Med risk för att ni skriker rakt ut och aldrig kommer tillbaka så ska ni få se 
mitt nya bord i vardagsrummet, byggt av däck som gjort sitt på någons bil.
Som skiva, en gammal bricka i zink som inte kom till någon nytta
 Kan villigt erkänna att jag fick skura däcken ett antal gånger innan det 
gick att göra något. Att dom var skitiga var en underdrift kan man säga...

En i mina ögon rätt rolig kontrast, i alla fall ett tag. 

Nu, avkoppling och middag i soffan. Sämre kan man ha det en tisdag.
Kram Hannis

25 kommentarer:

Fröken Grön sa...

När det gäller dig och din kreativitet ska det mycket till för att man ska bli chockad nuförtiden, hihi! Ingen annan än DU kommer undan med något sådant; jisses så läckert det ser ut!
Höstkram från Skåne!
/Anna-Karin

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Ha ha!
Inte en chans att du kan chocka oss trogna läsare, vi känner ju dig ganska bra vid det här laget...

jag hade säkert kunnat hitta på samma sak, om jag vart singel! Men om jag gjort det idag så hade nog gubben spärrat in mig!!

Vad säger dina nya kollegor, lastpallar och bildäck...? Men kanske är de också i transportbranschen?

hi hi - Toppenläckert!
Stor kram Monica

tre nyanser av vitt sa...

grrr mitt inlägg försvann, försöker igen! Du är helt galet nytänkande!! Vem skulle komma på en sån ide om inte du Hannis. Härligt tokigt! Min nästa reaktion är om det inte luktar gummi? Jag klarar inte gummilukt, kan inte gå in i en cykelaffär pga av lukten ;) Kan bero på alla operationer när jag var liten och sövningarna med gummimask :(
Keep on rocking Hannis
Kram Marie

Så Vitt Jag Vet sa...

Det var häftigt.. Vad du har skojiga ideer...
Men måste erkänna att ditt bord är super fint

Mira sa...

Vilken underbar kreativitet!!! Tjoho! Kanske ett par sommardäck när dubben ska på ... ?? :-)
Roligt att kika in hos dig o se vad du har för dig.

Kram/Mira

Tina sa...

Jag säger då det, nu har du gjort det igen! Häftigt..
Alltid roliga upptåg här inne hos dig, I like!

kram på dig från mig

Vintage House sa...

Hej
du har en fantastisk fantasi underbart att se:)
förstår att du fick skrubba endel...
ha en go kväll
kram
sandra

Kia sa...

Du är så kreativ och kommer med knasigt bra idéer!! Snyggt blev det. Fortsätt så.
Kram Kia

Helen sa...

Vilken häftig idé! Vad kul att använda däck till nå´t annat. Det får mig att tänka ett varv till, nu är bildäck inte min stil men otroligt häftigt var det!

annie sa...

Sååå cooolt gillar verkligen kontrasterna;) Vilka ljuvliga idéer du har;) Såg dina vackra stolar med, helt fantastiskt vackra;)

Önskar dig en ljuvlig dag
Annie

my white mess sa...

Hur snyggt som helst Hannis!
Kram Malin

pysseltanten sa...

Blev suuuperhäftigt!..Du har så otrooligt många o annorlunda ideer! Kan ju säga att det inte skulle blitt poppis här hemma om jag minimerat bordet så, med tanke på allt som ska få plats..:// Du vet, barnen som äter typ alla måltider här, filmer, o grejor överallt...Har precis bytt till mina "trådrullar", men vart idag till möbelaffären, o e heeelt såld på ett nytt soffbord...:)) Jag som trodde att jag ALDRIG skulle köpa NYTT, utan omfixat loppisfyndat...:))
OJ vicken lång kommentar de bidde...men jag bara måååste överösa dej med beröm min vän...
Kraamizar git

Anna S sa...

Hej Hannis. Nej, skriker inte av chock utan skriker "wow!" inombords av fascination och nyfikenhet. Ett däckbord är helt underbart nytänkande och även snyggt tycker jag. Påminner om orm- eller ödleskinn.

Ser ut som det passar väldigt bra i stilen med dina saker och färger med.

Tack för kram och kram tillbaks till dej.

♥ Pia... sa...

Men herreguuud så rolig du är:) Skriker gör ja inte...Var får du allt ifrån.. himla roligt att se allt.. kreativ de ä va du ä de:) Skulle förmodligen inte kommit på at ha däck som bord inne.. men kanske ingen dum ide´ ute.. ha de gött.. kram....Pia

Anki sa...

Jag viiill ju vaaa som duuuu...bara du Hjärtat gör en sån grej...hur läckert som helst!
Du kan tro Ace skulle bli lycklig över ett sånt bord, han fullkomligt älskar bildäck...superläckert var det iaf och DU ÄR UNIK!

Kramis!

Eva i Helsingborg sa...

Guuud så häftigt! Jätteläckert! Tänk att brickan passade som en smäck...Vilken fantasi Du har!

Kram från Eva

en smula vitt sa...

Du är för härlig! Vilken underbar idé!
Vi har precis beställt en ny stor soffa och jag vill ha ett litet runt soffbord. Bildäck kanske inte är det första jag tänker på men oj vad kreativt. Passar säkert jättebra i ditt hem som en kul kontrast.

Ha en bra dag!
Kram Petra/

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Är det någon som hittar på något helt nytt och annorlunda så är det du, jag har inte gått i chock. Tvärtom, det blev ju väldigt bra. Du har med lite färg ( och en massa renskrubbande) fått ett garanterat eget bord. Bra jobbat!
Kramar
AnnaMaria

Rosor och Spetsar sa...

Din fantasi har då inga gränser och jag tycker det blev riktigt snyggt, ett litet lagom bord och fint med den vita färgen.
Kul med nytt jobb, lycka till med det.
Ta hand om dig
Kram
Annelie

Kärleken till inredning sa...

Vad häftig ide att använda gamla bildäck som bord! Gillar miljöaspekten i det hela, att ta vara på saker som annars skulle slängts. Min vovsing ligger inte bara i resväskan utan lite varstans men resväskan är absolut en favorit!

Ha en fortsatt fin kväll & en fin torsdag

Kram Linda

Lisa.L sa...

Vilken rolig ide :D vars får du alla dina ideer ifrån ? :D kram

Systrarna Hjertén sa...

Cooooolt!!!!!!!!!!!!!!


Mvh
Frida

Ljuva Drömmar sa...

Hihi, jag kan ju inte säga att jag är speciellt förvånad över att det är inne hos dig man hittar nåt sånt här...=))
Tycker att det blev riktigt häftigt och jag kan tänka mig att du hade ett stort jobb med att få dem rena.

Tack för din kommentar! Känner mig riktigt modig som visar mig... Jag ser fram emot din hörna och jag är bara glad att du gillade din väska.

Kramar Maria!

Maria sa...

Hej!

Fick tips om din fina blogg av Fröken Grön!
Kul med lite annorlunda soffbord :)

Kramar
Maria

Hanna sa...

Ha en fin helg!
Kram
Hanna