Morgonljus

Finns inget bättre än morgonljus. 
Och när rosen från vännens trädgård står där i sin enkelhet då njuter jag.


Jag stökar och bökar för tillfället. Pysselhörnan som gjordes om, görs om igen. För det var inte jag. 
Och jag älskar när det är så här, lite kaosigt, lite rörigt och framför allt mysigt. Allt behöver inte vara perfekt.
Mitt i allt så började jag måla en stol, och då glömde jag bort vad jag egentligen skulle göra...
Ganska typiskt tema hos mig på hemmafronten. Bilder på det kommer i helgen som snart är här igen.

Kram Hannis

Ps. Det verkar som att hittekatten har lyckats lura alla inklusive veterinären. Inga ungar än! 





15 kommentarer:

Tina sa...

Mmm, så romantiskt och vackert!
Lite sommarkänsla så här på höstkanten, solen har inte gått upp hos mig ännu. Men det väntar en strålande fin dag, hoppas du kan njuta av den, du också!

kram min fina vän/Tina

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Så sköna och lugna bilder nu på morgonen. Önskar dig en skön torsdag. Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Du tar dom mest ljuvliga fotona, rosen ger en vemodig fin känsla. Så enkel den står där i glasburken, men så förtrollande vacker. Här är det kallt idag, ska nog plocka in lite rosor innan det slår till med riktig kyla.
Varm kram
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Morgonljuset är vackrast och så livgivande...ännu en dag att fylla med aktiviteter...

Spännande väntan på att få se de små kattbebisarna....

Önskar dig en underbar dag!
Kram,
Regina

Fröken Eila sa...

Underbara vackra bilder!
Ha en bra dag!

Vintage House sa...

Hej
En fantastisk bild så enkelt och vackert!!!
ha en vacker vacker höstdag..
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Vackra bilder! Jag är ju dock morgontrötta och upplever just nu mest fullmånen... Ha ha vad jag känner igen mig, ja i det där att kasta sig mellan olika projekt, hi hi

Idag hoppas jag få tag i en ny färg så jag kan måla nybyggda skåpet i köket, städa och röja i värsta röran för vi ska ha vänner på middag i helgen. Söndag vore ett besök på bauhause toppen ... Och tusen andra saker, phu. Försöker blanda kul och röj.. Önskar dig en skön helg!! Kram Monica

Anette sa...

Åh vilka njutningsfulla bilder! Du är så otroligt duktig med kameran!
Kram/Nettan

Kia sa...

Fina bilder som alltid!
Ditt pyssel är pysselhörnan och den kommer nog aldrig bli färdig pysslad. : )

Ha en toppen torsdag.
KRam Kia

Anki sa...

Den ser ju skitsnygg ut, vilken fin modell det var på den...du kan du! Jag försökte svara men tror inte att det blev skickat?!
Å hjärtat, vilka bilder...dom tar andan ur en!

Sköt om dig!
Kramis!

Fröken Grön sa...

Underbart ljus i dina bilder, Hannis. Nog för att det spelar roll vad man har för ljus att jobba med, men till syvende och sist hänger en vacker bild på vem som håller i kameran.

Passar på att önska trevlig helg! (Inte klokt att det är fredag imorgon igen...)
Ha det fint!

/Anna-Karin

Anna S sa...

Vackra bilder, sånt lugn.
Jag tycker också om ljuset.

Kan känna igen mej i projekt som påbörjas och så får man nya idéer som kommer emellan. Det är fint när allt är i ständig förvandling tycker jag.

Katten din kanske är skengravid? ;-)

Redan helg!Hoppas att du får en helg som du vill ha den. Kram !

Ellinor sa...

Dina bilder är som poesi!
Ha det gott i helgen!
Kram
Ellinor

Nyanser av vitt sa...

Underbart vackra bilder vännen.
Ha en mysig helg.
Kram Agneta

Mamma C sa...

Så vackert, ha en superskön och bra helg nu i ditt lilla kaos. Ska bli kul att se ditt nymålade fynd (stol).
Kram Mamma C