Lite färg

Jag fick en bukett blommor av en arbetskamrat.
En av mina favoriter, Gerbera fanns där.
I rosa! Som jag börjat gilla igen.
Hos andra alltså...för jag är riktigt torr
när det gäller färg för tillfället!
Min vana trogen så måste jag leka lite med
färger och nyanser i ett försök att faktiskt
försöka ta in lite av det i mitt hem.


Nu ska jag efter två dagar med nya arbetskamraterna
slänga mig på soffan och klia katten på magen.
Har jag berättat det? Att jag blivit med hittekatt.
Som dessutom visade sig vara med ungar...
Svart långhårig katt och snart ett gäng ungar
i det här vita hemmet, behöver jag säga mer om det?
Ännu ett behagligt problem i min värld=))

Kram Hannis








30 kommentarer:

Therese sa...

Men åh, har du blivit med katt! Gud vad mysigt:) Och fina bilder, om det är någonstans som du ska ha färg så är det väl på blommor!

Hoppas du trivs bra på ditt nya jobb, stor kram

Kia sa...

Oj vilket liv det kommer bli hemma hos dig!! : ) För en 13 år sen (shit vad tiden går)blev vi med 3 hittekattungar varav 2 fick bo hos oss. De rejsa järnet på nätterna i soffan. Jaga varandra och tog våran hörnsoffa som en bobbana. De fick sova på toa sen på natten. Jätte mysiga var dom Chino och Natascha hette dom.

Går det bra på jobbet då? Bra arbetskamrater hoppas jag.

Snygg logga du har förresten.

Kram Kia

Ett Vitare Hem sa...

Åh har du bytt jobb, så spännande och hm kan tänka mig hur livet är med ett gäng kattungar hemma ;o)
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Lantliv i Norregård sa...

Vackert!
Jag vill se kissen:))

Kram Malin

Ellinor sa...

Grattis till kattägarskapet! Och små ljuvliga ungar!! Du kommer inte bry dig om alla hår utan bara njuta av de små liven. Eller nja... Men det är värt det!! Och fatta vad många fina bilder du kommer kunna ta! Som jag ser fram emot.
Ljuvliga bilder i rosa!
Kram
Ellinor

Ellinor sa...

Och du, jag hoppas att nya jobbet känns fint!!
Kram igen!

Vita Falkens Lantliv sa...

Oj då, då blir det snart fart i Hannis hem;) Gulligt med små kattungar.
Vackra bilder du visar!

Kram Susanne

Tina sa...

Oj, då har du snart fullt upp, både med det ena o det andra...gulligt!

kram

Ljuva Drömmar sa...

Vad roligt med katt men oj vad du kommer ha fullt upp med småkatterna. Hoppas allt går bra och håret är bara att dammsuga upp.

Korten är ju ljuvliga som vanligt och jag älskar rosa så de är helt i min stil.

Slutligen får jag väl säga grattis för du hade turen på din sida i min utlottning! Maila mig din adress så kommer det snart ett paket.

Ha de gott, kramar Maria!

(maria-ljungqvist@bredband.net)

Vintage House sa...

Hej
Så vackra bilder...
Oj oj då kommer du får fullt upp:)
kram i regnet för här står det i backen..
sandra

tinajo sa...

Men åh - katt och kattungar, så himla fint (även om det säkert kommer ta en del tid i anspråk)! :-)

rustik charm sa...

Å så mysigt med katt, och kattungar:)Du måste bara visa bilder sen.

Ha en härlig dag.
Kram Kristina

KÄRLEKEN TILL INREDNING sa...

Underbara bilder! Härligt med rosa blommor tycker jag... Vad kul att du blivit med katt(er). Önskar dig all lycka på det nya jobbet! Kram Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Katten visste jag om, väntar på att hon ska fastna på bild. Och rosa tycker jag är fint, en färg som jag kan ha lite av utan och få bryt. Annars är jag väldigt känslig för vissa färger också.
Kramar
AnnaMaria

Fröken Grön sa...

Vackra bilder, som alltid! Gerbera är verkligen toppen, funkar solo och funkar i bukett. Gillar färgerna!

Nya arbetskamrater låter spännande. Jag började ju själv på ett nytt jobb i januari och måste säga att det var bra för mig att starta något nytt. Hoppas du trivs!

Jag har en konstig relation till katter. Tycker de är smäckra och fina att titta på och tycker det är coolt att de är så självständiga, men jag har aldrig varit sugen på att skaffa en själv. Däremot vore det kul att få se bilder på dina framöver!

