Morgon

 Sitter med morgonkaffet och bara njuter av tystnaden. Bilderna tog jag en morgon
förra helgen enbart för att jag tycker om det grå morgonljuset som blir i mitt sovrum 
när solen skiner in lite svagt. Egentligen kanske man inte ska visa en obäddad säng
men så ser det oftast ut hos mig på helgerna. Jag låter det mesta vara som det är då.




Igår sa jag hej då på mitt jobb. Märklig känsla att lämna ifrån sig nycklar , telefon
och dator och veta att jag inte ska dit på Måndag. Och säga hej då till människor som 
jag dom senaste åren delat mycket med. Har under sista veckorna fått så mycket fina ord 
och tankar från en del av dom som jag tar med mig. Men nu börjar en nu utmaning.
Vilket ska bli jättekul och jag får ny energi bara av tanken på att kasta mig in i något nytt!
Fick i mina ögon den mest perfekta presenten igår, ett presentkort på Panduro. 
Det ska jag använda idag. 

Hoppas att ni får en bra helg! Kram Hannis

Och Anna.S, här kommer din kram

18 kommentarer:

Kärleken till inredning sa...

Här sitter jag också ensam och äter frukost. Jag brukar smyga upp ensam innan mannen vaknat, jag älskar stillheten med att äta frukost själv. Vilka vackra bilder! Du har verkligen fångat den där harmoniska stillheten som ofta infinner sig på morgonen...

Ha en riktigt fin helg

Kram Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Skriver medan frukostäggen kokar, är grått ljus här också idag. Men tyvärr ingen sol, bara grått. Det är ett vackert ljus i dina bilder, och obäddad säng kan man ha.
Ha en skön helg och lycka till på nya jobbet.
Kramar
AnnaMaria

Tina sa...

Jag har just fått min frukost på sängen och kollar dina fina bilder.
Utanför mitt fönster är det regnigt och grått..
'Ut med det gamla och in med det nya', det här kommer att bli bra, Hannis.
Du verkar så målmedveten och laddad, det är bra!

Ha en fin helg och ha det gött!

Fröken Grön sa...

Precis så ska det se ut hemma på helgerna, - erkänner villigt att det är exakt likadant här hemma. (Och alltför ofta på vardagarna med...)

Spännande men nytt jobb, även om det naturligtvis medför en hel del vemod över att lämna det gamla också. Jag var själv i samma sits för 1,5 år sen, men även om det kändes ledsamt just då så var det väldigt nyttigt för mig att bryta upp och prova på något annat. Ska hålla tummarna för att det blir lika bra för dig!

Njut av din helg!
/Anna-Karin

Millas hem sa...

Ha en fin helg!

Gillar mysröran i sovrummet!=)

Kram

Mamma C sa...

Här blev det sen morgon idag. Jag brukar vakna med tuppen fast det är helg. Men inte idag, men jag behövde väl sömnen. Nu har jag precis käkat frukost och ska ta tag i strykbrädan och bli av med stryktvätten.
Kram mamma C
Glömde att säga, så kul att få shoppa loss på Panduro

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen!
Ja det är en mysko känsla att lämna ett jobb och gå till ett annat. Men som sagt samtidigt en kick av den nya utmaningen.

Vackra bilder... obäddadade sängar har vi nog alltid utom när vi bjuder in på middag! Denna helg blir en hemmahelg. Jag och Skruttan har varit hemma torsd-fredag och tokhostat, men nu är hon bättre. I helgen tar vi det lugnt och pysslar och bakar och försöker rodda upp i röran... köket går som sagt framåt, men ännu återstår en del.
Njut av helgen och lycka till på nya jobbet! Kram Monica

Nellie sa...

Här blev det en välförtjänt sovmorgon idag! Gillade din stol i ett tidigare inlägg och kollade även länken. Nu vet jag vad jag ska göra med 2 gamla klädda stolar som står på lagret och väntar på sin makeover. Trodde jag bara skulle strippa ner dem i underkläderna först. När jag gjorde det så uppenbarade sig dock inte så fräscha undisar. Nu kommer de få smaka på penseln istället. Och blir det inte bra så får jag väl klä om dem sen istället!! Ha en trevlig helg!

Vit dröm sa...

Låter som du har en skön lördag! Spännande med nytt jobb, jag ska snart också byta jobb så jag förstår hur du känner dig..
Ha en toppenhelg!
Kram

Kia sa...

Panduro, det är ju toppen!! Jag har tänkt ta fram katalogen och beställa lite. : )
Ridningen gick bra och kanske ett nytt intresse så småningom? Skulle vilja känna mig mer bekväm med hästar och det är väl vana helt enkelt.
Ha en toppen helg.
Kram

Loella sa...

Hej Hannisen.....härlig skön söndagsfeeling i dina bilder...Har själv inte gått upp utan ligger kvar i sängen och bloggar, är det ledig dag så är det :)

Så imorgon stundar nytt jobb...visst är det ibland med blandade känslor man säger hej då, men nu börjar en nu utmaning.
Det kommer gå strålande!

Kram till dig, ha en underbart skön slappesöndag!
KRAM!

rustik charm sa...

Ljuvliga bilder:)
Här är det fullt upp idag med den lilla nya familjemedlemen:)
Spännande med nytt jobb.
Kram Kristina

Levindas Värld sa...

Härligt slumrig bild :-) Jag får en sån där söndagskänsla - smyga runt i morgonrock hela dagen, kika på film liggandes i sängen, slumra lite, läsa tidning/bok, slumra lite till och mumsa godsaker i sängen. Får en längtan efter att ha en "säng-dag" med massa mys och film!!

Hoppas din helg varit bra!

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Sådana härlig bilder...inger verkligen ett lugn. Lycka till med din nya utmaning nu :) Presentkort är underbart att få. Man känner sig så rik...att bara gå in och handla ♥

Kramar Maria

Änglarnas hus sa...

Så spännande med ett nytt kapitel i ditt liv!!.. byter du branch helt nu?
Fotograf på heltid?..skulle inte bli förvånad..du är såå duktig!

Obäddad säng är det även här ofta..bra sätt att döda kvalster har jag hört ;)

Ha en riktigt fin måndagskväll!! Kramis Sanne

Tidsmästarinnan sa...

Hej Hannis,
grattis till nya utmaningar! Ja visst är det lite konstigt att lämna sitt jobb sådär, man ägnar ju så otroligt stor del av sin vakna tid på jobbet, engagemang och trevliga kollegor och så vidare.
Men roligt med något nytt att bita i!

Vet du, jag har hämtat ut paket och öppnat och jag är så RUSKIGT glad - tack snälla du! Den är jättefin!!
Stor kram från
Susanne

Anki sa...

Hjärtat, du tar de mest underbara bilder...så där mysig är inte MIN obäddade säng, hihi!

Nu äntligen tror jag det är på slutklämmen med magsjukan, när Diesel blev bättre...ja då började Ace! Du kan tro det har varit som ett heltidsjobb puh!

Tack gulliga för ditt sms, jag vet inte om mitt gick fram, men jag hoppas det!
Ja nu sitter du väl på nya jobbet, det kommer att bli skitbra ska du se!

Goa kramen!

Industri house sa...

Förstår att det känns konstigt att sluta sitt jobb efter att ha tillbringat många år där, men detta nya kommer du fixa galant! Det blir nya utmaningar och nya erfarenheter...och en massa härliga möten med människor.Det kommer bli kanonbra:) Ha en fin dag hannis, kram jessica.