Fixat eget kakfat

Att man inspireras av andra bloggare och tidningar
är en underdrift. Ganska ofta så leder det till
att man provar något nytt själv.
Den här gången blev det ett kakfat!
Inspiration fick jag bland annat från Loellan och Pia
Inte för att jag bakar speciellt mycket kakor
men just den här är tänkt till smycken.

Före...
(Tog vad jag hade hemma och limmade ihop)
Efter...
Sprayat med zinkfärg
Jag gillar det här,
kan lätt bli en ny besatthet!


Och just nu målar jag i nya färger.
Pysselhörnan ska göras om och jag kände
för lite färg.
Och eftersom att jag kan ändra mig snabbt
börjar jag på en plats där jag lika snabbt kan
måla om igen. Ni fattar va? =))

Mer om hittekatten kommer, hon heter förresten Gurkan.
Har provat alla gullig namn jag kunde komma på
men gurkan lyssnade hon på så då får det bli så.
Och självklart kommer ni att få se bilder på kattungarna
när dom kommer!
Nu, fortsätta måla ett tag till.

Hoppas att ni njutit av solen/Kram Hannis

29 kommentarer:

Anci sa...

Det blev bra ! Roligt att prova på nya saker.

Vad kul med Gurkan ! Hoppas att du visar en bild på henne (o kattungarna) snart !

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har sett några av Pias fat live, det är en toppenidé det här. Ditt blev jättefint, passar till mycket. Vackra blå nyanser du valt till pysselhörnan också.
Kramar
AnnaMaria

Nyanser av vitt sa...

Så snyggt Hannis och vad kul att testa nya saker.
Kram Agneta

Tina sa...

Jäklars så snyggt!
Zinkfärg? Hur kan jag ha missat den, vad använder du och var köper du den?
Kakorna står jag för idag btw..he he..det är bara och ta för dig!

Bästa kramen!

Kia sa...

Vilken kreaktion du gjort!! Kul.
Väntar med spänning på kattungarna som ska röja hemma hos dig. : )

KRam Kia

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Men va fiffigt och snyggt det blev :) Kanon. Spännande med små kattungar snart ♥ Ha de gott kram Maria

KÄRLEKEN TILL INREDNING sa...

Visst är det härligt med pyssel! Har själv funderat på att göra ett kakfat och blir ännu mer sugen nu när jag ser ditt. Gurkan, vilket sött namn...

Ha en trevlig kväll!

Kram Linda

Karin sa...

Hej på dej,
har parkerat i soffan efter en heldag med dragning av för rör, antennsladdar och uppsättning av tak. Har bara sett solen genom fönsterrutan. Vad toksnyggt ditt kak/smyckefat blev! Blir jättesugen att prova själv. Perfekt att förvara pysselsaker på :)
Såg att du ville åka till Colombia. Jag har varit där, i hamnstaden Cartagena. Det var jättefint, men det kan ja berätta om nästa gång vi ses. En lunch snart kanske?
Ha en skön söndagkväll!
Kram Karin

Vita små hjärtan sa...

Hej Gumman!
Men så jättefint! Har sett några som har gjort såna, det är ju en jättekul idé.
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Äh, släng dig i väggen! Jag skulle precis ge mig på kakfatstillverkning. Såg ett underbart sådant förra helgen och då tänkte jag förstås: ett sådant kan jag göra själv. Känns lite märkligt för du och jag går alltid och spånar på samma idéer och du hinner alltid först. Undrar just hur det kan komma sig.Det fattas lite tid hos tidsoptimisten. Jag hade i och för sig inte kommit på tanken att spraya fatet, blev supersnyggt!!!

Vad mysigt att du blivit med katt! Gurkan var ett gulligt namn på en gullig katt!

Söndagskramar till dig!

Anna-Lena♥

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så fint du har pysslat och visst blir man inspirerad av andra bloggare och just zinksprayen är ett av de bästa bloggtips jag fått genom åren för den använder jag till mycket.
Kram Anna

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Du Hannis, får jag fråga vad du använde för lim? Smältpistol? Om jag nu skulle få tummen ur någon dag!

Kram♥

Loella sa...

Hej fina!

Vad roligt att du hittat lite inspiration hos mig, du inspirerar ju mig och jag blir alltid lite extra varm och go i hjärtat när jag varit inne hos dig...:) Ditt fat blev så fint, och vad fiffigt med zinkfärgen! Måste jag prova, hmmm undrar om de har den färgen här i min lilla stad...GRATTIS också till alla kissarna, och Gurkan är ju bara för gulligt! Ser fram mot bilderna...


Kramis goa du!
Loella

Mamma C sa...

Så snyggt, vilket kul pyssel. Så du har blivit med katt(er) ;-)
Vad spännande när missarna kommer.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Hej!
Så fint kakfatet blev när du hade sprejat det.
Ha en fortsatt fin kväll.
Kram
Hanna

Systrarna Karlsson sa...

