Egen kruka

Egentligen så är väl det här tänkt som planteringskrukor.
Men prova kan man ju alltid göra även om det
kanske inte är planteringstid.
En gammal tidning och lite vatten,
sen var det klart.
Snabbt var det gjort.
Jag var så fräck att jag knipsade lite
på en av pellisarna som faktiskt överlevt.

Snart helg igen!
Jag är förundrad över hur snabbt allt går.
Men jag har bestämt mig för att inte åka in i stress.
Varken över bloggens uppdateringar, tiden som inte
räcker till alla gånger, saker som jag sätter
"måste-stämpel" på, saker jag vill pyssla med, ja ni vet ju hur det är.
Utan istället så låter jag dammråttor komma fram
och disken får vara en dag eller två.
Det mår jag bra av just nu.

Hoppas att ni får en bra helg när den startar!
Kram Hannis


26 kommentarer:

Tina sa...

Det är ingen idé att stressa upp sig, livet flyter på oavsett.
Städning och måsten har fått vänta hos mig också, men nästa vecka måste jag ta itu med en del. Ska ha en liten bloggträff hemma..
Fina små krukor, så söta!

Kram och njut av livet!

Anci sa...

Vad sött ! Det är något som gör mig glad en torsdagsmorgon :)

Helt rätt, stressa inte !

Kramar
Anci

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint med tidningskrukorna, du har gjort en söt höstplantering. Och visst går tiden fort, en vecka till snart har ju gått. Du har bra inställning, man ska inte stressa över en massa som inte behöver göras precis direkt.
Kramar
AnnaMaria

Loella sa...

Skön inställning bruden! Samma motto här hos mig, och det mår jag också bra av...

Det har hänt så mycket tragiska saker här i livet nu på kort tid i min omnejd, olyckor, dödsfall, bränder etc....Ska göra ett inlägg tänkte jag om det, men just nu finner jag inte orken...

Boken postas till dig idag gumman!
Ha en superduper skön helg utan stress och måsten....

Loellan

Vintage House sa...

Hej
härliga bilder..
Håller helt med dig man ska inte stressa upp sig...
kram
sandra

Anki sa...

Fint hjärtat!
Mm en till här som skiter i allt, bara tar det som det kommer...lugnast så! Fast å andra sidan har jag lust att röja ut hela skiten och bara börja om...jag är såååå trött nu!

Hör av dig!
Goa kramen!

Vit dröm sa...

Vilka underbara bilder och vilken kul idé :) så skönt att bara vara ibland, har jobbhelg framför mig så längtar mest tills helgen är över ;)
Hoppas du får en skön helg!
Kramar Anna

pysseltanten sa...

Heelt rätt filosofi...det finns ju en dag imorgon oxå..;) Att släppa måsten o dåligt samvete...DET är ett måste...:))
Kraaam till dej, goa Hannis...
Git

Kia sa...

Nä, stress är inget för mig fast i mitt fall så behöver jag få bort dammråttorna och disken för att må bra. : ) Fast det är inget jag stressar upp mig för. Man hinner det man hinner annars finns det ju kvar!

Kram Kia

Mamma C sa...

Nog går veckorna snabbt alltid. Nej, stress är inte min melodi. Fast det är lätt att man dras in i stressandet ändå ibland. Här hemma är det inte några små dammråttor som kommer fram. Just nu fäller vår lilla prinsessa ur sig inför sitt löp. Så det är snarare stora sork. Men dom får vänta tills det blir helg.
Kram Mamma C

Fröken Fräken sa...

Ack ja, jag hoppades att jag inte skulle gripas av den där stressen heller. Men så sitter man här och tycker att man inte får ihop något bra blogginlägg och att man hinner inte ens pyssla minsta lilla..
Jag kanske borde pyssla om lite blommor istället, jag med?

Lily sa...

Det är alltid en fröjd att pyssla med blommor :) Jättesöta krukor..
Jag håller med dig, ingen idé att stressa ihjäl sig..! :)
Ingen tar det ifrån en, alltså städning och diskning ;-)
Jag försöker leva för stunden, eller dagen..
Önskar dig en skön och avkopplande helg med mycket sol och pyssel
Kram Lily

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag längtar verkligen tills jag styr kosan hem från jobbet i morgon kväll...veckan har varit crazy och förkylningen vill inte ge med sig...det väntar en dag med stressande uppgifter i morgon...men sen är det helg...

Det är skönt att få göra saker på det sätt som gör att man mår bra...

Önskar dig en skön fredag och helg!
Kram,
Regina

KÄRLEKEN TILL INREDNING sa...

Vilken fantastisk blogg du har! Kram Linda

Systrarna Karlsson sa...

LJuvliga krukor;) Det finns en liten utmärkelse att hämta hos oss till dig och din ljuvliga blogg...

Önskar dig en härlig dag
ANnie

Vita små hjärtan sa...

Så fint du gjort!!!!
Å så kloka ord...önska jag kunde vara så! Men tyvärr gör jag allt hela tiden, har svårt att se saker som ska göras och bara låta bli!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

Industri house sa...

Visst är det skönt att kunna ta dagen som den kommer, utan att behöva känna pressen på allt som måste göras. Men visst det är något som man skulle behöva bli lite bättre på..Ha nu en riktigt avkopplande härlig helg hannis! kramkram jessica.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej vännen,
här är en till som inte heller hinner med allt jag verkligen skulle vilja göra. Och hemma finns det massor att göra, men när solen skiner så lockar utelivet mer. Tids nog så öser regnet ned - då får jag städa och gno!!

Fin kruka. När skrutt och jag var på kulturdagarna, så gjorde barnen skålar och massa andra kul grejer av tidningspapper och vatten.

Njut av solen, kram Monica

millandante sa...

Kloka ord Hannis!! Vi behöver ständigt påminna oss om att livet inte är någon raksträcka fram till mål.
Superrfina bilder, och härligt med dem nu i hösttider!!

KRAM

Fröken Grön sa...

Att odla i komposthög sköter sig självt, - jag pillade ner en pumpakärna i vår gamla hög (som bara ligger och är ful) och PANG så växer det så det knakar. Häftigt!

Nog är det så att tiden har en tendens att bara rinna iväg. Det är både på gott och ont. Av din kommentar hos mig att döma låter det ändå som om du har en härlig och avkopplande helg framför dig, - hoppas du kan ladda om batterierna lite grann.

Kram på dig!
/Anna-Karin

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Gulliga små krukor. Och vet du...Jo bättre med lite dammråttor i hörnet än ett rent helvete.
Så simma lugnt.

Önskar dig en lugn och fin helg. Kramar Maria

Hanna sa...

Hello tjejen! Kan du maila mej din adress? Har en sak som jag tror du skulle gilla. Kram Hanna
hd.haglund@gmail.com

Gunillasljusglimtar sa...

Hej på dej! Härliga krukor du gjort! Nää ta det lugnt,man hinner med ändå med livet! Kram Gunilla

Agneta sa...

Hej snyggingen där,

1. Har du glömt din goa cybersyrra
2. Har Du fattat vilken konstnär Du är, i allt Du gör?!

Kärlek hjärtat

Agneta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas vi får se kissen här på bloggen, säkert en liten sötnos. Bakom sängen har vi en vikskärm, den kommer från Ellos. Har flyttat runt den mycket, men står nu väldigt still där bakom sängen.
Kramar
AnnaMaria

Therese sa...

Hej fina,

Låt dammråttorna vara, ibland mår man bäst när det blir så. Vet precis hur du menar!

Hoppas du har haft en riktigt skön helg med massa avkoppling, pyssel och göra må-bra-saker:)

Stor kram på dig