Enklast möjliga

När jag målade om köket så rev jag ner hyllorna. Vissa saker som fanns där 
vill jag ha kvar framme, som ogräset som den kritiska väninnan kallar det. 
Phö, säger jag bara. Jag gillar det så nu står "ogräset" på köksbordet istället.
Det känns att det går snabbt nu, kvällarna springer iväg och på söndag är
det redan första advent. Med tanke på att jag julpyntar minimalt så känner
jag ingen stress över det utan tar det som det kommer bara. Skönt!

Ikväll har jag och dom två andra tjejerna pysselkväll på jobbet, ryggsäcken 
är välpackad med pysselprylar och det känns som att det kommer att bli en 
bra myskväll. Behövs som kontrast till alla bilar vi omger oss med på dagarna.

Kram Hannis

23 kommentarer:

Tina sa...

En rensning kan vara riktigt bra ibland, vissa saker ser ut som nya när man flyttat dem! Snyggt!

kram o ha en kul pysselkväll

Ellinor sa...

Vad underbart med en egen pysselgrupp!! Ha en mysig kväll!
Och jag håller med dig, pyntar inte heller så mycket och det får ju absolut inte bli en stress. Då är väl syftet verkligen förlorat.
Gillar ditt avskalade intryck! Eller uttryck kanske jag ska säga. Hur som helst; fint!
Kram
Ellinor

Kia sa...

Kul med pysselkväll, du får visa sen dina alster. : )
Ogräs för någon vackra blommor för någon annan!

Ha en toppen dag.
Kram Kia

♥ Pia... sa...

Å vad jag önskar jag vore såå rask i handling som du.. menar dåå att sälja och rensa :) Men ack..... Ogräs.. pytt heller.. snyggt som attans.. Pysselkväll gillar vi:) ha de gött..kram på säj..Pia

Loella sa...

Hej fina!

Vad härligt med en alldelse egen pysselgrupp!! Önskar er en riktigt mysig kväll, och glöm för guds skull inte glöggen :)

Sa jag att ditt bord är enormt vackert!?...Enkelt men ändå vintagekänsla, och för en vad jag tror billig penning.....

KRAM till dig!
Loellan

Tre Tanter sa...

Vilken vacker blogg jag fann hos en annan bloggare...skönt om denna tid kan vara lite mindre stressig, ha en bra dag, tant Brun

my white mess sa...

Ogräs var ett bra uttryck! Känner att jag har det överallt.-)
Mysigt med pysselkväll!
Kram Malin

Systrarna Karlsson sa...

Vilket vackert ogräs;) Skönt att du slipper stressen över allt pynt bra att någon har det så;)

HOppas det blev mycket pysslat och vi ser fram emot att se resultatet.

Ha en underbar dag

Vintage House sa...

Hej
Härligt med en resning...
kanonfin bild och vad mysig med en pysselkväll!
ha en härlig dag
kram
sandra

Rosor och Spetsar sa...

Låter mysig med pysselkväll ihop med andra, hoppas ni får det trevligt och att ni är kreativa.
Det svarta bordet blev riktigt snyggt Hannis, och ogräset är vacker kontrast till det vita i ditt nya kök tycker jag.
Kramar
Annelie

STENLYCKA sa...

Jag tycker ogräset var vackert!!
Ni kommer säkert få en underbart, mysig kväll med mycket pyssel och skratt!
Önskar dig en fin dag, sköt om dig vännen ♥♥♥
Kram Raina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
att göra en rensning emellanåt är behövligt och så återupptäcker man oftast saker man stoppat undan och glömt bort!

Gillar ditt "ogräs" och önskar dig en helmysig pysselkväll. Låter jättetrevligt!

Kram Monica

Fröken Grön sa...

Pysselkväll på jobbet låter fantastiskt trevligt!
Kanske kan bli början på en fin tradition?
Att det är advent på söndag har jag också svårt att fatta.
Det känns som om vi fortfarande är inne i oktober...
Må gott!
/Anna-Karin

vitaloppan sa...

Vilka vackra ljusstakar och vilket härligt bord, Har inte sett dem benen förut men jag gillar dem verkligen:) Kram Linda

vitaloppan sa...

Vilka vackra ljusstakar och vilket härligt bord, Har inte sett dem benen förut men jag gillar dem verkligen:) Kram Linda

Anna S sa...

Fint med de vita gjutjärnsljusstakarna mot det svarta bordet och resten.

Jag tycker också om att ha det minimalt. Lätt att stressa upp mej för att det "måste fram en massa pynt."

Men jag tänker vänta med gran och stjärnor tills det närmar sej Julafton tror jag... risk att jag tröttnar på det annars.

Ha en fin onsdagskväll!
Kram till dej med , Anna S

Mamma C sa...

En pysselkväll har jag bokat in med barnbarnet. Jag har inte heller gjort något till advent ännu. Men som sagt jag har helgen på mig.
Kram Mamma C

therese sa...

Snyggt & som sagt enkelt ♥

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Så snyggt och stilrent. Och ogräs är vackert. Kram Maria

Anki sa...

Fint ogräs *ler*...Vad mysigt med pysselkväll...jag försöker oxå pyssla men far mest runt med allt, ja som vanligt du vet, haha!

Kraaaam!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker ditt ogräs ser ut som malört... är det det kan du göra en stänkare till advent...hihi. Det var min pappas specialitet, en besk gjord på malört sprit och socker. Ha en fin adventshelg
Kramar
AnnaMaria

Industri house sa...

Visst är det härligt att få rensa ut ibland..låter så mysigt med eran pysselkväll :) Kan tänka mig att du fått till många fina saker. Ha en riktigt fin första advent hannis, kram kram jessica.

Anci sa...

Pyssla låter så kul !!

Och enkelt kan vara så vackert.

Kram
Anci