Ljusstake av äpplen

Inspirerad av AnnaMaria med den fantastiska bloggen Ett rött monogram så 
provade jag att göra ljushållare av äpplen. Tror det var förra hösten som jag 
började tjata om att jag tyckte att det var så fint. är rätt segstartad kan man säga.
 Hur som helst så plockade jag små äpplen som fanns på gården bara 
för att prova, lätt pyssel som kan förgylla vilken dukning som helst.

Blev lite höstmys känns det som.

Och trots att jag oftast försöker vara här och nu så längtar jag till helgen. Jag och min ena 
syster ska ha en målardag, vilket betyder att halva hennes bohag ska hit för att målas om, 
jag ska äntligen ta tag i min pysselhörna  som jag målade grå men inte blev nöjd med och nu 
görs om igen för hundrade gången (hur många gånger har ni läst just dom raderna hos mig...)
Nåja, några dagar kvar till dess. 

Tack för som alltid goa kommentare / Kram Hannis

Ps. Anna.S, stora kramen!

19 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vad bra att man kan vara till ngn hjälp!
Jättefina äppellyktor du har gjort.

Förresten, jag har ju dig i min blogglista så jag missar ju aldrig dina inlägg men när jag tryckte på den länk som blir när när du kommenterade hos mig så stod det att profilen inte var tillgänglig alltså kom jag inte in på din blogg, konstigt eller hur?
Ha en bra onsdag.
Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Så himla vackert! Kram Mia

Tina sa...

De där sötingarna ska jag också göra, får se om jag kommer till skott till advent eller så.
Måla, det låter kul! Det här med att måla om är bara skoj, då händer det något. Förändringen är ständig hos mig..
Skönt att du trivs på jobbet, det glädjer mig!

kram

Kia sa...

Äppelljusstakar?? Aldrig sett.
Hur länge håller de innan de blir äckliga?

Mina sköna dagar som gräsänkling är över, familjen kom hem imorse.

Ha en skön fortsatt vecka.
Kram Kia

Levindas Värld sa...

Men du, vilket roligt och höstigt tips! Har aldrig sett nåt liknande, det var en rolig och enkel grej att pyssla till :-) Och så fint sen!

Vintage House sa...

Hej
Det är så fint med äppleljusstakar:)
härligt höstiga bilder nu är det november och snart jul...
ha det så gott
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Det brukar ju heta att den som väntar på något gott....! Det blev fantastiskt vackert!

Har lagt in denna idé i inspirationsminnet så kanske den poppa upp vid något bra tillfälle! kanske till julbordet.

Ha det gott! Kram Monica

PS.hoppas det känns bra på nya jobbet.

Industri house sa...

Underbara äppelljusstakar! Det får nog bli lite sådant pyssel här också någon dag:) Jag kan förstå att du längtar tills helgen, när du och systern ska greja, mysigt som bara den låter det som:) Ha det gott hannis! kram jessica.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men så fina, och visst är det ett alldeles lagom pyssel. Jag hade ett gäng ute i en hink som flöt ett tag, men mina två skator var där och grejade så jag avvecklade det.
Kramar
AnnaMaria

Loella sa...

Jag läser gärna om dina remakaeovers om och om igen...:)

Höstpuss!
Loellan

Mycket annat & lite betong sa...

Mysigt höstpyssel! Så fint!

Trevlig kväll!
Agneta

Hanna sa...

Så fina!!! Kanske skulle försöka mej på att göra några. Kram på dej!

Rosor och Spetsar sa...

Höstmysiga ljusstakar som säkert doftar härligt.
Kul med målarhelg, själv har jag handbollshelg - sonen spelar cup, det är också roligt.
Vilka underbara foton du tagit på din syster, så vacker hon är
Ha en härligt målarhelg - ser fram emot att se resultatet
kramar
Annelie

Hagbacken sa...

Å så fint, bra att du påminde mig- det har jag också tänkt på flera ggr. Nu ska jag härma dig ;)

Lycka till med målningen!

Kram!

Anna S sa...

Hej Hannis. Kan förstå dej i det att du vill göra om tills du blir helt nöjd. Sån är jag ofta med. Tur att man kan hålla på och ändra hur många gånger man vill. :)

Kul att använda sånt som finns i naturen till olika pyssel och saker.Jag brukar alltid plocka med mej saker som kan användas till något projekt.

Ha en fortsatt fin vecka.. ! Imorgon är det fredag. :)

Stor kram right back at ya :)

Anette sa...

Så mysigt! Hur länge håller dom sig fräscha?
Kram/Nettan

Anki sa...

Snyggt vännen, väldans mysigt!
Så du är fullbokad nu i helgen då, måla möbler är ju skoj...Här målar jag småmöbler, smågrejer och väggar, allt på samma gång...det är lika bra att ge järnet, haha!
Puh, men nu är jag trött!

Sköt om dig hjärtat!
Kraaam!

Mira sa...

Ljusen i äpplena är så fint. Perfekt till julbordet kanske... ? Ska jag fundera skarpt på.
Kram!

Anci sa...

Höstigt och fint !
Det är bra med inspiration :)

Kram
Anci