Omgjord stol

Två såna här fick jag av en vän. Dom hade stått i ett garage och var både blöta, smutsiga
och med trasigt tyg. När dom torkat tänkte jag klä om dom men sen blev jag lat och tog
fram färgburken istället.
Före...
Efter...
Målad med både lila, rosa och grått och sen gick jag loss med slippapper,
Knäppgök kanske någon tänker men eftersom att dom ändå ska göras om så kan
jag lika gärna prova med färg först. Och jag är nöjd! Just den här står i sovrummet.

Målade även det trasiga och nog vart det shabby allt =))



 Lite tidningar och böcker + en ask under för "bra att ha" saker.
Efter att ha haft det avskalat och ganska bortplockat en period så har jag nu börjat 
släpa fram saker igen. Kanske är det som kallas för att boa inför mörkare tider.
Tror ni känner igen er =))
Nu ska jag återgå till soffan och filmen som jag tog paus ifrån en stund.

Hoppas att ni har en bra helg/Kram Hannis

29 kommentarer:

Tina sa...

Ohh! Men herregud vilka idéer du kommer på, blev hur tufft som helst!
Det är nog första gången jag ser någon måla på möbler, stoppade och med tyg...skitsnyggt. Men går det att sitta i dem? Spelar ju ingen roll för är de snygga så räcker det ju men undrar bara.

Kvällskram!

Levindas Värld sa...

Men du, fiffigt! Såklart man kan gå på med penseln och testa :-) Hur ska man annars få veta? Och när det blir såhär lyckat som med din stol är man ju bra glad att man vågar göra tokiga grejer ibland...hihih!!

Nyanser av vitt sa...

En lite annorlunda idé där resultatet blev kanon. Du är så fiffig :O)
Kram Agneta

Ellinor sa...

Du är verkligen galen! Men himmel så snyggt det ser ut! Men går den att sitta i? Eller får man färg i rumpan?
Hoppas din film var bra och att din helg är skön!
Kram
Ellinor

Lily sa...

Wow! Så vacker!!!!! Härligt "galen" idé :) DU är jätteduktig på att ta bilder!!!
Ha en fin söndag
Kram Lily

Anci sa...

Bra tänkt !! Det blev ju fint, även om det först inte lät som en bra idé. Du är så kreativ !!

Kramar
Anci

Ett Vitare Hem sa...

Wow så himla läcker!!!
Ha en riktigt härlig dag!
Kram/Lena

Kärleken till inredning sa...

Vilken fräck idé att måla på stolen! Det ser verkligen läckert ut.

Ha en fortsatt fin helg

Kramar Linda

Vit dröm sa...

Det blev ju hur toppen dom helst? Bra att du vågade prova med färg :)
Ha en skön söndag! Kramar Anna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Wow! Vad häftigt, vilken toppenidé du fick där. Stolen ser sådär bohemiskt antik deluxe ut nu, det här gjorde du väldigt bra. Och så enkelt! Supersnyggt blev det.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Fräken sa...

Supersnyggt! Är det vanlig vägg- eller snickerifärg som du har använt dig av? Har fått för mig att jag skulle vilja prova måla på tyg som jag sedan gör till kuddar. Kanske inte så bekvämt att luta huvudet mot, så det får väl bli skådekuddar!

Fröken Grön sa...

Vilka makalöst bra idéer du har, Hannis!
För mig som absolut inte kommer överens med nål och tråd öppnade sig just en ny värld.
Vore kul att veta vilken slags färg du har använt.

Ha en riktigt skön söndag!
/Anna-Karin

LjuvligaLjung sa...

Jag är imponerad!! Så himla snyggt ju!! Och är de gjort med färg då lär ju jag också kunna göra om en gammal stol:) Vad är det för färg du använt?
Hoppas din Söndag blir toppen! / Michaela

Annica sa...

Kul ide=)Fin em till dig/Annica

Anna S sa...

Visst kan man måla på tyg! Blev ju fint med de olika färgtonerna. Jag målade en stolsits i tyg för många år sedan. Hade då inte hört talas om det men tänkte i banorna av "Så brukar jag göra och det brukar bli så bra så". Friskt vågat hälften vunnet. :)

Ha en fortsatt fin helg
Kram

Carina sa...

Gud vad snyggt det blev! Nu blir man sugen på att prova själv.....
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Tina sa...

Du, jag hade glömt att få med en bild...inte för att jag vill plåga dig utan för att du kanske inser ett litet uns, att det inte är så farligt däruppe ändå..

puss

Mamma C sa...

Va, har du målat på tyget. Vilken toppenidé du kom på. Och hur coolt blev det inte. Hur blev det när det torkat? går det att sitta på den. Skit samme kanske, för snyggt blev det.
Ha en fin ny vecka.
Kram Mamma C

Anette sa...

Hihi! Nog ska det vara du som kommer på såna här idee´r! Men det blev ju riktigt snyggt!! Kramar från Nettan

Kia sa...

Ja, varför inte? Håller färgen att sitta på aller krakelerar den då?

Ang hästar så kom M hem först vid 19.30 nu ikväll, bara en sådär 13 timmar i stallet. : ) Inte riktigt lite bilåkande och så handla de mat men ändå. Hon tycker det är toppen!

Ha en skön söndagskväll.
Kram Kia

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, man vet ju inte förrän man provat! Häftigt och snyggt blev det i alla fall!

Ha en fin vecka!
Agneta

Hanna sa...

Men människa var får du alla braiga ideér ifrån?????
Kan du komma hit med dina ideér och all din energi så vi blir klara i huset nån gång.
Suuuperfin blev stolen!!! Byt INTE tyg, ha den som den äär nu.

Big hugs from me!!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du bjuder alltid på överraskningar=) Det är en av anledningarna till att jag gillar din blogg så mycket!!! Din enastående kreativitet och tänket "outside the box". Du har så häftiga idéer som jag aldrig skulle komma på. Stolarna blev så snygga!!

Ha en bra början på veckan!
Kram,
Regina

Vintage House sa...

Hej
Så läckra stolar och härligt idé...
Önskar dig en skön måndag
kram
sandra

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så kul att du gjort det, och fint blev det...
Jag såg det där någonstans att man kunde måla om möblerna... och fick väldig lust till det, men jag har inte vågat ännu. Vad använde du för färg? Tänkte prova på en loppisstol först...

kram
Mari

Industri house sa...

Nu har du lyckats igen! Stolen blev sååå FIIIN!! Det gjorde du alldeles rätt i, att ta fram målarfärgen.Charmig var den innan men nu blev den ännu bättre :) Ha en fin vecka hannis ,kramjessica.

Ellinor sa...

Åhhhhhh, mandelkvarnen är ljuuuuuvlig! Vad glad jag är att du inte ville ha de längre. Nu är det bara lite öppna, trevliga hyllor i köket som saknas. Hrmmm.... Men jag ska nog hitta en plats för den lilla juvelen så länge!
Tack och ha det så gott i veckan!
Kram
Ellinor

Rosor och Spetsar sa...

Snacka om förändring, jättevacker blev den. Härligt vad färg kan göra.
Inga kattungar än, här har det kommit fler kaninungar. Lagom tills de anda flyttat härifrån.
Blir kul att se stolarna när du klätt om dem, fast jag tycker ju att den är skitsnygg som den är.
Ha det bra
Kram
Annelie

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Som vanligt trollar du! Det där blev makalöst snyggt. Jag har också funderat på det där med att måla tyg men har undrat hur det känns att sitta på?

Ha en fin kväll i höstrusket!

Kram Anna-Lena♥