Höstkram!
/Anna-Karin

Anna S sa...

Å, vad härligt med katter! Jag har själv en liten svart katt som är hur go ´som helst. Hon vill vara inne hela tiden.
Lycka till med de nya familjemedlemmarna :) Tror att dom kommer få det väldigt bra hos dej.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Men ååååå så mysig att du blivit med katt och svarta katter + vit inredning = överdrag (jag vet:-))

Så skönt det låter med en kväll i soffan, känns som jag skulle behöva det, för fy vad segt det var i morse. Ute var det alldeles mörkt, det känns som jag börjat gå upp mitt i natten...redan...

Ha en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

Lilla Majken sa...

Hittade precis din blogg. Så fin med väldigt vackra bilder.

Kram Therese

Mycket annat & lite betong sa...

Som det brukar, jättevackra bilder! Jag är också lite inne på rosa nu.
Jag säger bara lycka till med de svarta katthåren på allt vitt. Vår katt är ju också svart men vad gör man inte för dem! Det går ju att lägga lite skydd på möblerna.

Ha en bra dag!
Agneta

Anette sa...

Grattis til din hittekatt! Vi fick tvåkattungar i våras och det är mysigt=)
Kram!

Industri house sa...

Jag är precis likadan med färger hannis! Fint hos andra, men tyvärr inte här:) Jag vet inte hur många gånger man försökt att åtminstone tillföra någon liten sak med färg, men icke! det går bara inte...barnen har faktiskt blivit likadana:)Till och med huset är helvitt! med svart dörr då förtåss:) Trevlig helg kramisar jessica.

Therese sa...

Bilderna var om möjligt ännu finare när jag kikade in idag:)

Du kan göra en egen tidningsvägg, bara att skriva ut i färgskrivaren!:)

Önskar dig en underbar helg, stor kram

Karin sa...

Så mycket vackert att inspireras av här hos dig! Tittar gärna in igen.

Nyanser av vitt sa...

Så fint och fräscht med det rosa
Ha en underbar helg. Titta gärna in till mig och delta i min utlottning.
Kram Agneta

Fröken Eila sa...

Åh vad härligt med söta små kattungar! Skulle så gärna vilja ha katt jag också. När jag köper hus så ska jag ha två katter och jag längtar tills den dagen!

Trevlig helg!
kram

Fröken Fräken sa...

Det kan vara lite knepigt när man får nya hyresgäster! Hoppas att ni båda funnit er väl tillrätta med varandra nu. Själv är jag mer en hundmänniska, men det kan ju bero på att jag är allergisk mot katter..
Ha en härlig helg!

Hanna sa...

Åh så mysigt med katt. Jag har också katt, det är så mysigt.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Montebello Möbler sa...

Vilka underbart vackra bilder du tagit! Kram på dig, Malin :)

en smula vitt sa...

Hej! Nu har jag flyttat och kommit igång med bloggandet igen. Vi har äntligen "fått" eget hus och det känns jättekul att få leva ut sin kreativa sida på nytt. Titta gärna in hos mig.
Mysigt med katt! Finns nog inget så rogivande som att sitta med en sovande katt i knät eller intill sig.
Ha det gott!
Kram Petra/

Monkan sa...

Superfina bilder i pysselhörnan, och i bloggheadern. Fräsch ny design, väldigt ren och snyggt med centrerat. Och så ger det utrymme till det stora formatet på bilderna :) Och snyggt med footern, ser ut som ett visitkort längst ner. Men datum... jag vet inte ;) Jooo, så klart, du vet :) och nu fyller de funktion som avdelare mellan inläggen.

Nya designen är så snygg, så snygg. I like :) Den har bara ett fel, nu känner jag hur plottrig min egen blogg är :) jag måste ta och bredda den, som jag gjort med fotobloggen, öka mellanrum mellan huvuddel och högermeny - eller leta upp en mall kanske, varför göra jobbet när nån annan redan gjort det färdigt att hämta? Jo för att det är roligt :)

Och ja, roligt behöver jag, för URK har det varit en månad nu, sen beskedet kom, på jobbet, nerläggning av avdelningen och jobbet flyttas till övriga länder :( Så från och med vilken dag som helst så är jag ”between jobs”. URK. Fast kan jag bara hitta ett nytt och intressant jobb, och det, så kan det bli riktigt roligt.