Klädd galge

Såna här galgar som egentligen är fina som dom är kan man göra mycket kul med.
Köpte dom för att jag skulle göra hjärtan för en evighet sen men ni vet hur det kan bli.
En del saker hamnar rätt snabbt i "bra att ha högen" och där blir dom kvar.
 Men med tyg i överflöd så provade jag att klä dom istället.
Lät avancerat, jag snarare snurrade in dom i tyg om det ska vara rätt.
 Nu ska det inte hänga smycken på dom men det får vara så så länge
 Lätt och snabbt pyssel!
Och tack för alla fina ord om stolen! Inspirationen fick jag från den lokala tidningen som skrev
om en designduo som gör möbler som fick mig att jubla. Inte för att min stol går att jämföra
med det men för att dom gör helt galna och riktigt snygga grejer! Klicka här om ni vill läsa.

Jag använde vanlig vattenbaserad matt lackfärg eftersom att jag bara testade för skojs skull.
Sen gick jag loss med slippapper och en liten stålborste för att få fram lite av det guldiga och slitna.

En fin dag till er /Kram Hannis


22 kommentarer:

Tina sa...

Godmorgon!
Galgidéen är toppen, jag har bara prövat på galgar från kemtvätten och de har inte samma fina form som dina. Var har du köpt dem?
Ska kolla länken för den där möbeln var så snygg och duon verkar innovativ!

kram

Kärleken till inredning sa...

Fiffigt med galjarna, det blev riktigt fint! Måste också kolla länken...

Ha en fin dag

Kram Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du har blogglandias bästa idéer, så enkelt, och så snyggt! Sen gillar jag den dova rosa färgen jättemycket också.
Kramar
AnnaMaria

Rosor och Spetsar sa...

Snyggt Hannis, och vilken go färg du valt.
Harvarit inne på Jimmimartins hemsida och kikat många gånger, så mycket läckert och häftigt, extra kul att det är svenska killar tycker jag.
Sköt om dig
Kram
Annelie

Vintage House sa...

Hej
Galgerna blev toppen enkelt och snyggt..
Vackert med alla dina smycken..
Här står regnet som spö i backen så det får bli en mysa dag efter jobbet...
kram
sandra

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej!
så fina galgarna blev! Och stolen, så spännande och snyggt! Såg ett reportage en gång där man målat som du - snyggt men hur funkar det att använda en sådan möbel, släpper färgen? Du får utvärdera och berätta!

Här hemma så är det köket som rullar på så sakteliga... men det har börjar rycka i pysseltarmen... så bara jag får röjt upp i renoveringsröran så ska det nog bli nåt!? Finns lite idéer på laget .. hi hi..

Ha det gott! Kram Monica

Nyanser av vitt sa...

Jättefina galgar. Jag köpte ett HJÄRTA :O) med tyg virat om på en julmakrnad. Kanske något för dig?
Kram Agneta

Anna S sa...

Kul att göra nytt och göra om.
Att klä saker med tyg inger ett proffsigt intryck tycker jag.

Ha det fint i veckan!

Kia sa...

Lätt sätt att förnya sig lite. Bra idé och fint blev det.

Kram Kia

Loella sa...

Hej snäckan!

Först..1000 1000 tack för stöd och stöttning, dina ord värmer mig och jag är glad att jag har en sån go kontakt här på blogger i dig...<3...

Sen, Du dina stolar!! Så fina, så snygga, så behjärliga! Du kan som ingen annan tror jag...Har sett en gammal skinnfåtölj i chesterfieldmodell målad och shabbad i vitt, var också ursnyggt...ideen snor jag rakt av tror jag minsann ;) sen galgarna....Suck! Har dessa vita hemma också i mängder, och på en klädställning för ett unisont utseende, har tänkt på att snöra dem men inte kommit dit än och nu när jag ser hur fint du fått till det vill jag ju göra lika..får bli till helgen tror jag minsann..

Puss på dig gumman!
Loellan

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Fin fina galgar! Jag har några från kemtvätten som jag också tänkt vira något runt i ungefär ett års tid. Lite avis på dig som hinner med så mycket. Inspirationen flödar hos dig!

kram igen♥

Mamma C sa...

Så snyggt det blev att klä in dom i tyg. Har nog några sådana inslängda i garderoben. Kanske ska testa detta istället för att kasta dom.
Kram mamma C

Vita Falkens Lantliv sa...

Så bra galgar att pyssla med:) Var har du köpt dom? Fåtöljen blev skit cool ju:)))

Kram Susanne

Hagbacken sa...

Stolen blev verkligen jättefin!(var in DÅ men kommenterade aldrig till DET inlägget) Och vad söta galgarna blev :) så lite kan göra så mycket!

Du orchideé-tips vet jag inte om jag har något speciellt? Jag ger dem vatten så sällan som möjligt, absolut ej i soljus utan mörkare fönster...och sen att jag ser till att aldrig låta dem stå I överflödigt vatten...annat kan jag nog inte säga...har väl tur bara kanske? ;)

Kram på dig Hannis!

Karin sa...

Hej,

stolen blev ju galet läcker.Jag har samma tyg på min fåtölj, som även har armstöd med tyg på, men jag vågade bara måla det som var i trä. Modigt av dig att verkligen måla hela stolen, supersnyggt!
Och du ... bara en vecka kvar nu! :) Ses!

Anki sa...

Hjärtat, du är inte så illa pinkad du heller, hihi...skitsnyggt! Men måste bara säga igen att stolen är jag sååå impad av, verkligen äkta Hannis-stuk på den!
Här är det minst sagt smått rörigt, allt på en gång om man säger så!

Hjärtekramen!

Anci sa...

Ännu en bra idé !!

Kram
Anci

Tidsmästarinnan sa...

hohoj och gokväll bästa Hannis!
nu sitter jag och smilar här... jag har fem stycken i en bra-att-ha hög i klädgarderoben!!
Jättefint med den rosa...
Kram på dig vännen!
Susanne

Levindas Värld sa...

Snyggt!! Egentligen behöver ju inget man har hemma vara "fult" bara man har ideérna på hur man kan förändra det så det blir fint i ens ögon för tillfället :-)

Dina galgar blev ju toklyxiga!!

Aaa det är riktigt härligt att slänga ner sig i soffan och bara säga -"Aaaahhh!" följt av en skön avslappningspust..hihi!

Ja visst är min dörr underbar, jag dreglar över den varje gång jag går in i köket jag med..haha! Den skapar verkligen nånting speciellt med hemmet.

Ha det nu så fint! Ser fram emot nästa pysselidé du kommer på :-)

Industri house sa...

Supersnygga galgar hannis! Får jag fråga var du köpt dom? Ha nu en riktigt mysig helg, kram jessica:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej svejs
Jag bjuder inte på täcket på Tradera, bara så du vet om du gör det. Nu får jag kura under dom jag har.
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Vill titta in och säga ha det gott, sköt om dig, nu bär det av till Grand Canaria på semester för mig och min man.
Hörs snart igen!
Kram Raina