Gjort ett halsband

Mitt i all kaos jag skapat i pysselhörnan
så gjorde jag mig ett halsband.
Vanliga träpärlor och lite detaljer till det
+ ett kors förstås.



Enkelt, snabbt och ganska mycket jag!

Hörrni, har ni dom där dagarna ibland där
ni bara känner URK?
Med stora bokstäver för så känner jag nu,
på flera plan.
Funderar på att byta bloggmall, för jag är less på den här,
tömma hela hemmet, för att jag sitter fast.
riva ut hela garderoben för att ta fram
dom där kläderna längst in som aldrig används.
Det här är ju lyxproblem!
Men ändå, tror det har med hösten och förändringar att
göra kanske. Då vill jag boa och göra om
inför mysets tid som jag kallar det.
Så jag suckar lite just nu!
Och känner mig gnällig...

Inte någon vidare optimism idag men det släpper
snart, det brukar göra det.
Och det finns ju värre saker i livet dessutom.

Har inte haft tiden att besöka er men idag hoppas
jag uppdatera mig på vad ni pysslat med.
Kram till er och Anna. S förstås=))

25 kommentarer:

Tina sa...

Jag har just gått igenom 'urk' perioden för denna gången. Gjorde en ny header och om en del här hemma.
Så nu är det väl lugnt för ett tag...
Ditt halsband är så fint, riktigt Hannisstyle!

kram på dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jodå, urk-dagar har jag också. Men rör inte bloggen! Den är ju superfin ju, jag gillar ditt upplägg. Rent och vackert, inga krusiduller du vet...fniss. Precis som ditt halsband, i like.
Kramar
AnnaMaria
Ps, mörk choklad är bra meducin mot urk

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag är inne i den värsta "urk-perioden" på länge...det känns som det behövs ganska stora förändringar för att det ska bli okej. Mycket beror på att ljuset försvinner, jag vissnar i takt med blommorna och tappar energi för varje löv som faller...det är en jobbig tid som kommer...

Vilket fint Hannis-halsband!! Och du, förändra inte bloggen den är så rofylld...

Kram,
Regina

jakt,skor,barn,inredning sa...

Här har det varit URK dagar sen i måndags ;) Nåt elakt virus har tagit grepp om min kropp och givit mig både feber och svullen hals. Jodå när hösten kommer vill man bara göra om . Här har det "råkat" flytta in några ljuslyktor. Nilla

Vintage House sa...

Hej
Ett mycket vackert halsband..
Jag har oxå haft en sådan period mest pga av sjukdomar och nu verkar det inte bättre än att jag ska bli förkyld igen tappar orken på något sätt...
Då får göra sådant som du verkligen gillar så finner nog inspiration sin väg tillbaka
kram
sandra

Vita små hjärtan sa...

Jajamensan, såna dagar har man ibland!!!!
Snyggt du knåpat ihop!!!!
Ha en fin torsdag.
Kram Agnetha

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vi har nog alla URK-perioder, emellanåt... drabbade mig i augusti då det kändes som om sommaren redan var slut... men nu så har jag ryckt upp mig!! Och njuter av min pågående och mycket efterlängtade (sedan många år) lilla förändring i köket. och i morgon fredag så har jag en ledig dag, en tjej-dag med bästa kompisen. Skall börja på Kuriosamässan i Kista och avsluta med en italiensk middag på stan.

Ditt halsband är superljuvlig, helt i min stil. Var har du köpt de ljuvliga pärlorna?

Njut av vädret!
En pigga-på-dig-kram från Monica

Lily sa...

Enkelt och vackert!

Gillar din blogg precis som den är, fridfull och vacker!

Kram Lily

Fröken Grön sa...

Väldigt vackert halsband, Hannis.
Om det är någon tröst kan jag meddela att jag också är på väg in i en "uuurk-period" just nu, känns mest som om dagarna består av att jobba och sova, jobba och sova...
Fast jag får iallafall lite förnyade krafter av att solen skiner idag! Hoppas den gör det på dig också!
/Anna-Karin

Hanna sa...

Hej!
Så fint halsband. Ja ibland känns det bara URK. Jag har egentligen själv varit ganska glad den senaste tiden., men vi har fått så underbart väder här och det gör ju att man blir på så glatt humör.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Anna S sa...

Hej Hannis! Det är jobbigt när saker eller livet känns urk.

Känner liknande som du beskriver nu, extra mycket. Som att jag sitter fast och inte kommer framåt. Tror att det är en bra början till förändring, att man vågar ta bort och göra nytt, göra om. Tänka nytt om sej själv och livet. Se möjligheter istället för bara hinder överallt.

Jag tycker det kan vara svårt många gånger att krydda livet till något man trivs bra med. Det är nog svårare för vissa än andra beroende på vad man har med sej och annat.

