Enkla tavlor

Jag hoppas att ni inte har för höga förväntningar
på tavlorna för då blir det nog kanske
en liten "huvudskakning" nu...
Jag skrev tidigare att jag vill ha in lite
mer mjukhet och tyg inför hösten.
Så jag skrev helt enkelt två av mina favoritcitat
på tavlor och virade in ramen i tyg.


Vet inte vem som sa det som står ovan men
det är på ett sätt så dåligt att det blev bra i mina ögon.
Någon som förstår det tänket???
På den andra står det:
A friend is someone who lets you have total
freedom to be yourself / Jim Morrison

En underbar present damp ner i min brevlåda i veckan.
Från härliga Loellan , jag har tänkt köpa boken men av någon
anledning så har det inte blivit av.
Och då fick jag den av henne. Hur gulligt är inte det?
Loellan är den som fått mig att börja snegla på rosa igen=))
Och hittills så är den så fantastisk bra som jag trodde!

Hoppas att ni har en riktigt härlig solig helg/
Kram Hannis

Ps. Anna.S, dina kommentarer gör mig alltid lika glad!




26 kommentarer:

KÄRLEKEN TILL INREDNING sa...

Vackra tavlor tycker jag! Kram Linda

Vitt hus med svarta knutar sa...

Tavlorna är underbara, ramarna och citaten likaså! Det ena citatet tål att funderas på, spontant tänker jag att tårarna kanske kommer med livserfarenheter och då blir de ju värdefulla...ja vad vet jag?

Din nya header är så fin, det är även bilderna i förra inlägget.

Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Ps. Morgan Alling's bok ligger i min att-läsa-trave.

Fröken Grön sa...

Tavlorna är klockrena där på väggen!
Fina citat du har valt.
Och så fin din nya header är!
Hoppas du har en fin helg, Hannis!
Må så gott!
/Anna-Karin

Huset utanför stan sa...

Fina ord du valt! Gillar verkligen ramarna av tyg som gav en mjuk o lite romantisk känsla! Gilla gilla! Sköt om dig! Kram

Annica sa...

Gillar enkelheten i tavlorna=)Annica

Systrarna Karlsson sa...

Jättevackra tavlor... Stilfulla...

Åh ett sådant boktips kanske skulle ge mig på och läsa den, endag;)

Önskar dig en härlig kväll/annie

Ellinor sa...

Inte ett dugg besviken! Otroligt innovativt och så fint det blev. Så enkelt och ändå så snyggt. Och jag har aldrig ens tänkt tanken att göra liknande ramar. Super idé!
Här har vädret varit underbart idag och jag hoppas hos dig likaså!
Kram
Ellinor

Lantliv i Norregård sa...

Vackra tavlor:))

Kram Malin

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

finfint som vanligt! du kan du!

kram♥

♥ Pia... sa...

Himla tjusigt du :) Enkelt är vackert.. Men de där fotomontagen du gör.. wow.. DET är något jag skulle vilja lära mej.. och kan du inte göra en tavla av den sista bilden ..och lotta ut!!:)..eller såå säljer du den te mej!!:)
Ha en skön och goo fortsättning på helgen.
kram/Pia

Anci sa...

Jättefina !!!!

Kram
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är imponerad, du kommer alltid på så bra nya saker, som och vira in ramen med tyg, wow! Supersnyggt, och utan krusiduller. Jättefina texter också. Och det var gulligt och skicka den boken, ska jag också läsa.
Kramar
AnnaMaria
Ps, underbart fin header

Hem och Lycka sa...

Duu, åå vad fina tavlor!! Tror citatet kanske betyder nåt med att gå rak i ryggen och inte skämmas för sina känslor. Äsch, jag vet inte men tyckte om det hursomhelst, det lät vackert. Kram Mia

Loella sa...

Sötnos!
Var rar du är som visar min gåva här i bloggis....:) Kul att du gillar boken, jag föll som en fura...

Tavlorna är underbara, var får du all din inspiration från kvinna? Du kan du allt!

Många goa kramar Loellan

Nyanser av vitt sa...

Fina Hannis och vackra citat.
Kram Agneta

millandante sa...

Bara så fina!! Gillar verkligen din idé med tyg runtom, det kommer vi få se mer av!

Så gulligt av henne att skicka boken:) Har inte heller läst den, men ska!

KRAM

Emelie sa...

Jättefina!!!
Emelie

Tina sa...

Tavlorna är underbara, Hannis!
Så snällt av Loellan att skicka dig boken, Morgan är en stark kille med mycket att berätta...

kram på dig!

Vita små hjärtan sa...

Så himla fina tavlor du har gjort Vännen! Verkligen dekorativa!
Kram Agnetha

Mamma C sa...

Vilka vackra tavlor du gjort, du lyckas med allt. Har precis lyssnat klart på denna bok och den är jättebra.
Kram Mamma C

STENLYCKA sa...

Men du är ju bara bäst på att skapa vackra saker, det verkar så enkelt för dig, är full av beundran. Tavlorna är underbara....
Allings bok ligger just nu i topp på biblioteksfilialen där jag jobbar, många som vill läsa den. Jag tror inte du blir besviken, gullig vän som skickade dig boken.
Tänk på torsdag då skall jag åka till bokmässan i Göteborg. En höjdar dag hoppas jag.
Önskar dig en fin kväll!
Kram Raina

Therese sa...

Vilka fina tavlor!! Är det sidenband du har snurrat runt där som en ram typ?

Låter skönt med en helg med läsning och häng i soffan:)

Ta hand om dig, stor kram

Fröken Fräken sa...

Hur häftigt som helst! Och så gillar jag ju kontrasterna med en mjuk tavelram runtom, det känns nyskapande! Känns som att man vill gå fram och känna på tyget...

Vintage House sa...

Hej
vackra och enkla tavlor..
Jag har hört att den boken ska vara super har dock inte läst den kul att han lyckades
kram kram
sandra

rustik charm sa...

Hej
Men så fina dina tavlor blev:)Riktigt inspirerande. Helt i min smak.

Den boken har jag inte läst men den finns på min böcker-att-läsa list:)
Ha en fin vecka.
Kram Kristina

Anna S sa...

Hej Hannis! Tavlorna blev jättefina tycker jag. Har inte sett ramar invirade i tyg förut men det är en bra idé och ger verkligen ett mjukt intryck.

Citaten är bra. Hade inte hört dem innan. Gillar speciellt det av Jim Morrison; viktigt att få vara sej själv och att andra inte kväver/kväser en.

Kul att du fick boken som Morgan Alling skrivit. Jag har själv inte läst den, läser sällan böcker men det är bra att han går ut med sin historia.

Kram till dej och ha en fortsatt fin vecka. :)