Sytt ett linne

Jag tog och sydde mig ett enkelt linne.
Använde ett gammalt favoritlinne som mall.
Jag fick kämpa för att få till den
"svängda" kanten nertill.
Svor nog en hel del om jag ska vara ärlig...
Ett lagom vardagslinne.
Enda sättet att lära sig är att prova!
Jag bestämde mig för att börja sy utan prestation.
Och att faktiskt skita i om det blev lite snett då och då.
Och nu är det kul igen.
Nuvarande projekt är en påse till mobilen.

Och nu ska jag tjata om Euforica en sista gång.
Det är utlottning där, av ett halsband som jag blev kär i
första gången jag såg det.
För att ta er dit och lämna en kommentar,
klicka här

Och TACK för alla era fina kommentarer på förra inlägget!
Ni är fina som ger så mycket glädje.

Kram Hannis

Ps Anna.S, Stor kram till dig!!

29 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Snygg brud i lyxförpackning!! Hur snyggt linne som helst! Du kan då sy!!

Kram Susanne

Änglarnas hus sa...

Ååå så snyggt!! och jag gillar att du utmanar dig själv och vågar! Att sy är en av de saker jag ska göra på min lediga dag!!

Må¨gott!! Kram sanne

Rosor och Spetsar sa...

Skitsnyggt, ser luftigt och skönt ut, visst är det kul att sy.
Håller själv på med ett väskprojekt för tillfället.
Ha det bäst vännen
Kram
Annelie

the shed sa...

Rackarns snyggt, jag skulle inte kunna ta på mig något jag sytt. Så är det bara..hopplös på att sy kläder.
Snygga bilder också, tjejen!

kram

Vintage House sa...

Hej
Så roligt att ha sytt något själv, jag har sytt en massa men aldrig kläder men har alltid velat..
Blev kanonsnyggt...
kram
sandra

tinajo sa...

Så fint - heja! Jag har kommit av mig efter mina kjolar, men tror jag kanske hittar på något i syväg under vintern också..! :-)

Vit dröm sa...

Men shit! Det blev ju riktigt snyggt, vad duktig du är! Jättefina kort på dig också!
Ha en bra onsdag!
Kramar Anna

Anna S sa...

Vad fint linnet är! Gillar formen och materialet. Det är alltid kul att prova vad man kan, och ännu roligare när det blir bra. Super.

Tack för kram och kram tillbaks till dej :)
Hoppas du har en fin dag.

jakt,skor,barn,inredning sa...

Tjusigt !! Ja det enda sättet att lära sig på är att testa sig fram. Du skulle hör mig vid symaskin oj oj .....ibland ropar maken och frågar om han ska rädda symaskinen hi,hi. Nilla

rustik charm sa...

Hejsan!
Första gången jag besöker din blogg och inte den sista:)Lägger dig i länklistan om det är ok, vill ju inte tappa bort dig. Underbar blogg du har och härlig inspiration.

Linnet är jättefint:)
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Ellinor sa...

Tack för dina glad tillrop!! Behövs!
Du har ju blivit riktigt bra vän med din symaskin. Det är nog 20 år sen jag sydde kläder... Snyggt linne och principen att sy (gäller mycket annat också för den delen) utan prestige låter som en bra idé!
Kram
Ellinor

Skogsfrun... sa...

men gud vad fint! vad duktig du är! Jag kan inte ens syen raksöm ;)

Kram pernilla

Kia sa...

Kolla där har vi det! Snyggt! Vad gör det om det blir lite snett nånstans? Det är ingen som ser i alla fall.: )
Bara fortsätta sy.

Kram kia

Fröken Grön sa...

Snyggt linne på en snygg modell! Du är duktig på att sy, du. Det är inte jag...

Kan tala om att bilden från 1978 som jag visade igår minsann är tagen på Hågadalskolan i Uppsala, där jag gick mellan åk 1-4. Jag bodde på Blodstensvägen ute i Eriksberg ända tills vi flyttade från Uppsala 1982. Det var tider det!

Önskar dig en fin onsdagkväll!
/Anna-Karin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken hejare du har blivit på och sy, sen passar du så jättebra i den typen av kläder du syr. Enkelt och supersnyggt (inga krusiduller, du vet)
Kramar
AnnaMaria

Systrarna Karlsson sa...

Jättevackert linne, gillar verkligen modellen.

Önskar dig en skön dag

Fröken Fräken sa...

Stiligt stiligt! Helt rätt inställning, man ska pyssla utan krav och bara njuta av att skapa.. och blir det sedan såhär bra så är det ett plus liksom! :-)

Lantliv i Norregård sa...

Kanonsnyggt, så fina bilder:))

Kram Malin

Kia sa...

Varsågod och kör hårt! : )

Kram Kia

Mamma C sa...

Fasiken du måste ju ha blivit bundis med symaskinen ju :-)
Superfint linne blev det. Enkelt, fint och snyggt. Kan det bli bättre.
Kramis Mamma C

Nyanser av vitt sa...

Så fint det blev. Vad duktig du är.
Kram Agneta

LOPPISLIV sa...

Kanonfint linne, så himla duktig du är på att sy, vad kul att kunna sy egna kläder. Härligt!! Kramen Paula

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan
Jo du här ska bli glashus, fast bara två väggar mot en befintlig vägg. Har fått tag i fönster men inte fått hem dom än. Lär inte hinna i höst och bygga, blir till våren. Men det är så roligt och planera.
Kramar
AnnaMaria

Loppisblomman sa...

Snyggt linne:)Vad duktig du är!
Kram Maria

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
så snyggt! och vad kul att ha något att brinna för... att sy är kul. Sydde en svart kavaj en gång i tiden som jag hade som tävlingskavaj när jag tävlingshoppade ponny... alltså ett tag sedan, hi hi..

Önskar dig en trevlig helg, kram monica

Therese sa...

Du behöver ju verkligen inte skämmas för dina sömnadskunskaper, du är ju grym! Att det är lite snett och så gör ju det hela mer personligt dessutom:)

Snygg!

Anci sa...

Men vad duktig du är ! Kan du sy också ? :)
Jag syr också helst utan krav, då blir det bäst.

Kram
Anci

Loella sa...

Hej Hannis!

Du är så fin, så fin, linnet sitter så bra på dig, och det syns att det är sytt för att passa dig.

Vad duktig du är! Jag skulle gärna ha såna skills att kunna sy kläder....
Tack med för pepp inne hos mig, det kommer gå bra det här...:)

Kram Loellan

Industri house sa...

Jättefint linne,hannis! Ha en fortsatt fin helg, kram jessica:)