En fjäder

Tack för alla fina kommentarer om bordet!
Jag är nöjd, gillar verkligen de svarta plankorna som bordsskiva.


Ja, så hittade jag en fjäder i skåpen. Inget ovanligt med den men så såg jag hur 
bra den passade ihop med tyget som jag köpt hem för att göra en filt/överkast av. 
Så nu ligger den där, bara som prydnad och för att jag tycker att det är fint


 Och detsamma gäller tyget. Inte sytt utan jag bara lade dit det över kanten 
på den andra fåtöljen som också har blivit målad. Ska visa den senare.
Fick en fråga om hur det går med hittekatten Gurkan.
Katten Gurkan har fått flytta ut på landet. Hon vantrivdes i stan och började visa 
stressbeteende. Så nu bor hon hos en vän till mig, i skogen ihop med andra katter.
Hon stortrivs och jag är så underbart nöjd, för att jag vet att hon blir bortskämd.

Hoppas att ni har haft en bra helg!
Nu ska jag ta en sväng och kolla vad som hänt under veckan jag varit frånvarande.

Kram Hannis

15 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Så snyggt det har blivit här på bloggen!
Och det där tyget ser toppenläckert ut, - kommer alldeles säkert bli ett jättefint överkast.
Hemma hos oss har vi bortrationaliserat överkast. Det låg ändå mest på golvet i fotändan av sängen och samlade damm, hmmm...
Må gott!
/Anna-Karin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Såå läckert med det vackra tyget med sån lyster i och så den duniga vackra vita fjädern...tyvärr skulle den fjärden inte överleva en sekund här hemma hos mig, den skulle vara omvandlad till total oigenkännlighet av mina två jaktkatter;-) Tack för att jag får njuta av dina fina bilder!

Ha en fin kväll!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett läckert tyg, den där grålila nyansen är så fin. Bra att kissen fick bo på landet, fast många djur trivs ju lika bra i stan.
Ha en mysig söndagkväll
Kramar
AnnaMaria

Kia sa...

Fint tyg och jag kan tänka mig att du trollar fram ett snyggt överkast av det!

Ha en skön söndag.
Kram Kia

Vintage House sa...

Hej
Åh så läckra bilder
ska bli kul och se vad som händer med tyget..
Vad härligt att din kisse trivs nu...
ha en mysig kväll
kram
sandra

Vita små hjärtan sa...

Så fint och så läckert! Superhärliga bilder!
Kram Agnetha

Tidsmästarinnan sa...

Hej Hannis!
vad härliga bilder (som alltid!) och vilket superbord du har fixat. Gillar det hur mycket som helst! Vaddå stolar, det hittar du snart, tihi!
Kram kram
Susanne

Tina sa...

Lilla kissen har det nog underbart hos dig!
Så fina bilder, härlig färg på tyget!

Ha en fin start på veckan, kram

Mina finaste sa...

Jag är helt såld på Lusseté och varje år är jag tidigt ute med att köpa för ofta tar det slut.

Så fint med Gurkan :D
Kram, kram

Mycket annat & lite betong sa...

Fina bilder!
Så skönt för den lilla katten att hon fick flytta till landet när hon inte trivdes som stadskatt.

Ha en trevlig vecka!
Agneta

tinajo sa...

Tycker om fjädrar - var kan man köpa det månne? Skulle gärna vilja ha en påfågelsfjäder... :-)

Karin sa...

Hej på dig!
Det är nåt visst med fjädrar ... och din fjäder ihop med det där tyget blev en klockren kombo. Jag såg en gång en brudbukett med rosor och fjädrar, jätteläckert.
Pyssel på onsdag, ska bli jättekul!
Kram

Systrarna Karlsson sa...

Som vanligt helt ljuvliga bilder. Tack för att du bjuder på sådant ögongodis;)

Önskar dig en skön kväll

millandante sa...

Så fina bilder Hannis!! Njuter:)

KRAM

Anna S sa...

Hej! Försökte sända en kommentar för några dagar sen men den var för hal "fastnade inte" på sidan. ;-) Provar igen.

Fint med fjädern och tyget. Sobra färger som är fint att vila ögonen mot.

Ha en fin vecka!
Kram Anna S