Bokhög

Jag rensar som sagt...
Vardagsrummet är det rum där allt som ska bort
ställs i högar och en av högarna fick vara kvar.
För att det kändes som ett litet piff.
Böcker på hög med andra ord.
Böckerna som jag limmade in i papper
och annat höll på att hamna i papperskorgen
men får stanna ett tag till.

Ovanpå böckerna som jag letat som en galning
efter och trott att jag slängt i ett anfall av förvirring
men som låg i en kasse med gamla kotavlor.
Sen kanske den observante ser tidningshögen
på bordet. Det var för såna högar jag gjorde
i ordning lådan med dom ruskiga rubrikerna.
Det har visst glömts bort!
Jag hoppas ju nu att någon känner igen sig i den
operfekta förvirringen som kan råda ibland.
Annars så får ni fnissa åt mig!
Och tack för alla tips om pysselförvaring!

Jag har lite auktioner ute igen, den som vill kika
klickar här eller på bilden i övre hörnet.

Kram Hannis

Ps. Anna.S Kraaaaam!
Vet inte om det gäller flera men det har varit problem
för mig att komma åt min blogg.
Visade sig bero på att min inlogg hade blivit ändrad till
en mailadress jag inte använder i vanliga fall.
Är det någon mer som varit med om det??

19 kommentarer:

Änglarnas hus sa...

hallojsan!!

Jo nog känner jag igen mig alltid..hihi..och nu är det rokad igen här hemma..fluttar in i ett nytt pyssel/arbetsrum..och fokus här är nu smart förvaring..men som ändå måste vara snygg!! Såg att du tackade för tips..så jag skall tjuvkika och se om jag kan dra nytta va något!!

ha det gott nu tjejen!! Kramis Sanne

Kia sa...

Förvirrad, nä men börjar bli glömsk. Folk säger att det har med åldern att göra. : )
Gillar det inte! Glömmer bort vad man skulle göra 2 sekunder senare och så står man där. Vad sjutton var det nu??

Kram Kia

Ps. Har du ny logga förresten? Den verka ny tror jag.

Cathrin sa...

Hihi, det är riktigt skönt att få läsa om ditt kreativa "förvirringskaos". Jag både fnissar och känner igen mig. Önskar bara att jag kunde ha ett så visuellt tilltalande kaos... :)

Låt det ta tid - allt måste ju inte göras med en gång. (Ett råd jag inte själv kan följa men gärna ger...)

Lillpållan kommer nog att dyka upp på bild snart hos mig - hon skall stallas in i höst och bli stor dam nu.

Kram!
Cathrin

STENLYCKA sa...

Tycker det var bra att den högen fick vara kvar, så estetiskt. Jag älskar böcker och samlar på mig alldeles för många. Gamla slitna läderband är så vackra tycker jag.
Önskar dig en fin vecka, tyvärr har jag inte råkat ut för ditt problem med att komma åt bloggen.
Kram Raina

Tina sa...

Jag såg inte ens din förvirring.
Jag är nog inte som jag ska för när jag tittar igen ser jag ändå ingen..
Måste bero på allt bländande fint du visar, annars känner jag igen mig helt och hållet!

Stor förvirrad kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det med mailadressen var lurt, hur kan det bli så... Ibland tror jag någon sitter och styr bloggen totalt över oss. Stapla böcker är fint, dom du klätt om är ju jättefina. Råder förvirrat kaos i inredningen ofta här också.
Kramar
AnnaMaria

Systrarna Karlsson sa...

Härligt att röja upp lite ibland. Och det där stöket tror jag alla har. Ni ska bara veta hur det ser ut här hemma (fniss, fniss)

Önskar dig en skön dag
Annie

Vit dröm sa...

Skönt att röja lite, klart du ska ha böckerna kvar! de är ju superfina :)
Ha en skön måndag!
Kram Anna

rustik charm sa...

Skönt att röja lite:)Fint där med böckerna. Är inne i en rensningsperiod och just nu är det lite kaosartat i hemmet.
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Vita små hjärtan sa...

Jo då, viss förvirring uppstår allt ibland...fniss....
Ditt data krångel har jag inte varit med om.
Kram Agnetha

Rosor och Spetsar sa...

Att jag känner igen mig, kan leta som en tok efter saker som jag med bestämdhet vet att jag lagt på så bra ställen, men att komma ihåg dem är en annan femma.Och sen plötsligt finns de där på ett ställa jag inte hade en aning om - förvirring, ja kanske eller så är det så att jag har ett himla bra minne men det är väldigt kort.
Dina snygga smyckesdelar tycker jag absolut att du ska förvara så att de syns - de är ju så fina att titta på aven innan de blivit smycken.
Sköt om dig och ha det bäst
Kramar
Annelie

Fröken Grön sa...

Jag har en naturlig fallenhet för att "höga" mig och det gäller tyvärr allt. Nu när jag jobbar heltid igen är det värre än någonsin i veckorna...
Är det utrensning inför tillfällig renoveringsflytt du håller på med, - var inte det på gång snart?
Önskar dig en fin start på veckan, - kram på dig!
/Anna-Karin

Mamma C sa...

Tur att du sparade böckerna för dom är ju jättesnygga. Stökigt det kan bara vara förnamnet här hemma ibland. Bättre med lite skit i hörnorna en ett rent helvete :-)
Kram Mamma C

Lily sa...

Helt klart känner jag igen mig i förrvirringen :)Gillar dina böcker, vilken tur att du sparade dem..

Jag har inte kunnat kommentera dina två tidigare inlägg..skönt att det funkar igen..

Kram Lily

Loella sa...

På tal om böcker ja =) Maila mig din adress Hannis så ska jag skicka dig Morgans bok.....En gåva som tack för dina alltid fina inlägg, vackra ord och allt däremellan....

KRAM!

Vintage House sa...

Hej
Här råder det alltid förvirring är expert på att lägga saker överallt..
Skönt att få rensat ska göra så fort man känner sig bättre...
härliga bilder!
kram
sandra

Anna S sa...

Hej Hannis! Det är bra när man hittar sånt man trodde man slängt.
Omklädda gamla böcker och gamla tidningar är så fint.

Vad konstigt att din mejladress ändrades sådär hastigt och lustigt..
Bra att du kunde fixa det!

Hoppas att du får en fin vecka.
Kram tillbaks! :)

Och tack för din blogg. Det är alltid roligt att titta in.

Therese sa...

Haha! Vad ska man säga, du är underhållande och underbar på samma gång:)

Ha en skön vecka, kram Therese

Fröken Fräken sa...

Men det är ju lite roligt det där med att hitta saker som man inte trodde att man hade kvar. Inte fullt så roligt när man av misstag slängt saker man skulle ha kvar dock...

Skumt det där med mailadressen, det har jag faktiskt inte varit med om. Än i alla fall, man börjar ju bli härdad :-D