Fjärilsryck...

  Jag vet inte hur det är för er men för att jag ska komma i pyssel-anda så måste jag ibland pyssla utan 
  en tanke på vad det ska bli av det hela. Så var det när jag satte mig ner med det här.
Och började klippa till fjärilar i några av alla dom papper som finns i "bra att ha" högen.

Torkade blad från rosor fick vara med

Och kaffe, för att göra fläckar av just kaffe som i mina ögon är vackert
Ibland vill säga, om det inte hamnar på det vita linnetyget på soffan...
Vad det ska bli av det här har jag som sagt inte en aning om.
Men mysigt är det när regnet faller utanför att sitta och småpyssla med tända ljus.

För er som är intresserade finns det en bloppis att kika in på. 
Högst tillfällig medans jag fortsätter att rensa.

Kram till er!
Ps. Anna.S, kram till dig!

21 kommentarer:

Millas hem sa...

Jättefint med kaffefärgen!=)

Kram Camilla

Ljuva Drömmar sa...

Visst är det så att för att komma igång så måste man börja med nåt vad som helst. Jag kommer ihåg att vi fick det tipset när jag gick i skolan och skulle skriva berättelser. Om man bara skriver vad som kommer upp så kommer snart det man är ute efter. Lite luddigt men du som är smart fattar säkert vad jag menar ;)
Dina söta fjärilar kommer säkert till användning. Annars kan du ju sätta fotona på väggen så får du tavlor...

Hoppas du får en skön vecka, kramar Maria!

Ellinor sa...

Dina foton gör att allt ser så ljuvligt ut. Så även denna gång. Ser fram emot att se vad du ska göra med dina fjärilar. Även jag har gått i pappersfjärilstankar. Något till lillkillens rum tänkte jag mig. Vi får väl se...
Jag har precis mailat dig med tanke på en viss mandelkvarn. Hoppas nu på tur!
Kram
Ellinor

Tina sa...

Ibland är det så, en början till något blir något annat innan man själv vet hur det gick till..
Vackert med fjärilar nu, här i höstrusket!

kram o ha en bra start på veckan som kommer/Tina

Kärleken till inredning sa...

Jättefina fjärilar och vackra bilder som vanligt!

Ha en finfin start på veckan

Kram Linda

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Ser väldigt läcker ut....så det kommer garanterat bli något snyggt och fint om jag känner dig rätt. Önskar dig en bra vecka, kram Maria

Mamma C sa...

Så kan det vara ibland när sätter sig för att pyssla en stund.
Ha en ny bra höstvecka.
Kram Mamma C

Vintage House sa...

Hej
Vad härligt att bara sitta ner tända ljus och pyssla..
Blev kanonsnyggt och härliga bilder..
ha en mysig måndag
kram
sandra

Kia sa...

Halloj!
Tyvärr sitter nackspärren kvar och A missar ridningen idag. : ( Men snart så går det väl bort!!

Min ridning är nästa fredag den 21:a och det ska bli spännande. Min kompis L har sagt att hon ska komma dit och filma men då hota jag med att lägga upp henne på youtube. : )

Ha en bra vecka!
Kram Kia

Annica sa...

Hihi här är också plötsligt pysselivern tillbaka..Funderar på papperspyssel med julkänsla.Fina bilder/Annica

Fröken Grön sa...

Låter som att du har fått en härlig stund för dig själv. Att sitta och pyssla kan verkligen vara rena rama meditationen ibland.
Själv har jag börjat så smått med årets julkortsdesign. Kan tyckas tidigt, men vill man göra handgjorda kort så är det bäst att man börjar i tid.

Ha en fin start på den nya veckan!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är jättesöta små fjärilar, sommarfåglar som dom säger i Norge. Det tycker jag är ett så fint ord, och dina har lite sommar som flytt över sig. Superbra med en bloppis, den kondis-korgen var jättefin. Ska bli kul och se på vilken blogg den dyker upp.
Kramar
AnnaMaria

Kia sa...

Eller inte!! : ) Inte med mig i alla fall.

Kram

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Det blir säkert ett ljuvligt litet pyssel! Jag har helt kommit av mig med pyssel, det går i vågor! Ska kolla in din bloppis.
Ha de gott
Kram Marie

Tidsmästarinnan sa...

Tjena bönan,
vad fina bilder!!!
Jag håller med den kloka kommentaren här ovan, printa bara bilderna så har du snyggaste tavlorna :-)
Kram vännen!
Susanne

Anki sa...

Hjärtat, du är allt go du! Supersöta fjärilar och såå fina bilder som vanligt mästarinnan *ler*...Nää nu blir jag nyfiken på fåtöljen, messa en bild då!!! Den är säkert skitsnygg!

Hör av dig!
Kraaam!

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

Såå fin din blogg har blivit! Ny snygg header och layout!!

Visst är det härligt att para pyssla på utan tanke på resultatet!!
Jag är heelt säker på att du tillslut kommer på en riktigt härlig idé för dina pappersfjärilar!!

ha det gott! kramis sanne

Vita små hjärtan sa...

Härligt!
Ja det gäller att ha lite ideér!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Industri house sa...

Fjärilarna ser så vackra ut! fint med kaffet du lade på:)Har jag aldrig tänkt på..ser så gammalt och charmigt ut på en gång:) Ha en fin dag, kram jessica.

Karin sa...

Härligt att titta in här hos dig och njuta av vackra ting och bilder! Visst är det skönt att bara pyssla utan att tänka vidare på vad det ska bli till!

Anki sa...

Japp, nu är det bara tallrikshyllan som fattas...ska påbörja operation övertalning på Andreas!
Inga bäbbar än eller? Verkar liite mysko!

Ja vi hörs på fredag!

Kramis!