Fint halsband du gjort. !
Kram tillbaks till dej. :)

Kia sa...

En rejäl utrensning och få kasta lite saker låter det som du behöver och det är skönt att få göra ibland.
Halsbandet blev jättefint!

Kram Kia

Hanna sa...

Varsågod!Såg på en gång att det var nåt som bara skrek HANNIS! Hihi. Hoppas du får användning av dem. Kramis

Cathrin sa...

Jag hoppas innerligt att alla har "URK-dagar". Så att det finns någon rättvisa någon stans... :)
Känner så väl igen det där med viljan att göra om inför mystiden som kommer. Min tid finns dock inte - så jag fuskar. Och är frustrerad. Funderar på om man inte borde få ha höstlov även från jobbet. När skall man annars hinna allt?
Kram!

Cathrin sa...

Jag hoppas innerligt att alla har "URK-dagar". Så att det finns någon rättvisa någon stans... :)
Känner så väl igen det där med viljan att göra om inför mystiden som kommer. Min tid finns dock inte - så jag fuskar. Och är frustrerad. Funderar på om man inte borde få ha höstlov även från jobbet. När skall man annars hinna allt?
Kram!

Industri house sa...

Halsbandet är superfint, helt i min stil också:))jag håller med om att man kan känna sig trött på sina egna saker,man blir nog lite hemmablind som det heter,och man tycker alltid att det är mycket finare hos alla andra:) Och det där med stilar,det blir jag nog aldrig klok på! det är så svårt när man kan gilla flera olika inredningsstilar..ja ja man blir nog aldrig helt nöjd:) ha det gott i helgen hannis, kramkram jessica.

annashusidingtuna sa...

Hej!
Känner också igen det där med urkdagar...
Skulle jobba kväll för ett tag sedan och det kändes bara urk och så brukar inte jag känna inför att jobba men sen under kvällen så fick jag nästan migränliknande huvudvärk och det var väl den som var på gång...
Ha en bra fredag!
Kram Anna

Kia sa...

Hannis, jag tyckte också den blev skitsnygg men jag tona ner det lite! : )

Ha en toppen helg.
Kram Kia

rustik charm sa...

Ja urk dagar har vi nog alla ibland. Jättefint halsband du har gjort:)Gillar upplägget på din blogg så jag tycker inte du behöver ändra.
Ha en fin dag.
Kram Kristina

pysseltanten sa...

Men visst har man såna där URK-dagar...Har funtat fram o tillbax på min blogg oxå...lägga ner?...byta blogg?..byta utseende..Tjaa..du ser..man funtar hit o dit..men man e väl FAST...gillar ju bloglandia..:))
Men din blogg e sååå fin...jag önskar så att jag kunde lära mej lägga in bilder sådär snyggt i headern...Mina blir alltid GIGANTISKA...haha...
o jag har ingen ANING om hur jag får dit flera bilder...
Ha nu det riktigt gott, du gooa...
Du vet väl om att du är VÄRDEFULL?!!
Kraaam Git

Fröken Fräken sa...

Oja, det är väldigt mycket urk här! Kanske för att jag är så trtt, och då känns det mesta bara fel, man stör sig på allt! Jag hoppas att jag i helgen istället blir inspirerad till att göra något istället för att vara less!
Jätefint halsband, jag har liksom inte lärt mig att smyckespyssla..

Tyget till mina sammetskuddar kommer från Ikea (det som var mer grått) och från Ohlssons tyger (det bruna, det hittade jag bland deras stuvar).

Mamma C sa...

Har inte haft tid att besöka eller att göra egna inlägg själv i veckan. Kan det bero på hösten det med månne. Jag känner mig helt enkelt lite down. Orkar inget men vill massor, men händer inget. Skit samma livet går ju upp och ner ibland. Halsbandet var snyggt och det var du.
Kramis Mamma C

Anci sa...

och det är så fint ! Enkelt och vackert.
Jo, jag känner igen sådana perioder och ibland är det inte mycket att göra än att gå igenom dem. Men jag hoppas att du mår bättre nu och känner hopp och optimism.

Många kramar
Anci

Therese sa...

Fantastiskt fint halsband, står verkligen ditt namn på det:)

Urk-perioder får man ha... jag har väl en liten halv-urk-period kan man säga;) Ta och gör nåt som du aldrig gjort innan, eller nåt du längtat efter att göra, gå en kurs, tillåt dig att stänga av allt, lyssna på favvo-musiken... bara du kan bestämma vad som är rätt för dig:)

Stor kram Therese

Fröken Eila sa...

Ja urk-dagar har man ju ibland, men skönt att veta att det går över.
Jättefint halsband!
Kram