Åh visst kan det bli ett beroende det där med att limma kakfat. Det var på det sättet Systrarna Karlsson startades för över ett år sedan genom att vi limmade och limmade saker efter saker så att vi tillslut hade så mycket så att sälja några var enda alternativet och på den vägen är det;)

Jättevackert är kakfatet iaf och det går likaväl att använda som fruktfat;)

Önskar dig och tissen en skön kväll/annie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hi hi hi min blick fastnade vid mitten-fatet, det tillhör "min" servis...den jag samlar på=) Så snyggt det blev ditt våningsfat, kul idé att spraya allt i samma färg.

Det har varit en underbar helg, jag känner mig fylld av syrerik luft och så där härligt trött som man blir när man varit ute hela dagarna.

Det ska bli spännande att se vad du målat för något, vackra färger har du valt.

Ha en fin ny vecka!
Kram,
Regina

Vendela sa...

Hejsan,
vilken fin färg. Det skulle vara trevligt att se resultatet! Det skulle vara väldigt roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

tinajo sa...

Gurkan låter helt perfekt! :-)

Vilket fint kakfat, det gillar jag! :-)

rustik charm sa...

Hej!

Vad fint ditt kakfat/smycksfat blev:)

Sött namn, gurkan:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

pysseltanten sa...

Kakfatet blev ju suuperfint! O den där zinksprayen får jag nog ta o inhandla...äälskar zink!
Så du har blitt med en liten Gurkan...:)) Myys..
Kraam Git

Rosor och Spetsar sa...

Men vad mycket jag missat hos dig när jag inte hunnit vara ute på några cyberpromenader på ett tag.
Dina foton med gerbera är ljuvliga.
Och en hittekatt - så mysigt och sen ungar på det, vilken lycka.
Här flyttar ett gäng med kaninungar ifrån oss på fredag, både ledsamt och skönt.
Gillar ditt kakfat, tänk vad saker kan ändra skepnad och form med lite färg.
Kram
Annelie

Therese sa...

Gurkan! Gud så gulligt!:) Härligt med en katt hemma, vi har en till låns nu fast han måste få vara hemma hos sig själv... så vi får nöja oss med att hälsa på honom varje dag medan hans mattar är borta. Han blir lika glad varje gång vi kommer, men det kanske beror på att vi ger honom mat då...!;)

Tack vad gullig du är! Och du grejar och målar och gör alltid så fint. Du kommer få mycket nytta av dina fina kakfat, och när du har gjort för många kan du börja sälja dem:)

Må så gott kära du, stor kram

Fröken Eila sa...

Sött namn på katten! Jättefint kakfat du gjort, måste nog testa att göra ett jag med :)

Ellinor sa...

Fint kakfat! Och bra namn på katten! Och dessutom ser det ut som att du valt underbara färger för din pysselhörna.
Hoppas solen skiner på dig!
Kram
Ellinor

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
Så otroligt kreativ du är, du bara sprutar ut läckra saker i alla möjliga material h ä r l i g t och så har du blivit kattmor. Mysigt!!
Jag har haft fullt upp med allt möjligt men kreativiteten är
L O W vi nämligen total röra här hemma.
På fredag blir det en feelgood-dag med bästisen.
Njut av det sköna vädret, kram Monica

Anna S sa...

Hej Hannis, så snyggt kak- eller smyckes-fatet blev! Jag har länge varit sugen på att bygga själv med porslin och sånt, kanske till en ljusstake.

Det med zinkspray var nytt för mej. Låter som en bra grej.Blev ju så fint när du sprejade din kreation. Enhetligt och fint.

Modigt av dej att ta in lite färg. Jag gillar förutom vitt också gråa och en del ljusblå-aktiga kulörer.
Passar bra med silver och lite mörkare tenn.

Ha det så härligt, enjoy Gurkan. :)
Kram Anna S

Industri house sa...

Tack hannis, för all inspiration du alltid ger:) Kakfatet var superfint!! jag hade ingen aning om att det fanns färg som ser ut som zink-färg, var kan man köpa sådan? Ha det gott! kramkram jessica

Romantiska Hem sa...

Hej! Här kommer en viktig anteckning ;)
För det gäller att vara ute i god tid!!!
Under december månad (ja alla adventshelger) kommer vi att i
HELA LEV VACKERT HUSET hålla JULMARKNAD (vi har nämligen en lika stor källare och övervåning), vi söker därför just nu hantverkare som har hantverk som passar stilen och känslan i vår butik i övrigt. Du som hantverkare kan boka in dig på en eller flera adventshelger, mail en bild på något av ditt hantverk och skriv till oss på vitromantik@gmail.com om du är intresserad, VI LOVAR ATT DET KOMMER BLI SÅÅÅ MYSIGT OCH SÅ TOPPEN!!!!
Och du vet väl att det finns ett vandrarhem bara ett par hundra meter ovanför oss och en stor camping hundra meter nedanför med jätte bra boende i fall du reser långt!
KRAM Ingela 0706410580 o Petra 0730288019
www.levvackert.se