar att jag vore lika snabb på att sälja grejer..

Kia sa...

Snyggt bord!! Äh vem behöver sitta??
Ha så kul på konferensen.

Kram Kia

Anonym sa...

Du är väl alltid dig själv du. Skönt att höra att du är tillbaka på banan igen. Kram på dej :-) //Åsa

Levindas Värld sa...

Wow vad jag gillar bordet! Massa plats och snyggt underrede! Dina ljusstakar blev ju som pricken över i:et på det där svarta bordet, visst är det roligt att gå igenom sina gömmor ibland :-) Man vet som sagt aldrig vad som ska dyka upp eller vad man kan tänkas se med nya ögon...hihi!

Ha det trevligt på konferensen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Att det finns så fina benbockar på Ikea, det visste jag inte. Det här bordet ser ut och vara köpt på "fina gatan" du är otrolig på och designa eget. Kanske du valt fel yrke....
Supersnyggt!!
Kramar
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Jättefint! En toppenidé!!!
Ljusstakarna var också jättefina.
Ha en fin höstdag!
Kram Agnetha

rustik charm sa...

Så snyggt bord:)Nu blir jag ännu mera sugen på att ta tag i ett projekt jag haft liggande läääänge... Och jättefina ljusstakar.
Kram Kristina

Eldrid sa...

Vakkert! elsker det clean designet p det, elegant.
Du er så dyktig Hannis!
Jeg elsker boken nedenfor med høstblader på..
fin vekka till deg
kram
eldrid

Anci sa...

Du är härlig !! Och du gör så fint hemma hos dig. Vilken inspiration och vilken energi !!

Kram
Anci

Anki sa...

Snyggt vännen...du kanske ska sadla om till snickare!
Va, har du sålt soffan?...som du slet så med att få in...ja det blir till att sitta på...baken då, haha!
Hoppas du har haft det bra på konferensen!

Kraaaam!

Lisa.L sa...

woooow nu fick jag verkligen inspiration :D TACK!

Nyanser av vitt sa...

"Skitsnyggt" Hannis
Kram Agneta

Monkan sa...

Låter fullständigt logiskt alltihop, från att fixa bord, sälja gamla köksmöblerna, till att inte ha nåt att sitta på :)

Kanonfint bord, passar ju perfekt med de där benbockarna. Hade ingen aning om att de hade en sån modell, tror bestämt det är dags att ta en tur dit och uppdatera sig på sortimentet.

Göra bord är kanske det man ska fundera på, vill så gärna ha nåt nytt men hittar inget som passar, lite lagom smalt. Bygga kan vara grejen! Undrar vad mitt gamla bord kan vara värt, med inristat/sporrat mönster till en mjukiströja i storlek 38, måste väl höja värdet ganska rejält? ;) Ja så klantig var jag när bordet var nästan nytt för en himlans massa år sen, men nu anser jag att jag har straffats nog för den tabben och förtjänar ett nytt bord! Fast jag gillar ju stolarna, vanliga pinnstolar, dilemma.

pysseltanten sa...

Men duu....såå jädra snyggt det blev!...Dom där benen var ju faktiskt oxå riktigt fina...Jag har en idé till vårt data/spel/tv-rum, där jag tänker göra ett lååångt databord...o då tänkte jag ju använda ben av något slag...o dom här var super...E dom i smide eller nåt?..Ser nästan så ut på bilden...
Hur som helst..Bordet blev skitbra!
Hoppas konferensen var givande...
Kraaaamizar Git

en smula vitt sa...

Åh, vilket snyggt bord. Gillar det svarta. Har nyss målat om ett soffbord jag hittade på Röda korset i just svart.
Det är så fint med kontrasten mellan det vita och svarta.
Benen på ditt bord var jättefräcka.

Jag har precis målat om ett skåp som jag visar på min blogg men det är inte svart utan...ja, gissa..
Välkommen in!
Ha det gott!
Kram Petra/

Änglarnas hus sa...

Heeelt underbart bord du har fixat till!!
Fnissar högt åt din impulsivitet!! Härligt att höra att det finns fler "galningar" än jag här ute!!

Må så gott!! Kram Sanne

Industri house sa...

Ett helt underbart bord, du fixat!! Så fina ben till bordet..Jag längtar efter att få se sedan när du fått tag på alla stolarna till:)) Supersnyggt var det iallafall! Stor kram jessica.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

VIlket fint bor du har gjort! Du är i farten hela tiden med nya projekt. Och bra blir det också
Ha nu en bra helg!
Kram
Marie

millandante sa...

SÅ HIMLA SNYGGT HANNIS!!!!! Jag vill omgående ha ett svart bord och vita ljusstakar!!! Och stolar ja... asch de kan man ändå inte sätta vackra ljusstakar på...;)

KRAM